برترین های کسب و کارعمومی

کار در اندونزی برای ایرانیان

فرهنگ و اخلاق مردم اندونزی

دین اندونزی. مردم یک کشور می تواند تاثیر زیادی بر روی دید خارجی ها و به ویژه مهاجران به آن کشور داشته باشد. در گذشته و در بخش زندگی در آلمان متوجه شدیم که داشتن اخلاقیاتی مانند نژادپرستی و خشک بودن مردم آلمان زندگی را بر برخی ایرانیان ساکن در این کشور تلخ کرده است اما آیا مردم اندونزی هم اینگونه هستند؟ مردم اندونزی همیشه لبخند بر لب دارند و مانند مردم هند سعی می کنند که زندگی را سخت نبینند. بر خلاف تصور عموم مردم ایران، اندونزیایی ها اهل سفر و تفریح هستند و خوشبختانه کشور سرسبز و زیبای آنها این امکان را برای‌شان فراهم کرده که سفرهای خوبی را تجربه کنند. پس اگر اندونزی را برای کار و زندگی انتخاب کنید مردم این دیار با آغوشی باز از شما استقبال خواهند کرد و رفتاری مملو از احترام خواهند داشت. من توقع نداشتن که مردم اندونزی را مودب ببینم اما آنها به شدت به یکدیگر احترام می گذارند و هرکسی با هر عقیده ای به راحتی در کنار فرد دیگری با عقاید دیگر زندگی می کند. برای مثال وقتی دختران از مدارس و دانشگاه ها تعطیل می شوند هم آنها را باحجاب می بینید و هم بی حجاب و با هم دوست هستند و هیچ وقت کسی را ندیدم که به انها بی احترامی کند یا به اصلاح عامیانه خودمان تیکه بیندازد و امیدوارم روزی ایران هم اینگونه شود و مردم با هر عقیده ای به خوبی در کنار هم زندگی کنند.

آب و هوای اندونزی

برای اطلاع از قیمت ویزای اندونزی کلیک کنید .یکی از نکاتی که در وب سایت های فارسی زبان کمتر درباره آن گفته می شود آب و هوای اندونزی است. آب و هوا از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی زندگی مهاجران به شمار می آید تا اندازه ای که گفته می شود بسیاری از کسانی که به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند به خاطر آب و هوای همیشه ابری این قاره به شد مستعد افسردگی و مصرف مواد مخدر هستند. اگر برای خرید تور اندونزی و بالی اقدام کنید اغلب محتواهایی که در وب سایت های ایرانی پیدا می کنید، در حال تعریف از آب و هوای این کشور هستند اما واقعیت این است که اندونزی آب و هوای شرجی دارد و گرمای آن اذیت کننده است حتی در بسیاری مواقع از هند و سایر کشورهای آسیای شرقی هم گرم تر می شود.

زندگی در جاکارتا پایتخت اندونزی

مهاجرانی که به قصد یافتن کار به اندونزی می روند شهر جاکارتا را انتخاب می کنند چون از نظر امکانات و رفاه وضعیت خوبی دارد و شانس مهاجران برای یافتن کار در این شهر نیز بیشتر است. یکی از ایرانیانی که تجربه زندگی در جاکارتا را دارد در رابطه با این شهر چنین گفته است: “روز و شب در جاکارتا بسیار متفاوت است گویا به یک دنیای دیگر منتقل می شوید. روزها شهری بسیار پرجنب و جوش و مردم در حال کار و تلاش هستند اما شب ها مانند فیلم های پلیسی هالیوودی پر می شود از مواد فروش ها و دزدان و زنان خیابانی که به راحتی در شهر فعالیت می کنند. نکته دیگر فاصله طبقاتی بسیار زیاد در بین مردم است به صورتی که در کنار یک هتل بسیار لوکس 5 ستاره زاغه و حلبی آبادها را به راحتی می بینید.”

جرم و جنایت در اندونزی

بالاتر گفتم که دزدی در اندونزی زیاد است اما بر خلاف تصور آمار تجاوز بسیار پایین است که من فکر می کردم در مقایسه با ایران و هند باید آمار بالایی داشته باشند که اینطور نبود. با این که جمعیت زیادی از مردم اندونزی فقیر هستند باز هم آمار تجاوز کم بود که این موضوع من را به عنوان یک خانم خیلی خوشحال کرد. به طور کلی فکر می کنم چون احترام در این کشور بسیار مهم است روی آمارهای جرم و جنایت هم تاثیرگذار بود. با من هم به عنوان یک خارجی همیشه رفتار خوبی داشتند من به راحتی با یک سرمایه متوسط می توانستم کارهای زیادی انجام بدهم و کسی مزاحمم نمی شد.

نکات جالب درباره اندونزی

مردم اندونزی اغلب وقتی متوجه می شوند که ایرانی هستی به تو لبخند می زنند و تو را میهمان می کنند و من هیچ وقت ندیدم با ایرانی ها بد رفتار کنند. پلیس های اندونزی بسیار رشوه بگیر هستند و خیلی علنی وشه می گیرند و هرکاری می کنند. عدد 4 برای مردم اندونزی نحس است به صورتی که همه آن را نحس می دانند و حتی در آسانسور شماره 4 ندارند. بسیاری از مردم اندونزی مسلمان هستند پس ماه رمضان را گرامی می دارند و حتی بیشتر از ایرانی ها روی آن و انجام آدابش متعصب هستند. بعضی از ایرانی های ساکن اندونزی مردم این کشور را بی فرهنگ خوانده اند و گفته اند که آنها به خارجی ها به دید یک کیسه پول نگاه می کنند به همین خاطر خواهشمندم که اگر با مردم این دیار دیدار داشته اید یا زندگی کرده اید در بخش نظرات تجربه های خود را با ما و دیگران به اشتراگ بگذارید. مردم اندونزی زیاد خوش قول نیستند و به راحتی زیر قول خود می زنند. شب های اندونزی در همه شهرها و روستاها تا میانه شب شلوغ است و می توانید خرید یا تفریح کنید.

معضل بزرگ زندگی با مردم اندونزی

از آنجایی که اندونزی زیاد فقیر دارد سطح سلامت و بهداشت در این کشور پایین آمده است به صورتی که اگر از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو استفاده کنید با معضلاتی مثل بود بد بدن و عرق رو به رو می شوید؛ ضمن آن که مردم اندونزی به راحتی عارق می زنند یا باد معده خود را رها می کنند. به صورت کلی اگر به این موضوعات حساس هستید توصیه می کنم که اندونزی را برای زندگی انتخاب نکنید.

فاینداتور

مواردی که درباره کشور اندونزی ذکر شد را می دانستید؟ با آنها موافق هستید یا تجارب شما موارد دیگری را می گوید؟ منتظر نظرات شما خوبان هستیم.

دکمه بازگشت به بالا