علمی و پزشکی

کاهش ۵۰ درصدی ترخیص بیماران کرونایی از بیمارستان های استان در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش شفاف ، با استناد به مطالب تبلیغاتی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر علیرضا زالی امروز شنبه در مورد آخرین بیماری عروق ویروس کرونا قلب در تهران صحبت کرد. در تهران ، در 24 ساعت گذشته ، در مجموع 3500 بیمار سرپایی مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب تشخیص داده شده اند و ما دریافتیم که نسبت افرادی که از طریق درمان مجموعه بهداشت را ذکر کرده اند ، حدود 2000 است.

وی افزود: “در مجموع 1916 بیمار مبتلا به کرونا در ایالت تهران در بیمارستان های ایالت تهران بستری می شوند و اگر 24 ساعت پیش به این آمار مراجعه کنید ، آنها با رشد 3 درصدی روبرو می شوند.”

دکتر زالی ادامه داد: “علاوه بر این در 24 ساعت گذشته میزان ترخیص تهران نسبت به 24 ساعت قبل کاهش یافته و 150 بیمار از 300 ترخیص مرخص شده اند.”

وی مورد جدیدی از بیماری ویروس کرونا قلب است ، تعداد پذیرفته شدگان در تهران در 24 ساعت گذشته 223 نفر است که از این تعداد 80 نفر به طور مستقیم در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

دکتر زالی گفت: “متأسفانه در 24 ساعت گذشته میزان مرگ و میر نسبت به 24 ساعت قبل 1.4 برابر شده است.”

وی در مورد روند نزولی پایبندی به روشها و پروتکل های بهداشتی در هفته گذشته ، یادآور شد: “در هفته های اخیر با کاهش انطباق با روش های بهداشتی در تهران روبرو شده ایم. مقدمه ای برای بیماری بعدی تهران.

دکتر زالی به من یادآوری کرد: طی دو هفته گذشته میانگین اقدامات بهداشتی به 3/76 درصد رسیده است ، اما متأسفانه این رقم طی هفته گذشته به 4/75 درصد رسیده است.

وی افزایش بروز گروه سنی بین 5 تا 17 سال را توصیف کرد ، جایی که میزان بروز تاج طی دو هفته گذشته در تهران افزایش یافته است. قبل از دسامبر تعداد بستری ها در این گروه سنی از 5/1 تا 2 درصد متغیر بود ، اما اکنون این تعداد به 8 تا 10 درصد رسیده است.

دکتر زالی گفت: “یکی از دلایل آن این است که ما با نوع جدیدی از بیماری روبرو هستیم که جوانان و نوجوانان را درگیر خود می کند و دلیل دیگر این که جوانان بیشتر در معرض تعاملات اجتماعی قرار دارند.” همچنین ممکن است به اندازه کافی در شهر وجود داشته باشد تا جوانان بیشتری را در معرض بیماری عروق ویروس کرونا قلب قرار دهد.
وی یادآور شد: “در مقایسه با مارس 1998 ، حتی با در نظر گرفتن میزان مرگ و میر در گروه 0 تا 5 سال ، در آن زمان حدود 0.4-0.5٪ بود ، اما این میزان در ژانویه امسال به 4.4٪ رسید.”

دکتر زالی با اشاره به تعداد ژنراتورهای اساسی در تهران به عنوان شاخص مهمی که به صورت هفتگی تجزیه و تحلیل می شود ، گفت: “متأسفانه این تعداد در پایان هفته گذشته به 1.1 رسید.”

اگر تعداد ژنراتورهای پایه بیش از 1 باشد ، به این معنی است که بیماری عفونی در حال افزایش است و اگر کمتر از 1 باشد ، بیماری کاهش یافته است. در هفته گذشته ، این تعداد به 1.1٪ افزایش یافت.

دکتر زالی نتیجه گرفت که بیماری ویروس کرونا قلب و سایر بیماریهای تنفسی و سایر بیماریها و بیماریهای تنفسی ، از جمله دستگاه تنفسی فوقانی ویروسی یا مسری ، به دلیل تماس با هوای آلوده و ذرات ویروسی آلوده است. برای همه بیماری های ویروسی ، از جمله کرونا ، استفاده از مواد ضد عفونی کننده و شستن منظم دست ها می تواند بسیار مثر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا