علمی و پزشکی

کدام واکسن کرونا در ایران مجوز عمره را می‌گیرد؟

اگر ایران و عربستان سعودی در مورد عمره به توافق برسند ، حجاج ایرانی چه واکسنی می توانند وارد عمره کنند؟

به گزارش شبکه ، مقامات سعودی اعلام کردند که پس از یک سال وقفه ، این مراسم به صورت محدود با حضور حجاج خارجی که واکسینه شده اند ، برگزار می شود. ثبت نام این زائران از روز دوشنبه 28 مرداد و 9 مرداد آغاز می شود. عربستان سعودی در ابتدا اعلام کرد که مجوزهای عمره در دسترس 60 هزار زائر در ماه است و به تدریج این تعداد را به 2 میلیون زائر در ماه افزایش می دهد.

ایران هنوز برنامه ای برای حضور در عمره امسال اعلام نکرده است. با این حال ، اکبر رضایی ، معاون گروه های حج و زیارت ، قبلاً گفته بود که در پایان مراسم حج ، عربستان دستور حفاظت از عمره و اجازه ورود به حجاج عمره را صادر کرد. اخیراً حجت الاسلام والمسلمین عبدالفتاح نواب ، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت ، گفت: علیرضا رشیدیان ، رئیس سازمان حج و زیارت ، اخیراً ابراز امیدواری کرد که احیای روابط بین دو کشور راه را برای زائران ایرانی سرزمین وحی باز کند.

عربستان سعودی از 1 اوت ، حدود یک هفته پیش ، مرزهای خود را به روی خارجی ها باز کرده است. طبق مقررات ملی ، مسافران خارجی موظفند دو دوز واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت را دریافت کرده و گواهی واکسیناسیون مورد تأیید مقام رسمی بهداشت کشور صادر کننده را داشته باشند. Pfizer/Biotech ، Oxford/Astrazenka ، Moderna و Johnson & Johnson چهار واکسنی هستند که عربستان تاکنون برای مسافران خارجی تأیید کرده است.

مقررات سفر به مسافرانی که دو دوز کامل واکسن Sinofarm و Sinovac دریافت کرده اند اجازه می دهد ، مشروط بر اینکه دوز تقویت کننده یکی از چهار واکسن تأیید شده در عربستان سعودی دریافت کنند.

البته هنوز دولت در مورد انواع واکسن های مورد تایید عمرا بیانیه رسمی نداده است ، اما از واکسن هایی که برای ورود مسافران خارجی به عربستان سعودی تأیید شده است ، ایران تنها دو واکسن Astrazenka و Sinopham دارد. ، جایی که زائران ایرانی در عمره قرار دارند ، شرایطی نیز برای صدور مجوز ورود به همراه واکسن سینوفارم فراهم شده است.

در دسامبر 1999 ، رئیس گروه زیارتی حج ، که هنوز در ایران واکسینه نشده بود ، گفت: “در مورد حج ، به لطف وزیر بهداشت ، واکسن های لازم کرونا را در اختیار زائران قرار می دهیم.” و آموزش پزشکی. “در آن زمان ، هیچ صحبتی در مورد نوع واکسنی که برای اندام تحتانی تهیه می شد ، وجود نداشت.

حج و عمرباه عربستان سعودی شرایط حضور اهل سنت را برای شرکت کنندگان در حج تعیین کرده اند که در دو مناسبت گذشته محدود بوده است. در نتیجه ، افراد بین 18 تا 65 سال که واکسینه شده اند و بیماری مزمن ندارند می توانند در اندام تحتانی شرکت کنند. انتظار می رود این قوانین در دوره عمره وضع شود.

پس از اهانت و تعرض دو مقام فرودگاه فرودگاه جده به دو نوجوان ایرانی ، ایران از سال 2015 شرکت در رویدادهای “عمره” را متوقف کرده است. پیش از شیوع ویروس کرونا ، مقامات حج ایرانی درباره مذاکره با عربستان سعودی برای بازگرداندن حجاج ایرانی به مراسم عمره صحبت کردند ، اما شیوع این ویروس مذاکرات بین دو کشور را متوقف کرد.

بر اساس آمارهای سازمان حج و زیارت ، حدود 5.8 میلیون ایرانی در انتظار عمره هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا