برترین های کسب و کارفرهنگ و هنر

چگونه انتخاب رشته کنیم برای دانشگاه؟

انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 آغاز شد تمامی داوطلبان کنکور سراسری حداکثر تا 10 روز فرصت دارند پس از مطالعه راهنمای کامل انتخاب رشته کنکور سراسری و بررسی ضوابط و توانایی ها، نسبت به تکمیل فرم انتخاب رشته در سامانه سنجش آموزش کشور و انجام 150 انتخاب اقدام کنند. و همچنین مطابق با رتبه آنها. و تعادل..

انتخاب رشته کنکور سراسری گام مهمی است چرا که افراد با عدم اطلاع از این زمان از تکمیل فرم انتخاب رشته محروم می شوند و شانس قبولی در رشته مورد نظر خود را از دست می دهند. 1402 داوطلبی که طبق کارنامه اولیه کنکور مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه هستند می توانند به صورت آنلاین در سامانه سنجش به انتخاب رشته خود رسیدگی کنند. زمان انتخاب رشته کنکور سراسری معمولاً اواسط مرداد ماه است و داوطلبان می توانند بر اساس شایستگی خود دانشگاه را انتخاب کنند.

اگر شما عزیز هم تمایل به انتخاب رشته دارید، بهتر است با راهنمایی مشاوران در زمان مشخص شده این کار را انجام دهید. مشاوران ارشد در ایران تمامی موضوعات مرتبط را بررسی کرده و اقدامات لازم را برای انتخاب بهترین دوره ها از طریق 13 دسته بندی مشخص انجام خواهند داد.

1402 راهنمای جامع انتخاب گروه برای کنکور سراسری

انتخاب رشته آزمون سراسری گامی بسیار مهم و حیاتی برای داوطلبان می باشد و در صورت انتخاب رشته مناسب مسیر موفقیت برای ادامه تحصیل در دوره برای داوطلبان هموارتر خواهد شد. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند باید وضعیت تحصیلی خود را در نظر گرفته و پس از تجزیه و تحلیل کارنامه اولیه کنکور سراسری و مطالعه دقیق کتاب ها در انتخاب رشته برای گروه آزمایشی خود، رشته مورد علاقه خود را در اولویت قرار دهند.

در این مرحله امکان انتخاب 150 شماره رشته خانگی برای هر شرکت کننده وجود دارد که روش این انتخاب ها مهم ترین و مهم ترین قسمت انتخاب رشته محسوب می شود. در صورت اشتباه در انتخاب رشته ممکن است داوطلب فرصت قبولی و ورود به دانشگاه مورد نظر خود را از دست بدهد که در حال حاضر هزینه ای پرداخت نمی شود.

برای موفقیت در انتخاب رشته مناسب و اصلی، دانستن نحوه انتخاب رشته، اولویت بندی انتخاب ها، تحلیل صحیح کارنامه اولیه کنکور سراسری و غیره بسیار مهم است. هر داوطلب با دانستن این حقایق می تواند فرم انتخاب رشته کنکور 1402 را به بهترین شکل ممکن تکمیل کرده و در نهایت نتیجه دلخواه را کسب کند. با نزدیک شدن به زمان انتخاب رشته کنکور سراسری، اطلاعات دقیق زمان و شرایط در زیر آمده است.

زمان انتخاب آزمون ورودی سراسری 1402

همزمان با اعلام نتایج، سازمان پژوهش اطلاعاتی از روند خود منتشر می کند که زمان دقیق انتخاب رشته کنکور سراسری را نشان می دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، این مقالات برای آزمون امسال ممکن است برای ده سال اول در دسترس باشند. طبق معمول پس از دو روز مراحل انتخاب رشته آغاز می شود. سال گذشته به داوطلبان 3-4 روز فرصت داده شد تا انتخاب خود را ثبت کنند. امسال داوطلبان می توانند از 23 تا 28 مرداد در آزمون ورودی شرکت کنند.

