اقتصادی

واردات واکسن توسط بخش خصوصی نهایی شد + جزییات

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو از تأیید خرید و واردات واکسن ویروس کرونا به بخش خصوصی خبر داد

ناصر ریاحی در مصاحبه با شبکه گفت: “خوشبختانه ، با پیگیری های انجام شده ، سرانجام سازمان غذا و دارو مجوز واردات واکسن کرونا ویروس در بخش خصوصی را صادر کرد ، بنابراین این شرکت روز دوشنبه LC خود را باز کرده و منابع مالی را برای واردات این واکسن که به کشور وارد می شود ، انتقال می دهد. در کوتاهترین زمان ممکن

وی در مورد انواع واکسن های خریداری شده توسط بخش خصوصی گفت: “در مرحله اول ، ما 1 میلیون دوز واکسن Atranzka را خریداری و به کشور وارد خواهیم کرد.” گام بعدی که بلافاصله پس از این توافق دنبال خواهد شد ، خرید 3 میلیون دوز واکسن Sinofarm از چین است که البته در مورد شرایط تحویل موقت مذاکره خواهد شد.

یکی از اعضای اتاق بازرگانی تهران در ادامه گفت: “با توجه به اینکه واکسن ویروس کرونا در آینده نزدیک راه اندازی می شود ، اگر دولت نظر خود را تغییر دهد یا سیاست متفاوتی را اعمال کند ، واکسن چینی را برای واکسن چینی تعیین کرده ایم.” کل واکسن را وارد نکنید.

ریاحی در مورد زمان واردات داخلی این واکسن گفت: “ما آماده ایم که همه واکسن Astraznka را همزمان با دوز 1 میلیون دوز به کشور وارد کنیم ، اما این به دوز و شرایط وزارت بهداشت. “اگر شرایطی برای دریافت آن وجود داشته باشد ، ابتدا 100000 دوز وارد می کنیم و سپس بین 200،000 تا 250،000 دوز این واکسن ها را حمل می کنیم.

به گزارش شبکه ، چند هفته پیش بخش خصوصی از خرید 6 میلیون دوز واکسن ویروس کرونا و تأیید واردات داخلی خبر داد که پس از حدس و گمان زیاد به دلیل کمبود مجوز و عدم بهره برداری ، رسماً متوقف شد. البته.

پیش از این ، مقامات اتاق پیشنهاد کرده بودند که این واکسن در دسترس کارگران و فعالان خطوط تولید ملی باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا