برترین های کسب و کارعمومی

کدام لوازم آرایش قابل اطمینان ترند؟

بسیاری از ما گمان می‌ کنیم که ارگانیک یعنی طبیعی و گیاهی. درست است که یکی از ارکان ارگانیک وجود مواد طبیعی و گیاهی در محصول است اما این تنها رکن آن نیست با توجه با تعاریف مربوط به ارگانیک بودن حتی آب هم می‌تواند غیرارگانیک باشد! از طرف دیگر این روزها دیگر ارگانیک تنها به مواد غذایی اطلاق نمی‌شود بلکه مواد آرایشی بسیاری وارد بازار شده که ادعای ارگانیک بودن دارند؛ موادی که قیمتی بسیار بالاتر دارند و عموما هم بي‌رنگ و رويند ولی می‌گویند بسیار سالم‌ترند! در مواجهه با این محصولات با چند سوال روبه‌رو می‌شویم؛ اینکه آیا واقعا ممکن است یک محصول آرایشی ارگانیک باشد و چطور باید این ارگانیک بودن را تشخیص داد و همچنین این محصولات ارگانیک به چه کسانی توصیه می‌شوند .

ارگانیک بودن یعنی چه؟

ارگانیک یعنی محصول مورد نظر در روندی طبیعی تهیه شده باشد. در محصولات غذایی ارگانیک مثل میوه یا محصولات کشاورزی، ارگانیک یعنی به صورت طبیعی و بدون استفاده از کود یا آفت‌کش‌های شیمیایی کشت و تهیه شده‌ باشد درست مانند روش‌های قدیمی کشاورزی که  از آفت‌کش‌ها و کود‌های شیمیایی استفاده نمی‌کردند؛ از این جهت است که پشت عنوان ارگانیک «تهیه شده به روش کاملا طبیعی» می‌آید. در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی هم قاعدتا باید همین معنا و مفهوم وجود داشته ‌باشد ولی از آنجا که تهیه کرم استرچ مارک آرایشی بدون تداخلات شیمیایی بسیار مشکل و هزینه‌بر است به نظر می‌رسد که تهیه یک محصول آرایشی- بهداشتی کاملا ارگانیک غیرممکن است و تنها درصد خاصی از مواد درون آن ارگانیک است. هيچ محصولي صد‌ درصد ارگانيك نيست

در گذشته محصولات مراقبت از پوست ارگانیک بیشتر در بازار موجود بود ولی امروزه می توان گفت هیچ محصولی صد در صد ارگانیک نیست، دلیل دیگر براین مدعا که در محصولات آرایشی ارگانیک صددرصد نداریم این است که اگر قرار باشد این محصولات کاملا ارگانیک باشند تنوع بسیار کمی پیدا می‌کنند، همانند گذشته که برای رنگ مو چند مورد محدود حنا و وسمه و… را داشتیم و نهایتا ترکیب آنها می‌توانست چند رنگ محدود دیگر ایجاد کند و به طور حتم امروز نمی‌توان با همان مواد محدود این تنوع بی‌حد مواد آرایشی را تولید کرد بنابراین تولیدکنندگان ناچار می‌شوند برای افزایش تنوع افزودنی‌هایی را به این مواد گیاهی اضافه کنند.

از طرف دیگر بسیاری از چیزها از جمله یک گیاه خاص به نظر طبیعی می‌آیند اما باید پرسید آیا واقعا در تهیه و پرورش آنها همه اصول ارگانیک بودن لحاظ شده‌ است، آیا آب آبیاری یا به دنبال كدام ارگانيك‌ها برويد؟ به نظر می‌رسد چه در اینجا و چه در خارج از کشور روی کلمه ارگانیک کمی اغراق وجود  دارد و به هرچه که تا حدودی مواد گیاهی و طبیعی در آن وجود دارد، نام ارگانیک می‌دهند و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند در حالی که به طور استاندارد محصولی ارگانیک دانسته می‌شود که بالای 70 درصد آن از مواد گیاهی و بدون هیچ‌گونه تداخل شیمیایی باشد.

یادتان باشد محصولات ارگانیک (organic) محصولاتی هستند که در تمام مراحل رشدشان با سیستم طبیعی هماهنگ باشند و در خاکی که از چند سال قبل هیچ‌گونه سموم دفع آفات گیاهی مانند علف هرزکش‌ها، قارچ‌کش‌ها و مواد شیمیایی در آن استفاده نشده و فقط با مواد طبیعی مانند کمپوست گیاهی تقویت شده، رشد کرده باشند. این محصولات به دلیل پروسه تولید گران‌تر از سایر محصولات هستند و این موجب شده برخی از تولیدکنندگان بدون داشتن شرایط لازم از این نام استفاده کنند پس در خرید محصولات ارگانیک دقت کافی داشته باشید.کودهای مصرفی همه استانداردها را داشته‌اند.

سیب/ بسیاری از ما گمان می‌ کنیم که ارگانیک یعنی طبیعی و گیاهی. درست است که یکی از ارکان ارگانیک وجود مواد طبیعی و گیاهی در محصول است اما این تنها رکن آن نیست با توجه با تعاریف مربوط به ارگانیک بودن حتی آب هم می‌تواند غیرارگانیک باشد! از طرف دیگر این روزها دیگر ارگانیک تنها به مواد غذایی اطلاق نمی‌شود بلکه مواد آرایشی بسیاری وارد بازار شده که ادعای ارگانیک بودن دارند؛ موادی که قیمتی بسیار بالاتر دارند و عموما هم بی‌رنگ و رویند ولی می‌گویند بسیار سالم‌ترند! در مواجهه با این محصولات گاتیو فرانسه با چند سوال روبه‌رو می‌شویم؛ اینکه آیا واقعا ممکن است یک محصول آرایشی ارگانیک باشد و چطور باید این ارگانیک بودن را تشخیص داد و همچنین این محصولات ارگانیک به چه کسانی توصیه می‌شوند و… برای پاسخ به این سؤال‌ها سراغ دکتر مسعود داوودی، متخصص پوست و مو رفتیم تا از نظر یک کارشناس‌ جواب‌ها را بیابیم.

ارگانیک بودن یعنی چه؟ ارگانیک یعنی محصول مورد نظر در روندی طبیعی تهیه شده باشد. در محصولات غذایی ارگانیک مثل میوه یا محصولات کشاورزی، ارگانیک یعنی به صورت طبیعی و بدون استفاده از کود یا آفت‌کش‌های شیمیایی کشت و تهیه شده‌ باشد درست مانند روش‌های قدیمی کشاورزی که از آفت‌کش‌ها و کود‌های شیمیایی استفاده نمی‌کردند؛ از این جهت است که پشت عنوان ارگانیک «تهیه شده به روش کاملا طبیعی» می‌آید. در مورد لوازم آرایشی و بهداشتی هم قاعدتا باید همین معنا و مفهوم وجود داشته ‌باشد ولی از آنجا که تهیه محصولات آرایشی بدون تداخلات شیمیایی بسیار مشکل و هزینه‌بر است به نظر می‌رسد که تهیه یک محصول آرایشی- بهداشتی کاملا ارمیل به زیبایی در همه افراد وجود دارد؛ البته بیشتر در خانم ها. بانوان در هر سن و سالی که باشند دوست دارند پوستی سالم و چهره ای شاداب و زیبا داشته باشند. به همین منظور بعضی از افراد از ابزارهای سنتی و گیاهی استفاده میکنند و بعضی از لوازم آرایشی. در حال حاضر به دلیل وجود تعداد زیاد برندهای آرایشی داخلی و خارجی، این سوال پیش می آید که بهترین برند لوازم آرایشی کدام است؟

از آنجایی که کیفیت لوازم آرایشی روی سلامت پوست تاثیر میگذارد، در ادامه به معرفی بهترین مارک لوازم ارایشی که در ایران موجود هستند، پرداخته ایم. علت خوب و معروف بودن این برندها نامشان نیست، بلکه داشتن ویژگی های مهمی مانند کیفیت، تنوع محصول، قیمت مناسب و … است که موجب افزایش میزان محبوبیت آن ها شده است. کمتر کسی است که از عوارض استفاده از لوازم آرایشی تقلبی خبر نداشته باشد. پس توصیه میکنیم برای پوست خود احترام قائل باشید و از لوازم آرایشی اصل استفاده کنید. چند نمونه از بهترین و معروف ترین برندهای لوازم آرایشی عبارتند از:گانیک غیرممکن است و تنها درصد خاصی از مواد درون آن ارگانیک است.

اگر بخواهیم لیستی از اسم لوازم آرایشی های معروف تهیه کنیم؛ قطعا برند مک را جزو اولین ها مینویسیم. مک یکی از معروف ترین و پرفروش ترین برندهای آرایشی در دنیاست که کرم گاتیو آن نیز توسط سلبریتی های معروف دنیا مثل ویکتوریا بکهام، لیدی گاگا و … مورد استفاده قرار میگیرد. مک به کیفیت و تنوع بالای محصولاتش معروفه به خاطر همین قیمتش نسبت به سایر برندهای لوازم آرایشی کمی بالاتره ولی قطعا ارزشش رو داره. محصولات مک ماندگاری بالایی دارن، کامل ترین کالکشن رو دارن و مطابق ترندهای روز دنیا تولید میشن. شما میتونید محصولات مک رو به صورت کاملا اورجینال و اصل از عسل بانو خریداری کنید، پس این فرصت رو از دست ندید چون قطعا عاشقش میشید!

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا