برترین های کسب و کارعلمی و پزشکی

چند روز بعد از عمل ابدو میتوان رابطه داشت

زمان مناسب رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی یکی از سوالاتی است که از سوی بیماران پرسیده می شود. از آنجایی که این گونه فعالیت ها می تواند بهبودی شما را پس از عمل تحت تاثیر قرار دهد، می بایست حتما به متخصص جراحی لاغری توجه داشته باشید تا اختلالی در روند بهبودی ایجاد نشود.

در طی این عمل جراحی برش هایی در ناحیه شکم وارد می شود و هر فردی سطح مختلفی از تورم و حساسیت را تجربه می کند.

عوارضی از جمله درد و تورم طبیعی است و با گذشت زمان برطرف می شود؛ اما باید در مراحل ابتدای بهبودی از بدن مراقبت بیشتری کنید تا نتایج رضایت بخشی را شاهد باشید. در ادامه هر آنچه که لازم است در این خصوص بدانید برای شما آورده ایم.

 

You-can-have-sex-a-few-days-after-the-operation

چه زمانی می توان رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی داشت

روند بهبودی هر فردی متفاوت است و اینکه چه زمانی می توانید رابطه جنسی بعد از عمل داشته باشید، به ظرفیت طبیعی بدن شما برای بهبودی و همچنین نوع عمل و میزان جراحت ها بستگی دارد.

برای بیمارانی که برش های حداقلی طی عمل وارد شده است، بعد از گذشت چهار هفته از زمان بهبودی امکان رابطه جنسی وجود دارد.

برای افرادی که جراحی گسترده ای انجام گرفته است، باید صبر بیشتری برای شروع رابطه جنسی داشته باشند. در واقع باید ۴ تا ۶ هفته به بدن خود زمان دهند، سپس رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی را داشته باشند.

خطرات رابطه جنسی زودهنگام بعد از ابدو

با توجه به اینکه پس از جراحی بخیه در ناحیه شکم زده می شود، اگر رابطه جنسی خود را زودتر از زمان توصیه شده داشته باشید ممکن است دچار عوارضی از جمله باز شدن بخیه شوید.

با فشار وارد شدن به بخیه اختلال در روند بهبودی شما ایجاد می شود که در نهایت ممکن است منجر به ناهنجاری یا عدم تقارن شود.

برخی از این جراحی ها به هدف ترمیم عضلات شکم برای رفع دیاستاز رکتوس انجام می گیرد که باید برای حفظ اثربخشی آنها پس از عمل، به خوبی مراقبت های لازم صورت گیرد.

تجربه زودهنگام رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی می تواند منجر به رفع این ترمیم شود و نیاز به عمل مجدد داشته باشید.

نکاتی در خصوص رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی

زمانی که پزشک پس از گذشت مدتی به شما اجازه رابطه جنسی داد، باید برای شروع رابطه نکاتی را در نظر داشته باشید که این موارد به شرح زیر است:

به علائم بدن خود توجه داشته باشید

اگر فعالیت هایی داشته باشید که برای شما زود باشد، بدن به شما سیگنال می دهد. حتما باید به سیگنال های بدن خود گوش دهید. فعالیت های خود را به آرامی انجام دهید و اگر احساس درد داشتید، حتما به درد خود توجه کنید و ادامه ندهید.

باید از همکاری کردن شریک جنسی خود مطمئن باشید

شرایط را کاملا برای شریک جنسی خود مطرح کنید تا مراقبت های لازم از طرف او صورت گیرد. طی دوران نقاهت (دو تا سه ماه) باید رابطه جنسی ملایم و آرامی داشته باشید.

به پوزیشن های مناسب توجه داشته باشید

برخی از پوزیشن های جنسی برای یک دوره ای بعد از عمل جراحی شکم امکان پذیر نیست. هر وضعیتی که باعث وارد شدن فشار به شکم می شود را نباید به آن حالت ادامه دهید. حتما باید حالتی را انتخاب کنید که با توجه به شرایط و موقعیت شما در بهترین حالت باشد.

چه زمانی باید از رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی خودداری کرد

باید برای دو هفته ابتدایی بعد از جراحی از رابطه جنسی خودداری کنید. در صورتی که وسعت جراحی بیشتر باشد، باید مدت بیشتری برای شروع رابطه جنسی صبر کنید.

مواقعی که نباید رابطه جنسی داشته باشید:

  • زمانی که ضربان قلب یا فشار خون شما در طول رابطه جنسی افزایش پیدا می کند و منجر به خونریزی داخلی در محل برش می شود.
  • همانطور که می دانید عضلات شکم طی عمل بخیه می شود. انقباض آنها قبل از اینکه فرصتی برای بهبودی داشته باشند، در نهایت باعث پارگی می شود.
  • اگر فعالیت شدیدی داشته باشید منجر به پارگی محل بخیه شده می شود.

پس از گذشت دو تا سه هفته متوجه می شوید که وضعیت بهبودی شما در چه سطحی است و آیا می توانید رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی را شروع کنید یا خیر؟نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی شاید سوالی باشد که ذهن خیلی از افرادی که این جراحی را انجام داده‌اند را مشغول کرده باشد. جراحی زیبایی شکم می تواند ظاهر و شکل شکم شما را بهبود بخشد و اعتماد به نفس شما را افزایش دهد، اما برای رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی باید صبر کنید و اجازه دهید بدنتان بهبود یابد. در این مقاله درباره نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی و زمان مناسب برای آن صحبت می‌کنیم.

زمان مناسب برای نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی

انجام فعالیت جنسی در مدت کوتاهی پس از می‌تواند مضر باشد، زیرا می‌تواند به جای زخم فشار وارد کند و منجر به عوارضی مانند کشیدگی بخیه‌ها، پارگی زخم‌ها، تجمع مایعات و ایجاد هماتوم شود. توصیه می شود حداقل 3 هفته پس از جراحی شکم قبل از برقراری رابطه جنسی صبر کنید. این موضوع باعث کاهش تورم می‌شود و خطر عوارضی مانند هماتوم یا سروما را کاهش می دهد. در حالی که زخم ها معمولاً در عرض 2 هفته بهبود می یابند، حدود 4 تا 6 هفته طول می کشد تا بهبودی کامل شود. پس از این مدت، خطر کمتر خواهد بود و احتمالاً احساس راحتی بیشتری خواهید کرد.

ویدئو زیر از دکتر آرمان انقطاع را درباره نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی مشاهده کنید:

تا چه زمانی باید از نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی خودداری کرد؟

پس از انجام عمل جراحی شکم، باید حدود یک یا دو ماه منتظر بمانید تا بدنتانبهبود یابد. پس از اتمام آن زمان، می توانید با پزشک خود در مورد اینکه چه زمانی شروع مجدد رابطه جنسی بی خطر است، صحبت کنید. اما زمانی که این کار را انجام می دهید، باید مراقب باشید و کاری که به شما آسیب می زند انجام ندهید. مهم است که از راه‌هایی استفاده کنید که درد کمتری داشته باشد و با چیزهای ملایم شروع کنید. اگر هر گونه درد، خونریزی یا علائم عفونت را احساس کردید، باید به پزشک خود اطلاع دهید و تا زمانی که همه چیز بهتر شود، رابطه جنسی را متوقف کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی

اکثر زنان سه تا چهار هفته بعد از ابدومینوپلاستی می توانند نزدیکی داشته باشند. با این حال، طبیعی است که اولین رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی کمی ناراحت کننده باشد. شما می توانید:

تا زمانی که احساس راحتی برای برقراری رابطه جنسی نکردید، از آن اجتناب کنید
با همسرتان در مورد جراحی خود صحبت کنید و مطمئن شوید که او ملایم است و رابطه را به آرامی انجام دهید
موقعیت خود را در حین رابطه جنسی در نظر بگیرید تا استرس و ضربه به زخم شما کاهش یابد

بیشتر بخوانید:

عوارض و مضرات نزديكی بعد از ابدومينوپلاستی

پس از انجام عمل جراحی روی عضلات شکم، مهم است که چند هفته قبل از رابطه جنسی صبر کنید. این به این دلیل است که جراحی بریدگی بزرگی روی شکم ایجاد می کند که بهبود آن به زمان نیاز دارد. منتظر ماندن برای رابطه جنسی بعد از ابدومینوپلاستی به کاهش احتمال تورم و سایر مشکلات کمک می کند. مدت زمان بهبودی ممکن است متفاوت باشد، اما برای برخی افراد ممکن است چند ماه طول بکشد. در این مدت، بهتر است با سکس آهسته پیش بروید و از موقعیت هایی که به شکم فشار وارد می کند اجتناب کنید. در ادامه به تعدادی از عوارض نزدیکی بعد از ابدومینوپلاستی اشاره می‌کنیم.

  • نارضایتی از ظاهر شکم خود پس از جراحی
  • باز شدن بخیه
  • خطر آسیب رساندن به زخم های ظریف و شکننده
  • پارگی زخم
  • تجمع مایعات (سروم)
دکمه بازگشت به بالا