البته ممکن است این مهلت برای کسانی که بنا به دلایلی انتخاب رشته نکرده اند قابل تمدید باشد اما توصیه می کنیم تکمیل فرم مربوطه را به روزهای آخر موکول نکنید. زیرا ممکن است به دلیل ترافیک بالای داوطلبان، مشکلات اینترنتی یا ارجاع سایت باشد. لازم به ذکر است چنانچه داوطلبان عزیز در این مدت به هر دلیلی نتوانند حوزه انتخابیه خود را انتخاب کنند، اعتراض بیشتری نخواهند کرد. پس توصیه می شود از هیچ توصیه رسمی انتخاب رشته غافل نشوید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

تحلیل کارنامه مقدماتی کنکور سراسری 1402

پس از انتشار نتایج اولیه کنکور سراسری اطلاعات بسیار دقیق و مفیدی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد تا داوطلبان بتوانند انتخاب رشته را به صورت کامل و دقیق انجام دهند. با این اطلاعات، وضعیت پاسخ به سوال کنکور 1402، طبقه بندی، تراز و وضعیت امکان انتخاب رشته در دوره های روزانه و غیر روزانه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

بر این اساس تحلیل و ارزیابی مناسب تمامی قسمت های این گواهینامه تاثیر بسزایی در انتخاب رشته کنکور 1402 خواهد داشت که در بخش های مختلف این گواهی به نفع داوطلبان شرح داده شده است. کارنامه کنکور سراسری از چندین بخش تشکیل شده است که هر بخش حاوی اطلاعاتی است. در این بخش به این بخش ها اشاره کردیم:

جزئیات ثبت نام کاندیدا

اطلاعات مربوط به گروه آزمایشی

وضعیت مجاز به انتخاب یک رشته در هر دوره است

وضعیت نمرات و مجموع نهایی کنکور متقاضی

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 برای متقاضیان رشته دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته کنکور

متقاضیان برای انتخاب رشته دانشگاهی باید رتبه اعداد فریم، رتبه گروه های کوچک و تراز گروه های کوچک را به دقت بررسی کنند و بر این اساس در کنکور سراسری انتخاب رشته کنند. علاوه بر این، مشاوره انتخاب بخش از سوی دولت می تواند در فرآیند انتخاب بخش بسیار مفید باشد.

قسمت اطلاعات ثبت نام و آزمون کارنامه شامل محل تولد، محل تولد و استخر ولادت متقاضی نیز می باشد که می توان گفت توجه به این اطلاعات مانند سطح و تراز متقاضیان در تاییدیه بسیار مهم است. سایت، و هر متقاضی در رشته مربوطه شانس بیشتری برای تایید شدن نسبت به داوطلبان خارج از آن بوم دارد. بر اساس این سهمیه، دانشگاه ها 80 درصد ظرفیت کد رشته محل را به متقاضیان بومی و 20 درصد مابقی ظرفیت کد رشته را به متقاضیان مهاجر در رشته های کمتر پرطرفدار و در رشته های پرطرفدار مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی اختصاص داده اند. گروه آزمایشی علوم تجربی این میزان به 60 درصد کاهش یافته و 40 درصد از مهاجران جذب شده اند.

سهمیه تعیین شده کنکور سراسری شامل یکی از سهمیه های 5 و 25 درصدی شهدا، رزمندگان، خانواده شهدا و رده های 1، 2 و 3 می باشد که هر داوطلب پس از تایید سهمیه به گروهی منطبق با خود اختصاص می یابد. سهمیه و با افراد آن گروه اندازه گیری می شود.

کلیه داوطلبانی که دارای ضوابط سهمیه ایثارگران و رزمندگان آزمون 1402 باشند و ضوابط آنها مورد قبول مراجع ذیربط باشد، ضوابط آنها در این قسمت لحاظ شده و بر این اساس داوطلبان تایید صلاحیت خواهند شد. .

اما اگر می خواهید بدانید کدام قسمت از این کارنامه برای انتخاب رشته کنکور سراسری مهم است، متقاضیان انتخاب رشته کنکور سراسری 1402 باید روی پست های سهمیه در رده های مختلف تمرکز کنند. – زیرگروه های اضافی برای گروه ها و سطوح مالکیت آنها. فرآیند انتخاب رشته را با توجه به این اطلاعات بنویسید.

اطلاعات بیشتر:

https://pourdastmalchi.net/services/انتخاب-رشته-سراسری/

دکمه بازگشت به بالا