برترین های کسب و کارعمومی

چگونه بازی خود را در بازار بگذاریم

آموزش انتشار اپلیکیشن در کافه بازار

در پایان این مقاله به طور کامل با نحوه انتشار اپلیکیشن در بازار به صورت مرحله به مرحله آشنا شده‌اید و خودتان میتوانید اپلیکیشنتان را به راحتی در کافه بازار منتشر نمایید. درحال حاضر،  یکی از مشاغل جدید و پر درآمد می باشد که به ویژه در چند سال اخیر، بسیار مورد توجه برنامه نویسان و طراحان حوزه موبایل قرار گرفته است. شما با فراگیری فنون مربوط به به طراحی اپلیکیشن اندروید یا ios، می توانید به طراحی و عرضه ی اپلیکیشن های کاربردی موبایل بپردازید و با انتشار آن در مارکت های معروف ایرانی مانند کافه بازار، مایکت و … برای خود درآمدزایی کنید. چنانچه شما به عنوان یک طراح و برنامه نویس اپلیکیشن موبایل، یک برنامه طراحی کرده اید و قصد دارید آن را در مارکت ایرانی محبوب و پرطرفدار خرید بازی ایکس باکس نشر دهید، این مقاله ی آموزشی، راهنمای گام به گام شما برای انتشار اپلیکیشن در بازار خواهد بود.

ثبت نام و ساخت حساب کاربری در کافه بازار

قدم اول برای انتشار اپلیکیشن در بازار، ساخت اکانت یا حساب کاربری در کافه بازار است با این تفاوت که شما باید به عنوان یک توسعه دهنده در بازار ثبت نام کنید. برای این کار شما باید:

  1.  ابتدا وارد وبسایت کافه بازار به آدرس https://cafebazaar.ir/app شوید.
  2. سپس در قسمت بالای سایت، روی گزینه‌ی “توسعه دهندگان بازار” کلیک کنید.
  3. در صفحه‌ی جدید باز شده، روی گزینه‌ی “شروع همکاری” کلیک کنید.
  4. صفحه ثبت نام برای شما باز می شود و شما باید ایمیل و رمز عبور انتخابی خود را وارد کنید.
    توجه داشته باشید که آدرس ایمیل معتبر و قابل دسترسی را وارد کنید چرا که پس از تکمیل فرآیند ثبت نام، قابل تغییر نخواهد بود.
    رمز عبور انتخابی شما باید حداقل 8 کاراکتر باشد و دارای حداقل یک کاراکتر بزرگ انگلیسی و یک عدد باشد.
  5.  پس از تکمیل اطلاعات، بر روی گزینه‌ی “ثبت نام” کلیک کنید.
  6. در این مرحله، یک پیام تحت عنوان “ایمیل تایید حساب توسعه دهندگی بازار” به ایمیل شما ارسال می شود که شما باید برای ادامه فرآیند ثبت نام خود در کافه بازار، بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید. همچنین در این مرحله یک ایمیل با عنوان “شروع همکاری بازار” برای شما ارسال می شود. این پیام موارد مهمی در ارتباط با انتشار اپلیکیشن در بازار را بیان کرده است که باید مطالعه کنید.
  7.  پس از اینکه ایمیل دریافتی را تایید کردید، وارد صفحه‌ی “توسعه دهنده ی کافه بازار شوید” می شوید که باید اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید.
    7-1) نوع حساب: در این قسمت باید نوع حساب کاربری خود (شخص یا شرکت) و کشور محل اقامت خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینه “مرحله ی بعد” کلیک کنید.
    7-2) اطلاعات حساب: اطلاعاتی که در این قسمت باید وارد کنید شامل: نام کامل، شماره همراه، کد ملی، کد پستی، استان، شهر و آدرس می باشد؛ همچنین باید عکس با کیفیت از کارت ملی خود را در این قسمت بارگذاری کنید. توجه داشته باشید که در درج اطلاعات، دقت کافی را داشته باشید و چنانچه متوجه شدید که اطلاعاتی را به اشتباه وارد کرده اید، می توانید به مرحله ی قبل بازگردید و اطلاعات را ویرایش کنید. مشابه تمامی این مراحل در هم وجود دارد.
  8. 7-3) پروفایل عمومی: در این مرحله شما باید، یک عنوان فارسی و یک عنوان انگلیسی توسعه دهنده انتخاب کنید؛ عنوان شما باید حداکثر، 32 کاراکتر متشکل از حروف فارسی و انگلیسی، اعداد، فاصله و نیم فاصله باشد. وارد کردن آدرس وب سایت فارسی یا انگلیسی ضروری نیست.
    7-4) تایید هویت: در این مرحله، برای تایید هویت، یک کد 4 رقمی به شماره همراه شما ( همان شماره ای که در مرحله‌ی “اطلاعات حساب” وارد کردید) ارسال می گردد.
    کد دریافتی را در فیلد مربوطه وارد کنید و روی گزینه “ثبت نام” کلیک کنید.
    7-5) پایان: رسیدن به این مرحله به این معناست که مراحل ثبت نام شما به عنوان توسعه دهنده اپلیکیشن برای انتشار اپلیکیشن در بازار، با موفقیت صورت گرفته است. با پایان یافتن مراحل ثبت نام، شما دارای یک پنل به عنوان توسعه دهنده در کافه بازار شدید.

در نظر داشته باشید که در صورتی که به و یا دیگر شهرهای ایران نیازمندید، میتوانید روی خدمات حرفه‌ای مجموعه اپمون حساب ویژه‌ای باز کنید. چگونه اپلیکیشن خود را در بازار بگذاریم؟ پس از آنکه مراحل ثبت نام و ساخت حساب توسعه دهنده را به طور کامل انجام دادید، حال نوبت به انتشار اپلیکیشن در بازار است به همین منظور شما باید:

  •  وارد صفحه ی “پیشخان توسعه دهندگان” بازار شوید.
  • در منو سمت راست صفحه، بر روی گزینه‌ی “برنامه ها” کلیک کنید.
  •  در صفحه جدید، بر روی گزینه‌ی “برنامه جدید” کلیک کنید.
  •  در این قسمت، شما باید دسته بندی اپلیکیشن خود را انتخاب کنید و سپس فایل اپلیکیشن مورد نظرتان را جهت انتشار اپلیکیشن در بازار، آپلود کنید و درنهایت، روی گزینه ی “ایجاد برنامه” کلیک کنید.
  •  پس از آپلود فایل اپلیکیشن، شما باید اطلاعات تکمیلی مربوط به اپلیکیشن خود را وارد نمایید. این اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که برای کاربران کافه بازار نمایش داده می شود، پس سعی کنید اطلاعات مختصر و مفید باشد و سبب جذب کاربران شود. در این قسمت شما می توانید اطلاعات مربوط به پشتیبانی کاربر و قیمت را نیز وارد کنید.
  •  در مرحله ی بعد، باید عکس ها و ویدیو های مربوط به اپلیکیشن خود را بارگذاری کنید؛ این مرحله، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین مراحل در انتشار اپلیکیشن در بازار به حساب می آید، چرا که کاربران با ساختار کلی و ظاهری اپلیکیشن از این طریق آشنا می شوند. شما باید از قسمت های مهم اپلیکیشن خود، اسکرین شات و تصاویر باکیفیت تهیه و بارگذاری کنید. از نحوه ی استفاده از اپلیکیشن، ویدیوکپچر تهیه کنید و در آپارات بارگذاری نمایید و سپس لینک آن را در این قسمت قرار دهید؛ همچنین لوگو و یا آیکون منحصر به فرد مربوط به اپلیکیشن خود را نیز بارگذاری کنید.
    پس از تایید این قسمت، مراحل انتشار اپلیکیشن در بازار با موفقیت به اتمام رسیده است و اپلیکیشن شما برای کاربران کافه بازار قابل دانلود و نصب خواهد بود.

پرداخت درون برنامه ای بازار

پرداخت درون برنامه ای یکی از خدماتی است که مارکت های مختلف در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهند. با انتشار اپلیکیشن در بازار، شما می توانید با استفاده از قابلیت پرداخت درون برنامه ای از اپلیکیشن خود درآمد کسب کنید. پرداخت درون برنامه ای در واقع شامل آیتم هایی می شود که در برنامه شما قابل خریداری شدن هستند، مانند سکه های بازی یا یک فایل موسقی با پی دی اف. برای آشنایی با تمام قوانین و جزئیات مربوط به پرداخت درون برنامه ای کافه بازار می توانید به در وب سایت بازار مراجعه کنید.

انتشار اپلیکیشن در بازار، گوگل پلی و اپ استور

همان طور که پیش تر گفته شد، انتشار اپلیکیشن در یکی از مارکت ها به شما اجازه می دهد که حاصل دسترنج خود را در اختیار کاربران ایرانی و جهانی قرار دهید. امّا ممکن است انتشار اپلیکیشن در این مارکت ها برای شما مقدور نباشد. در این صورت می توانید برای قرار دادن اپ در این مارکت ها از تیم تاپ سئو کمک بگیرید. تیم تاپ سئو با داشتن انواع اکانت های بین المللی معتبر قادر است که کار انتشار اپلیکیشن شما را بر عهده بگیرد. با ثبت سفارش شما می توانید در اسرع وقت و با مناسب ترین قیمت برنامه خود را در بازار، گوگل پلی یا اپ استور قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در خصوص انتشار اپلیکیشن در بازار

انتشار برنامه در کافه بازار به چه مدارکی نیاز دارد؟
برای ثبت اپلیکیشن در کافه بازار باید ابتدا اکانت توسعه دهنده بازار بسازید که برای ساخت آن به اطلاعات هویتی، عکس کارت ملی و یک شماره شبا نیاز خواهید داشت. انتشار برنامه در بازار چقدر زمان می برد؟ انتشار اپلیکیشن در بازار معمولا بین سه روز تا یک هفته زمان خواهد برد. البته در صورت بروز مشکل و ریجکت شدن برنامه، این مدت زمان بیشتر خواهد شد. شما می توانید برای آسودگی خاطر، کار انتشار برنامه خود را به تیم تاپ سئو بسپارید. آیا انتشار اپلیکیشن در بازار هزینه دارد؟
برای ثبت برنامه در کافه بازار، شما نیاز به خرید حساب توسعه دهنده کافه بازار دارید که حق عضویت سالانه آن در حال حاضر 40 هزار تومان است.
بلغ 40 هزار تومان را پرداخت کنند. در نظر گرفتن این مبلغ از سوی کافه بازار سبب شده تا افراد متخلف نتوانند با ایجاد اکانت های جعلی و نامعتبر، خللی را به بدنه ی اصلی بازار وارد سازند، چرا که همانطور که می دانید، وجود برنامه های ناکارآمد و متعدد در بازار، سبب می شود تا برنامه های کاربردی و مفید، چندان دیده نشود که به ضرر توسعه دهندگان بازار تمام می شود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا