برترین های کسب و کارعمومی

چرا مردم از کامفور استفاده می کنند؟

کامفر

پودر کامفور پودری است که از پوست و چوب درخت کامفور به دست می آید. امروزه بیشتر گلوله های گاز مصنوعی مصنوعی هستند. این ماده در برخی از محصولات موضعی یافت می شود. این یک عنصر رایج در داروهای ضد سرفه و تحریک پوست است. کامفور یک روغن مومی شکل و قابل اشتعال یک جامد شفاف با بوی قوی است. این یک ترپنوئید با فرمول شیمیایی C10H16O است. این ماده در لورل کامفور، درخت بزرگ همیشه سبز بومی شرق آسیا یافت می شود. منبع اصلی کامفور در آسیا ریحان است. کامفور را می توان به صورت شیمیایی از روغن سقز تولید کرد.

چرا مردم از کامفور استفاده می کنند؟

کامفور برای رایحه آن، به عنوان یک مایع معطر، یک داروی موضعی، یک داروی شیمیایی و در مراسم مذهبی استفاده می شود. هیچ دوز استانداردی برای این ماده وجود ندارد. کمفور یک داروی پوستی برای درد ناشی از نیش حشرات، زخم های سرد و سوختگی های جزئی است. می تواند به تسکین خارش کمک کند.

ماساژ پماد کامفور روی گلو و سینه به سرفه کمک می کند. امروزه بیشتر کامفور مصنوعی است. در برخی از محصولات پوستی از جمله درمان های مورد تایید FDA استفاده می شود. این یک عنصر رایج در داروهای سرفه و بثورات بدون نسخه است.

افراد برای تسکین درد و کاهش خارش، کامفور را به پوست می مالند. همچنین برای استنشاق روی پوست گردن و سینه استفاده می شود تا میل به سرفه کاهش یابد. کاربردهای دیگری نیز وجود دارد، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از هرگونه استفاده دیگر از کامفور وجود ندارد.

کاربرد کامفور

کامفور به دلیل خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی، کاربردهای موضعی مختلفی دارد. افراد برای تسکین درد و رفع خارش، کامفور را به پوست می‌مالند. همچنین برای تسکین سرفه روی پوست گردن و قفسه سینه قرار می گیرد تا استنشاق شود. همچنین برای مقاصد دیگر استفاده می شود، اما شواهد علمی خوبی برای حمایت از سایر کاربردهای کامفور وجود ندارد.

کامفور برای خوردن بی خطر است. همچنین مهم است که کامفور را روی پوست شکسته نمالید، زیرا می تواند به سرعت وارد بدن شود و به غلظت های بالایی برسد که می تواند باعث مسمومیت شود.

کامفور 

هنگامی که کامفور روی پوست استفاده می شود، انتهای عصبی را تحریک می کند که علائمی مانند درد و خارش را تسکین می دهد. این ماده در برابر قارچ هایی که باعث عفونت ناخن پا می شوند نیز فعال است.

خطر و احتیاط

کامفور برای خوردن بی خطر است. همچنین مهم است که کامفور را روی پوست شکسته نمالید، زیرا می تواند به سرعت وارد بدن شود و به غلظت بالایی برسد که باعث مسمومیت شود. هرگز کامفور را به صورت داخلی مصرف نکنید!

این ترکیب زمانی که به درستی استفاده شود، عموماً برای بزرگسالان بی خطر است. می توانید لوسیون یا کرم هایی با مقدار کمی کامفور روی پوست خود بمالید. از محصولاتی با کامفور رقیق نشده یا بیش از 11 درصد استفاده نکنید. همیشه قبل از استفاده از این محصول روی پوست خود یک تست چسب پوستی انجام دهید. مقدار کمی از محصول را روی بازوی داخلی خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا واکنشی رخ می دهد یا خیر.

دکمه بازگشت به بالا