برترین های کسب و کار

کاربرد دیزل ژنراتور چیست؟

کاربرد دیزل ژنراتور چیست؟

آیا می دانید دیزل ژنراتور چه کاربردی دارد؟ آیا از مزایای آن و نحوه عملکرد این ابزار اطلاع دارید؟ دیزل ژنراتور یکی از دستگاه های مدرن امروزی است که بر پایه پیشرفت علم بنا شده است.

این محصول خودش نمی تواند انرژی تولید کند، اما یک انرژی را به انرژی دیگر تبدیل می کند. این دستگاه از طریق احتراق موتور دیزل انرژی حرارتی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند.

اما پس از آن، ژنراتور چرخان دستگاه، میدان مغناطیسی را قطع کرده و انرژی تولید می کند. این دیزل ژنراتورها را می توان در اندازه های مختلف خریداری کرد، اما برندها بخش مهمی از این دسته تجهیزات هستند.

چون برندهای معروف تولید شده توسط شرکت های بزرگ کیفیت بهتری دارند، مثلاً دیزل ژنراتورهای ولوو در این زمینه بسیار محبوب هستند.

قطعات مختلف دیزل ژنراتور

پس از آشنایی با استفاده از موتورهای دیزلی، خوب است با قسمت های مختلف این تجهیزات آشنا شوید. دانستن این قسمت ها به شما کمک می کند که عملکرد هر قسمت را بدانید و اگر مشکلی پیش آمد به راحتی آن را حل کنید.

موتور

مهمترین و حیاتی ترین قسمت هر محصولی موتور است. نقش اصلی در این دستگاه بر عهده موتور است و معمولا انرژی یا سوخت را به توان مفید ژنراتور تبدیل می کند. این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و هر کدام می توانند قدرت متفاوتی از برندهای مختلف داشته باشند.

سیستم سوخت

یکی دیگر از بخش های مهم هر محصول مکانیکی یا الکتریکی می تواند سیستم سوخت آنها باشد. سیستم سوخت شامل بخشی است که سوخت مورد نیاز موتور را ذخیره می کند و در نهایت آن را پمپاژ می کند.

واحد تامین سوخت شامل یک مخزن ذخیره سوخت، یک لوله سوخت که مخزن را به موتور متصل می کند، یک لوله برگشتی که موتور را به مخزن سوخت وصل می کند، یک پمپ سوخت متحرک و یک فیلتر خاک می باشد. حتی قطعاتی به نام انژکتور سوخت وجود دارند که سوخت را مستقیماً به محفظه احتراق موتور تزریق می کنند.

سیستم های خنک کننده و روغن کاری

سیستم های گرمایش و روغن کاری را می توان از دیگر قسمت های مهم این تجهیزات نام برد. همانطور که از نام آن پیداست این دو وظیفه روانکاری و خنک کنندگی را بر عهده دارند. این سیستم ها باید دمای ژنراتور را تنظیم کرده و با استفاده از فن یا خنک کننده در هنگام افزایش دما آن را خنک کنند.

سیستم اگزوز گاز

یکی دیگر از قسمت های این دستگاه سیستم اگزوز است که در استفاده از دیزل ژنراتورها نقش دارد. سوخت موجود در محفظه احتراق به گاز مضر تبدیل می شود که گاز مضر را دفع می کند.

کاربرد دیزل ژنراتور چیست؟
کاربرد دیزل ژنراتور چیست؟

نکات مهم در مورد عملکرد ژنراتور

دیزل ژنراتورها یکی از کاربردی ترین وسایلی هستند که استفاده از آن در سیستم های تبدیل سوخت بسیار حائز اهمیت است.

آیا نمی دانید این دستگاه چگونه کار می کند؟ یا از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟ ژنراتورها وسایل الکتریکی هستند که انرژی را تبدیل می کنند.

در واقع این دستگاه یک ژنراتور الکتریکی محسوب می شود که می تواند انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل کند. اما برای عملکرد بهتر یا استفاده عالی از دیزل ژنراتور باید به نکات مهمی توجه کرد.

مهمترین عملکرد دیزل ژنراتور

برای دو برابر کردن انرژی الکتریکی یک موتور، ابتدا باید انرژی مکانیکی را دو برابر کنید.

به یاد داشته باشید که موتورهای دیزلی قدرت چرخش دینام را تولید می کنند، بنابراین اگر مشکلی در چرخش آن وجود دارد، موتورها را بررسی کنید.

اگر دستگاه به دلیل گرمای بیش از حد کار نمی کند، به یاد داشته باشید که بخاری وظیفه خنک سازی خودرو را بر عهده دارد.

هر ژنراتوری قادر به تولید هر ولتاژی است، اما باید فرمان داده شود. اما این دستور به موتور و قدرت دستگاه نیز بستگی دارد. پس در هنگام خرید به نوع دستگاه توجه کنید.

ژنراتورها در سه نوع و یک سطح ساخته می شوند که هر کدام توان و ولتاژ خاصی دارند و شما باید مدلی را انتخاب کنید که برای مصارف مختلف مفید باشد. برای مصارف تجاری خانگی و کوچک از نوع یک طبقه و برای ساختمان های بزرگ از نوع سه سطحی استفاده می کنند که در هر کدام قدرت متفاوتی خواهد داشت.

قدرت در استفاده از ست های دیزل ژنراتور بسیار مهم است، این توان به اندازه های مختلف نیز بستگی دارد، بنابراین در هنگام خرید به اندازه تجهیزات توجه ویژه ای داشته باشید. ژنراتورهای بزرگ قدرت زیادی دارند.

اگر صدای این دستگاه شما را آزار می دهد می توانید از مدل های بی صدا آن استفاده کنید.

در هنگام خرید به نوع کاربرد دیزل ژنراتور توجه کنید و به نوع مدل و سایز آن بستگی داشته باشید و حتی یک برند معتبر انتخاب کنید.

دکمه بازگشت به بالا