اقتصادی

کاهش هزینه در نیروگاه طرشت با نانوسیال ایرانی

از پوشش های نانومتری ایرانی برای بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش هزینه های تولید برق ، در لوله های کندانسور نیروگاه طرشت استفاده شده است.

به گزارش شبکه، نوعی محصول نانو برای کمک به بهینه سازی نیروگاه طرشت استفاده شد. این نانوپوشش ها و نانو فیلم ها را روی سطح قطعات مورد استفاده در نیروگاه ها ایجاد می کند تا سطح تماس را افزایش داده و باعث تماس بیشتر آب یا هوا با این قطعات شود. این کارایی مبدل حرارتی را بهبود می بخشد.

نیروگاه طرشت برای بهینه سازی مصرف سوخت و کاهش هزینه های تولید برق از پوشش های نانومتری ایرانی استفاده می کند. استفاده از این نانوپوشش ها بر روی لوله های کندانسور باعث افزایش کارایی این مبدل های حرارتی و کاهش خلا and در مبدل های حرارتی می شود. نیروگاه طرشت اولین و قدیمی ترین نیروگاه حرارتی کره با 60 سال سابقه است و یکی از نیروگاه های استراتژیک صنعت ملی برق است.

کندانسور ، یکی از اجزای اصلی نیروگاه با استفاده از این فناوری ، درجه خلاuum کندانسور را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

مهندس آهی ، مدیر فناوری و برنامه ریزی نیروگاه طرشت ، گفت این نیروگاه از سال 1991 از پوششهای نانوسیال استفاده می کند. ما نشان داده ایم که استفاده از نانوسیالات می تواند تعمیرات و هزینه های نیروگاه را کاهش دهد.

میرزایی ، محقق شرکت تولید کننده این محصول گفت: خوشبختانه ما توانستیم ابتدا از نانوسیالات در کولرهای نفتی و سپس در خازن ها استفاده کنیم. امیدوارم نیروگاه های دیگر نیز بتوانند از این فناوری استفاده کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا