برترین های کسب و کارعمومی

کتاب روشهای ریاضی در فیزیک

کتاب روشهای ریاضی در فیزیک

نحوه خرید کتاب دانشگاهی در پرتال نشر دانشگاهي (پند) با هدف تسهيل در معرفي، انتخاب و خريد كتاب از ناشران معتبر دانشگاهي طراحي شده است. لازمه اين كاركرد آن است كه كاربران بتوانند با كمك سيستم هاي جستجو با وارد كردن كليد واژه هايي از عنوان، نويسنده يا ناشر كتاب به منابع متعدد از ناشران مختلف دسترسي داشته و خريد نمايند.
در جستجوي پيشرفته علاوه بر امكان وارد كردن اطلاعات بيشتر و جداسازي خاص تر مي توان از تقسيم بندي و رده بندي حوزه هاي مختلف علمي نيز استفاده كرده و به نتايج مطلوب تري رسيد.
مثلا كاربر مي تواند يا استفاده از جستجوي پيشرفته و موضوع بندي موجود به اطلاعات كتاب هاي يك موضوع خاص كه براي نخستين بار در سال جديد منتشر شده دسترسي داشته و براي خريد انتخاب نمايد.
براي شروع انتخاب و خريد كتاب، ابتدا لازم است در سايت ثبت نام صورت گيرد. فرايند ثبت نام بسيار ساده و دقيق طراحي شده و تكميل بعضي از فيلدهاي آن اجباري مي باشد. اهميت صحت اطلاعات ارائه شده براي آن است كه كتاب هاي خريداري شده به نشاني و كد پستي اظهار شده، ارسال مي گردد و مسئوليت آن با كاربر است.
در اين ثبت نام، كاربر براي خود رمز عبور تعيين مي كند و از آن به بعد با كد كاربري (شماره تلفن همراه) و رمز عبور تعيين شده، مورد شناسايي قرار مي گيرد.
پيشنهاد مي گردد كاربر در بدو ورود از آيكون (ورود كاربر) در بالاي صفحه اصلي، استفاده كرده تا در حين خريد نيازي به وارد كردن كد و رمز خود نداشته باشد.
كد و رمز كاربر با يك دفعه وارد كردن، امكان ضبط و يادآوري داشته و نيازي به وارد كردن مجدد نيست.
كاربر با هر بار ورود مي تواند اطلاعات خود را به روز رساني كرده و تثبيت نمايد.
در زير تصوير كتاب، قيمت پشت جلد و قيمت خالص بعد از اعمال تخفيف، اعلام شده و با ورود به داخل هر كتاب، كاربر مي تواند علاوه بر اطلاعات شناسنامه اي، به چكيده كتاب، فهرست مطالب و موضوع هاي آن دسترسي داشته باشد. در ذيل اين اطلاعات، فهرست كتابفروشي هاي ناشر كه كتابهاي وي را در تهران و شهرستانها به فروش مي رسانند همراه با نشاني و تلفن، ارائه شده و كاربر مي تواند كتاب خود را از كتابفروشي هاي محلي تهيه نمايد.

The book of mathematical methods in physics

در صورتي كه كتاب موجود باشد، كاربر مي تواند تعداد مورد نياز خود را وارد كرده و كليد (اضافه به سبد خريد) را بزند.
كتاب خريداري شده در سبد خريد پرتال كه در گوشه سمت چپ صفحه اصلي طراحي شده، ضبط گرديده و بعد از اتمام خريد، قابل رجوع براي تكميل فرآيند خريد مي باشد.
با ورود به سبد خريد، كاربر مي تواند ضمن كنترل اطلاعات خود، توضيحاتي براي سفارش خود داده و نحوه ارسال كتاب را مشخص نمايد.
با زدن كليد (ثبت سفارش) وارد درگاه پرداخت اينترنتي شده و فرايند پرداخت وجه انجام مي پذيرد.
تا قبل از پرداخت وجه، سبد خريد موجود با عنوان (در حال بررسي) در فهرست سفارشات كاربر نمايش داده شده و از طريق آيكون (پرداخت) امكان نهايي شدن خريد وجود دارد.
بعد از پرداخت وجه توسط كاربر، سيستم ادمين پرتال، بطور خودكار، سفارشات هر ناشر را براي وي ارسال كرده و ناشران مي توانند از طريق آيكون (ورود ناشر) به سفارشات خود دسترسي داشته باشند.
ناشر با ارسال كتاب يا كتاب هاي خريداري شده، اطلاعات پستي مربوطه را اعلام داشته و در صورتي كه به هر دليلي امكان ارسال كتاب نداشته باشد، آيكون (برگشت وجه) را علامت مي زند.
همه عمليات انجام شده توسط ناشر براي ادمين پرتال و كاربر نمايش داده شده و قابل پيگيري است.
مسئوليت وجه پرداخت شده توسط كاربر با مديريت پرتال بوده و در صورتي كه كتاب براي كاربر ارسال شده و مشكلي نباشد، وجه كتاب به ناشر پرداخت خواهد شد در غير اين صورت تا تعيين تكليف نهايي، وجه كتاب در حساب انجمن باقي مانده و چنانچه كاربر ذي حق باشد، وجوه پرداختي به حساب كاربر برگشت داده خواهد شد.

درصورتي كه حداكثر ظرف ده روز از تاريخ خريد، اعلامي مبني بر عدم دريافت يا عدم رضايت از كتاب خريداري شده از طرف كاربر به پرتال اعلام نگردد، خريد مذكور از طرف پرتال، صحيح و كامل تلقي مي گردد.كاربران توجه داشته باشند كه گاهي سيستم هاي بانكي دچار اختلال شده و عمليات پرداخت به خوبي انجام نمي گردد. در اين صورت، از طرف بانك ظرف 72 ساعت، وجه به حساب خريدار واريز خواهد شد.

از كاربران تقاضا مي گردد انتقادات و احياناً شكايات خود را به دفتر انجمن اعلام دارند.

فصل اول: معادلات دیفرانسیل تقریباً تمام بخش های بنیادی فیزیک نظری و بسیاری از بخش های پیشرفته ی آن بر حسب معادلات دیفرانسیل فرمول بندی می شوند. معادلاتی که در فیزیک ریاضی مطرح می شوند همگی معادلات دیفرانسیل جزئی اند. برای حل آن ها عبارت است از: تجزیه ی معادله ی دیفرانسیل جزئی n متغیره به n معادله ی دیفرانسیل معمولی. هر گونه جداسازی، یک ثابت جداسازی دلخواه وارد معادله می کند اگر n متغیر داشته باشیم بایدn-1 ثابت وارد کنیم، شرایط حاکم بر وضعیتِ مسئله، این ثابت ها را تعیین می کند. جداسازی متغیرهای معادله ی لاپلاس در مختصات سهموی نیز به معادله ی بسل می انجامد. باید بگوییم معادله ی بسل از آن جهت که می تواند صورت های گوناگونی به خود بگیرد معادله ای مشهور است.

فصل دوم: نظریه ی اشتورم _ لیوویل. تابع های متعامد در این فصل به جای حل معادله ی دیفرانسیل تأکید بیشتر بر تعمیم و درک خواص عمومی جواب هاست. در این بخش توجه روی عملکرد های دیفرانسیلی مرتبه ی دوم کلاسیکی معطوف می باشد. برای تعمیم نظریه ی عملگر “هرمیتی” به صورتی که در مکانیک کوانتومی مورد نیاز است، ضرورتی ندارد عملگرها حتماً عملگرهای دیفرانسیلی مرتبه ی دوم باشند و  نیازی هم نیست که حقیقی باشند. عملگرهای هرمیتی یا خود الحاقی سه خاصیت دارند که در فیزیک چه کلاسیکی چه کوانتومی از اهمیت زیادی برخوردارند. 1. ویژه مقدارهای هر عملگر هرمیتی حقیقی اند 2. ویژه تابع های هر عملگر هرمیتی متعامدند 3. ویژه تابع های هر عملگر هرمیتی یک مجموعه ی کامل تشکیل می دهند.

فصل سوم: تابع گاما (تابع فاکتوریل) تابع گاما گاه گاه در مسائل فیزیکی نظیر بهنجارش تابع موج های کولنی و محاسبه ی احتمال ها در مکانیک آماری ظاهر می شود. ولی این تابع به طور کلی کمتر از مثلا تابع لژاندر یا تابع بسل کابرد فیزیکی دارد. در عوض اهمیت آن از فوایدش در ایجاد سایر توابع که کابرد مستقیم فیزیکی دارند، سرچشمه می گیرد. از این روست که تابع گاما، در این فصل بررسی شده است. معمولا برای تابع گاما دست کم سه تعریف متفاوت و مناسب به کار می برند. تابع گاما یکی از رده های کلی توابعی است که هیچ معادله ی دیفرانسیلی با ضرایب کوتاه در آن صدق نمی کند. به ویژه تابع گاما یکی از چند تابع در فیزیک ریاضی است که در هیچ یک از دو معادله ی دیفرانسیل فوق هندسی(5.13) یا فوق هندسی همشار(6.13) صدق نمی کند.

فصل چهارم: توابع بسل توابع بسل در مسائل فیزیکی بسیار گوناگون ظاهر می شوند.  توابع بسل و توابعی که با آن ها ارتباط تنگاتنگی دارند، حوزه ای غنی در آنالیز ریاضی تشکیل می دهند که با بسیاری نمایش ها، خاصیت های سودمند و جالب و روابط متقابل فراوان قرین اند. هر چند توابع بسل عمدتاً به عنوان جواب معادله های دیفرانسیل اهمیت دارند، ولی پرداختن به آن ها از رهیافتی کاملا متفاوت، یعنی با رهیافت تابع مولد بهتر و آموزنده تر خواهد بود.

فصل پنجم: توابع لژاندر چند جمله ای های لژاندر در مباحث فیزیکی و ریاضی بسیار متفاوت ظاهر می شوند: مبدأ این چند جمله ای ها ممکن است به صورت جواب های معادله ی دیفرانسیل لژاندر باشد که در جداسازی متغیرهای معادله ی لاپلاس، معادله ی هلمهولتز و معادلات دیفرانسیل مشابه آن ها در مختصات قطبی کروی بررسی شده اند. این چند جمله ای ها ممکن است به صورت پیامدی از یک فرمول ردریگز وارد شوند

دکمه بازگشت به بالا