برترین های کسب و کارعمومی

چرا کارت گرافیک باز نمیشه؟

کارت گرافیک، همچنین به عنوان GPU، درایور ویدئو، کارت نمایش یا آداپتور گرافیک شناخته می شود. این بخش مهمی از کامپیوتر شما است. هر مشکلی در کارت گرافیک می تواند عملکرد لپ تاپ و کامپیوتر شما را تحت تاثیر قرار دهد. این مشکلات تجربه بازی شما را خراب می کند و می تواند در پخش فیلم یا رسانه های دیگر از رایانه شما اختلال ایجاد کند. کارهای مربوط به گرافیک سه بعدی فشرده ممکن است تحت تأثیر مشکلات کارت گرافیک قرار گیرد و نیاز به عیب یابی مشکلات کارت گرافیک باشد. ما این موضوع را در زمینه کارت‌های ویدئویی یکپارچه و کارت‌های گرافیک اختصاصی مانند NVidia GeForce، ATI Radeon و غیره در نظر خواهیم گرفت.

کارت گرافیک بخشی از سخت افزار کامپیوتر است که وظیفه مدیریت و نمایش تصاویر بر روی صفحه نمایش سیستم را بر عهده دارد. اگرچه آنها گرافیک کامپیوتر شما را با سرعت بخشیدن به زمان کلی پردازش گرافیکی بهبود می بخشند، اما اگر فعالیت های گرافیکی فشرده (مانند بازی های مدرن یا مدل سازی سه بعدی) را روی دستگاه خود انجام ندهید، ممکن است لازم نباشد.

کارت گرافیک چیست؟

کارت گرافیک یک فناوری بهبود گرافیک است.یک آداپتور نمایشگر یا کارت گرافیک را می توان بر روی مادربرد رایانه قرار داد یا می توان آن را به صورت خارجی به مادربرد نصب و متصل کرد. کارت گرافیک قطعه ای است که به ارائه داده های گرافیکی بسیار واضح یا با کیفیت اختصاص داده شده است.

در بیشتر موارد، بازی‌های بزرگ یا نرم‌افزارهای مدل‌های سه‌بعدی به یک GPU (واحد پردازش گرافیکی) سطح بالا نیاز دارند که ممکن است در ابتدا در دستگاه شما گنجانده نشود. در چنین مواقعی برای بهترین تجربه کاربری به کارت گرافیک نیاز است.

علت خرابی کارت گرافیک چیست؟

بسیاری از خطاها می توانند باعث از کار افتادن کارت گرافیک شوند. در اینجا خلاصه ای از دلیل سقوط کارت یونان آورده شده است:
تهویه ضعیف
گرم شدن بیش از حد دستگاه
فن کارت گرافیک Die hard
خازن های دمیده شده
راننده سابق
منبع تغذیه ناکافی برای GPU

دلایل زیادی برای خرابی کارت گرافیک وجود دارد. اما بالا معمولا. به طور کلی، گرمای بیش از حد و مشکلات منبع تغذیه علت اصلی هستند. اثرات گرمای بیش از حد می تواند شدید و فوری باشد (معمولاً دلیل کارت خطای 43).کارت شما یک وسیله الکترونیکی است که شامل قطعات الکترونیکی کوچکی مانند مقاومت و خازن است. افزایش دمای کارت شما بیش از حد مجاز می تواند باعث آسیب فیزیکی به این مناطق شود. GPU (پردازش گرافیکی) شما به منبع تغذیه ثابت و کافی مخصوصاً هنگام اجرای بازی هایی که از GPU شما استفاده می کنند نیاز دارد.

علائم شکستگی کارت گرافیک

نشانه های زیادی از خطای گرافیک یا کارت گرافیک وجود دارد. اگر هر زمانی متوجه هر یک از این علائم شدید، به کارت تصویر توجه کنید. در اینجا خلاصه ای وجود دارد:

خرابی کامپیوتر
اضافه بار CPU
صفحه سیاه هنگام روشن کردن کامپیوتر
صفحه آبی هنگام شروع بازی یا تماشای فیلم
صفحه کامپیوتر یا ویدیو در حال لکنت یا یخ زدن است
رنگ عجیب و غریب در یک الگوی شطرنجی به نام مصنوعات بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود
خطای کارت گرافیک در مقابل خطای ویدیو
هیچ تفاوتی بین کارت گرافیک و کارت گرافیک وجود ندارد. آن طرف هستند. با این حال، بین علائم خطای کارت گرافیک و خطای ویدیو تفاوت وجود دارد و نباید آن را با خطاهای رایج ویدیویی اشتباه گرفت.

علائم خطاهای ویدیویی ناشی از کارت گرافیک بد عبارتند از:

هنگام تماشای فیلم رنگ های عجیبی ظاهر می شود
ویدیو هنگام پخش ثابت می شود
هنگام پخش ویدیو صفحه نمایش یخ می زند
نحوه رفع مشکلات کارت گرافیک
لازم است مستقیماً به سراغ روش های مختلف محبوب برای حل ارورهای کارت گرافیک بدون اتلاف وقت بروید. در اینجا چند نکته برای رفع خطای کارت گرافیک خود به روشی آسان وجود دارد. ابتدا به یاد داشته باشید که علائم کارت گرافیک بد وجود دارد. یادآوری این علائم می تواند کار را برای شما آسان تر کند. به عنوان مثال، یک کارت گرافیک بدون تهویه ممکن است برای عملکرد مجدد نیاز به تهویه مناسب داشته باشد.

بنابراین، این ها را امتحان کنید:
محیط سرد است
گرمای بیش از حد یکی از رایج ترین دلایل خطاهای کارت گرافیک است. چه کارت گرافیک دارای سیستم خنک کننده مخصوص به خود باشد و چه به سیستم خنک کننده واحد اصلی بستگی دارد، به تهویه مناسب نیاز دارد. یکی از راه‌های تشخیص داغ شدن بیش از حد مادربرد یا کارت گرافیک این است که بعد از اجرای یک بازی ویدیویی که از پردازنده گرافیکی شما استفاده می‌کند، ناگهان صدای صدای فن را در دستگاه خود بشنوید.همیشه از دستگاه خود در مکانی با تهویه مناسب استفاده کنید (مخصوصاً هنگام بازی) گرمای تولید شده توسط مادربرد رایانه شما باید دفع شود.
به روز رسانی درایور
علاوه بر این واقعیت که درایورهای کارت گرافیک شما ممکن است قدیمی باشند، همیشه ایده خوبی است که درایورهای خود را بررسی و به روز کنید. به روز رسانی درایورهای کارت گرافیک راه خوبی برای همگام شدن با فناوری های بازی است که همیشه در حال تغییر هستند. بهتر است با استفاده از مراحل زیر درایورهای ویندوز را به طور خودکار به روز کنید:

مرحله 1. مدیر دستگاه را باز کنید: کلید Windows + R را روی صفحه کلید خود نگه دارید، cmd را در کادر محاوره ای که ظاهر می شود تایپ کنید و خط فرمان ویندوز را اجرا کنید.

مرحله 2. ‘devmgmt را تایپ کنید. msc را در پنجره باز کرده و کلید Enter را در صفحه کلید فشار دهید. همچنین می توانید روی نماد ویندوز در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید و در کادر جستجو عبارت Device Manager را تایپ کنید تا آن را پیدا کرده و شروع کنید.

مرحله 3. “Display Adapters” را باز کنید.

مرحله 4. نام کارت گرافیک خود را انتخاب کنید و روی نماد “به روز رسانی” کلیک کنید.کارت گرافیکت فعاله؟
می توانید کارت گرافیک خود را از Device Manager در ویندوز غیرفعال یا فعال کنید. شما می توانید msc را در خط فرمان ویندوز با تایپ “devmgmt” باز کنید. Device Manager را باز کنید و روی گزینه “Display Adaptors” دوبار کلیک کنید و برای فعال یا غیرفعال کردن درایور گرافیک خود راست کلیک کنید. شما باید دستگاه خود را مجدداً راه اندازی کنید تا اعمال شود.

وضعیت کارت گرافیک خود را بررسی کنید. در قسمت Display adapters، دوباره در مدیریت دستگاه خود نگاه کنید و روی کارت گرافیک خود کلیک راست کرده و به ویژگی ها نگاه کنید. از این صفحه می توانید وضعیت دستگاه را بررسی کنید. ممکن است کدهای خطا مانند کد 43 یا 12 نمایش داده شوند. هر کد خطا نشان دهنده یک نقص در کارت گرافیک شما است. مراحل بعدی (در صورت وجود کد خطا) مراحل عیب یابی و راهنمای عیب یابی کارت گرافیک یا کارت گرافیک را دنبال کنید.

دستگاه خود را به صورت فیزیکی تمیز کنید یا درایورهای خود را بررسی کنید. اگر مشکل کارت گرافیک شما برطرف نشد، ممکن است لازم باشد کارت گرافیک را بردارید و آن را بردارید.اگر تکنسین کامپیوتر نیستید، این مرحله را باید به تکنسین کامپیوتر بسپارید. گاهی اوقات مشکلات کارت گرافیک نیاز به کار بیشتری دارد. از آنجایی که اکثر درایورهای گرافیک دارای سیستم خنک کننده (خنک کننده) هستند، باید بررسی و بررسی شود که آیا کار می کنند یا خیر. خرابی فن خنک کننده باعث داغ شدن بیش از حد کارت گرافیک می شود و ممکن است مادربرد سیستم شما را تحت تاثیر قرار دهد.

یک کارت گرافیک جایگزین دریافت کنید

نمایش رنگ های نادرست بر روی صفحه نمایش کامپیوتر کار ساده ای نیست و نمی توان آن را به راحتی به کارت گرافیک معیوب نسبت داد. یکی از راه های رفع مشکل از طریق کارت گرافیک است نه از طریق خود سخت افزار، کارت گرافیک را با کارت گرافیک دیگری تعویض کنید. می توانید از یک دوست استفاده کنید یا خرید rtx 4070 را انجام دهید نمونه ها و اطلاعات کافی را در amazon نیز می توانید ببینید.. اگر کارت گرافیک جدید کار نمی کند، ممکن است مشکل از سخت افزار اصلی شما باشد. با این حال، اگر کارت گرافیک جدید کار کند، ممکن است با یک کارت گرافیک آسیب دیده روبرو باشید. در این مورد، شما باید یک جایگزین پیدا کنید.

با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کنید

اگر با آنها تماس بگیرید و علائم را برای آنها توضیح دهید، متخصصان دقیقاً متوجه خواهند شد که مشکل کارت شما چیست.اکثر متخصصان مواردی مانند خرابی سیستم خنک کننده را جایگزین می کنند یا اطلاعات دقیق تری در مورد کارهایی که باید انجام دهید به شما می دهند.

آیا به درستی در اسلات PCI قرار می گیرد؟

کارت گرافیک باید به درستی به هر ترمینال یا اسلات PCI متصل باشد تا مطابق انتظار عمل کند. باید بررسی کنید که آیا به درستی وصل شده است یا خیر.

چگونه ویدیوهای خراب را پس از خطای کارت گرافیک برطرف کنیم؟
Wondershare Repairit Video Repair برای استفاده و درک آسان است. ابزار تعمیر ویدیو هنگام پخش ویدیوهای خراب در کروم بسیار کارآمد و کارآمد است.

علت خرابی کارت گرافیک چیست؟

کارت های گرافیک به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل شوند. ناهماهنگی اجزای کامپیوتر می تواند باعث از کار افتادن کارت گرافیک شود، اما گرد و غبار و پرز اغلب مقصر هستند. یکی دیگر از مواردی که می تواند باعث خرابی کارت گرافیک شود، اورکلاک بیش از حد است. اورکلاک در ولتاژ استوک تضمینی نیست، اما اگر کارت را با ولتاژ بالا به حد مجاز فشار دهید، کارت سریعتر از حالت عادی می میرد. به هر حال، آخرین چیزی که می تواند کارت گرافیک را از بین ببرد، قطع برق منظم است.قطع برق و نوسانات برق می تواند به اجزای کامپیوتر شما، حتی کارت شما آسیب برساند.
در این مورد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی یک محافظ برق با کیفیت و منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) سرمایه گذاری کنید. همانطور که احتمالا می دانید، نقش اصلی یک یو پی اس تامین برق موقت در صورت قطع برق است تا بتوانید با خیال راحت تجهیزات خود را خاموش کنید. با این حال، می تواند به جلوگیری از آسیب ناشی از مواردی مانند نوسانات برق نیز کمک کند.

چرا کارت گرافیک باز نمیشه

نحوه عیب یابی کارت گرافیک برای عیب یابی کارت گرافیک

هنگامی که نمایشگر با مشکل مواجه می شود، ممکن است علائم متفاوتی وجود داشته باشد. این علائم شامل سقوط، آویزان شدن، یخ زدن، مشکلات عملکرد و موارد دیگر است. اگر کارت شما دارای برخی خطاها است، می توانید با مقایسه خطای خود با مثالی که از صفحه نمایش داده شده است، مشکل را شناسایی کنید.

این صفحه شامل چندین اسکرین شات از کارت های ویدئویی است که مشکلات بصری مختلف را نشان می دهد. اما اگر کارت شما از کار بیفتد، پیدا کردن علت ممکن است دشوار باشد، زیرا بسیاری از مشکلات مختلف می توانند علائم مشابهی ایجاد کنند.چندین مرحله عیب‌یابی استاندارد وجود دارد که می‌توانید سعی کنید ببینید آیا مشکل برطرف می‌شود یا خیر. بدون تنظیم استاندارد کار، همه چیز پیچیده تر می شود. اگر مطمئن نیستید چه کاری انجام دهید، باید همه آنها را بررسی کنید. قبل از امتحان این اصلاحات، ایده خوبی است که یک نقطه بازیابی سیستم ایجاد کنید. یک نقطه بازیابی به شما امکان می دهد تغییرات نرم افزاری را که هنگام تلاش برای رفع مشکل کارت گرافیک خود ایجاد کرده اید، لغو کنید.

راه حل شماره 1: جدیدترین درایورهای تراشه مادربرد را نصب کنید. مادربرد شما دارای یک CPU، مقداری رم، اسلات های توسعه و سخت افزارهای مختلف است. اما ما تراشه هایی داریم که همه این عناصر را یکپارچه می کنند. مهمترین بخش کامپیوتر پردازنده مرکزی است. باید درایورهای تراشه را نصب کنید تا مطمئن شوید همه چیز روی مادربرد به درستی و با سرعت کامل کار می کند.

سازندگان تراشه به طور دوره ای درایورهای جدید تراشه را برای بهبود سازگاری و رفع مشکلات پایداری منتشر می کنند. گاهی اوقات، نصب درایورهای نمایشگر یا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری (مخصوصاً نصب ویندوز XP SP2) باعث بروز مشکلاتی در درایور تراشه می‌شود که لازم است دوباره آنها را نصب کنید.مشکلات درایور تراشه اغلب مسئول خرابی کارت گرافیک AGP است و می تواند بر پایداری اسلات های توسعه تأثیر بگذارد. بنابراین اگر با کارت گرافیک خود مشکل دارید، همیشه باید درایور تراشه خود را به روز کنید. زیرا یک درایور تراشه بد یا آسیب دیده می تواند مشکلاتی با علائم مختلف ایجاد کند. اغلب توصیه می شود “جدیدترین درایور” را نصب کنید، اما بسیاری از افراد فراموش می کنند که این کار را برای درایور تراشه انجام دهند.

راه حل شماره 2: درایورهای صفحه نمایش قدیمی را حذف و آخرین درایورهای نمایشگر را نصب کنید. کارت گرافیک شما باید یک درایور نمایشگر نصب داشته باشد تا بتوانید هر کاری بجز ابتدایی ترین گرافیک روی صفحه را انجام دهید. اگر با کارت گرافیک خود مشکل دارید، یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که آخرین درایورهای نمایشگر را دانلود کنید. درایور نمایشگر فعلی را حذف نصب کنید و درایور جدیدی را که دانلود کرده اید نصب کنید.

می تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. تا زمانی که این مرحله اول را انجام ندهید، وقت صرف کردن برای ردیابی علت مشکل کارت گرافیک و عیب یابی کارت گرافیک شما بی فایده است.حذف درایور قدیمی و نصب درایور جدید راه حل نهایی را به شما می دهد. همچنین می تواند مشکلات مربوط به نصب درایورهای نمایشگر خراب را برطرف کند. حتی اگر در حال حاضر از آخرین درایور استفاده می کنید، باید آن را حذف و دوباره نصب کنید.

این تضمین می کند که درایورهای نمایشگر شما به درستی نصب شده اند و خراب نمی شوند. گاهی اوقات، ممکن است متوجه شوید که اجرای یک درایور قدیمی به جای جدیدترین، مشکل شما را حل می کند. اگر کارت گرافیک قدیمی دارید، بازگشت به درایور قبلی کمک بیشتری به شما می کند.
راه حل شماره 3: سیستم صوتی را خاموش کنید
وقتی رایانه های مردم فقط بازی می کنند، کارت گرافیک را مقصر می دانند. درست اکثر مواقع اما چیزی که هنگام پخش تغییر می کند نحوه استفاده از تجهیزات صوتی است. وقتی بازی را اجرا نمی کنید، سخت افزار صوتی از یک رابط صوتی بسیار ابتدایی استفاده می کند که ساده و قابل اعتماد است. اما زمانی که یک بازی را انجام می دهید، معمولاً صدا با استفاده از محاسبات بسیار پیچیده که از طریق سخت افزار صوتی اجرا می شود، تولید می شود.غیرعادی است که قسمت پیشرفته درایور صوتی کمی نامرتب باشد و باعث از کار افتادن سیستم شود.
بنابراین اگر در حین بازی با خرابی مواجه شدید، بهتر است هنگام عیب یابی دستگاه صوتی خود را به طور موقت غیرفعال کنید. به این ترتیب مطمئناً متوجه می شوید که سیستم صوتی مسئول مشکل شما نیست. اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید، می‌توانید با رفتن به Device Manager، کلیک راست روی دستگاه صوتی و انتخاب «Disable»، دستگاه صوتی خود را غیرفعال کنید.

اگر از Gigabyte استفاده می‌کنید، می‌توانید با رفتن به Device Manager، کلیک راست روی دستگاه صدا، انتخاب «Properties» و سپس انتخاب «Send to this device profile» آن را غیرفعال کنید. اگر بعد از حذف صدا خرابی شما ادامه داشت، باید درایور صدا را به روز کنید.

دکمه بازگشت به بالا