ژنی که باعث لاغری می‌شود

دانشمندان هنوز این موضوع را کاملاً درک نکرده اند و از نظر فردی متفاوت است ، اما بین چاقی و ژنتیک ارتباط وجود دارد و شاید همه با خوردن انواع غذا لاغر شوند.

ژنهایی که باعث کاهش وزن می شوند.

محققان اکنون ژنی را کشف می کنند که می تواند در چاقی نقشی داشته باشد و آن را ALK (Deformed Lymphoma Kinase) بنامند. جهش در این ژن در حال حاضر با برخی سرطانها همراه است و شناخته شده است که باعث رشد تومور می شود.

جوزف پنینگر ، متخصص ژنتیک ، در دانشگاه انگلیس گفت: “اکثر محققان چاق در حال ژنتیک چاقی هستند.” اما این بار ، من شروع به مطالعه لاغری و ژنهای مرتبط با آن کردم.

در آزمایشاتی که در موش ها و مگس های میوه ای انجام شده است ، حیواناتی که ژن ALK آنها را تخلیه کرده اند ، حتی تحت رژیم غذایی به نام مک دونالد نازک تر از حد معمول باقی مانده اند. طبق آزمایشات بیشتر ، موش هایی که ژن ALK ندارند از نظر وزن طبیعی و چربی بدن کمتری دارند. به گفته محققان ، ژنهای مغز نقش اساسی در چربی سوزی و تولید انرژی دارند.

ژنهایی که باعث کاهش وزن می شوند.

با این حال ، این دستاوردها در مگس های میوه ای و موش ها وجود دارد و محققان از نقش دقیق ALK در بدن انسان اطلاع ندارند. به گفته پنینگر ، از مهار کننده های ALK برای درمان سرطان استفاده می شود و می توان آنها را کنترل یا خاموش کرد.

آزمایش ها و نتایج موش ها و مگس ها بسیار خوب است ، اما برای درک بهتر رمز و راز ژن ها در بدن انسان به اطلاعات بیشتری نیاز است.

sciencealert.com

2121

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا