اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

کاربرد یو پی اس

باتری یو پی اس

قیمت باتری ups: باتری یو پی اس ups از مدت قطع جریان برق حدود 5 تا 15 دقیقه به شما فرصت میدهد تا اطلاعات و داده هایتان را ذخیره کنید و با خیال راحت از برنامه خارج شوید قبل از اینکه منبع انرژی باتری یو پی اس تمام شود.

باتری های یو پی اس مناسب دستگاه یو پی اس به 4 دسته تقسیم می شوند: باتری نیکل کادمیوم، باتری لیتیوم یون، باتری سیلور آلکالین، باتری اسید سرب

هر یک از این باتری ها با ساختار و ترکیب متفاوتشان دارای مزایا و معایبی می باشند ولی بهترین و مناسب ترین باتری یو پی اس که در دستگاه های یو پی اس استفاده می شود ، باتری یو پی اس اسید سرب می باشد.

 برندهای یو پی اس

یو پی اس فاران و یو پی اس فاراتل از انواع ایرانی هستند و تفاوت آنها با نوع خارجی در تکنولوژی ساخت ، توان و طول عمر می باشد.

طریقه نصب یو پی اس

در هنگام نصب یو پی اس برای این که تعمیر یو پی اس، نگهداری ، نصب آن راحتر صورت پذیرد کابینت آن را و یا خود آن را همیشه با فاصله 100 سانتی متری از کنار دیوار قرار دهید. در کنار یو پی اس لیستی از اقلام و وسایل جانبی وجود دارد. آن ها را بررسی کنید و در صورت کامل نبودن اجزای این لیست می توانید با شرکت ارسال کننده تماس حاصل کنید و موضوع را اطلاع دهید. دمای مکانی که یو پی اس در آنجا نصب میشود بسیار مهم است و بهتر از بین10 تا 40  درجه سانتی گراد باشد. اگر دما از 40 درجه بالاتر رفت ups به میزان 10 الی 12 درصد در هر 5 درجه سانتی گراد ظرفیت بارش را کاهش می دهد که این ارتباط مستقیم با عمر دستگاه دارد و آسیب پذیر است. یو پی اس و باتری یو پی اس بدور از مکان هایی که در معرض گرد و غبار، رطوبت، دمای گرم قرار گیرد و در یک محیط تمیز با تهویه مناسب برای سیستم ups و بهتر است در داخل کابینت قرار گیرد. دما دلیل اصلی کاهش طول عمر مفید و میزان کارائی بهتر باطری یو پی اس است. کابینت ها باید دارای محفظه برای تهویه مناسب و همچنین فن  خنک کننده باشند تا ups و باطری ups در دمای مناسب 15 الی 25 درجه سانتی گراد کار کنند و دچار مشکل نشود.

مدار شماتیک UPS

منبع تغذیه اضطراری یا منبع برق بی وقفه (UPS) یک دستگاه الکتریکی است که هنگامی که منبع تغذیه ورودی یا برق قطع می شود، برق اضطراری را به کار می اندازد. یو پی اس با سیستم برق اضطراری یا ژنراتور آماده به کار متفاوت است که با تامین انرژی ذخیره شده در باتری ها، ابررایانه ها و یا فلاش ها حفاظت نزدیک به فوری را از وقوع قطع برق ورودی فراهم می کند. زمان کارکرد باتری بیشترین منبع برق اضطراری نسبتا کوتاه است (فقط چند دقیقه) اما برای شروع یک منبع برق آماده به کار یا به درستی بسته بودن تجهیزات محافظت شده، کافی است.

یک یو پی اس به طور معمول برای محافظت از سخت افزار مانند رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات ارتباطات مخابراتی و یا سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود، در حالی که یک اختلال برق غیرمنتظره می تواند صدمات، تلفات، اختلال در کسب و کار جدی و یا از دست رفتن داده ها را ایجاد کند. واحد های UPS در اندازه های مختلف از واحد هایی طراحی شده اند که برای محافظت از یک کامپیوتر بدون مانیتور تصویری (حدود 200 ولت آمپر) به واحد های بزرگ که تمام مراکز داده یا ساختمان ها را تأمین می کنند، متصل شوند. بزرگترین در جهان، سیستم ذخیره سازی باتری 46 مگاواتی (BESS)، در فیربنکس، آلاسکا، تمام شهرها و جوامع روستایی نزدیک در طول قطع برق را متوقف می کند.

 

کاربرد یو پی اس UPS

در حالی که UPS فقط برای حفاظت از نوع خاصی از تجهیزات محدود نمی شود، اما به طور معمول برای محافظت از رایانه ها، مراکز داده، تجهیزات ارتباطات مخابراتی و یا سایر تجهیزات الکتریکی استفاده می شود، در صورتی که اختلال برق غیرمنتظره می تواند باعث صدمات، تلفات، اختلال در کسب و کار جدی و یا از دست دادن اطلاعات شود. واحد های یو پی اس به اندازه دستگاه های طراحی شده برای محافظت از یک کامپیوتر بدون یک مانیتور ویدئویی (حدودVA200) به واحد های بزرگ که تمام مراکز داده (>MVA 1)، ساختمان ها (>kVA 300) و یا فرایندهای تولید را تامین می کنند، استفاده می شوند.

(منبع تغذیه بدون وقفه) دستگاهی که پشتیبان سیستم های دیگر است، بک آپ باطری را هنگام قطع برق یا رسیدن به سطح ولتاژ پایین فراهم می کند. سیستم های UPS کوچک انرژی را نیز برای چند دقیقه فراهم می کنند.

 

 

انواع یو پی اس UPS

سه دسته کلی UPS مدرن online و online تعاملی و یا standby/offline وجود دارد.
سیستم UPS آماده به کار / آفلاین / بار، به طور مستقیم توسط جریان ورودی کار می کند و مدار برق پشتیبان تنها هنگامی که جریان دستگاه قطع می شود اجرا می شود. اکثر یو پی اس های زیر 1 کیلو وات از انواع تعاملی یا آماده به کار هستند که معمولا ارزان تر می باشند.
یو پی اس line interactive ، اینورتر را در خط نگه می دارد و مسیر جریان DC باتری را از حالت شارژ معمولی به تولید جریان هنگام قطع برق منجر می سازد.

 

 

یک یو پی اس online از روش ” تبدیل دوبله ” (double conversion ) برای پذیرش ورودی AC استفاده می کند، و جریان برق را به جریان DC مستقیم تبدیل می کند تا در طول باتری (یا رشته های باتری) قابل دسترس ، حرکت کند و سپس برای جریان دهی به دستگاه محافظت شده ، به برق 120 و 240 ولت ، تبدیل می شود.

دکمه بازگشت به بالا