اقتصادی

چرا رئیسی یک اقتصاددان را وزیر کار کرد؟

وزیر اشتغال و کار در پاسخ به این س whyال که چرا این اقتصاددان به عنوان وزیر کار انتخاب شده است ، تاکید کرد که کمیسیون عالی روابط کار باید حداقل هر سه ماه یکبار تشکیل شود.

به گزارش شبکه ، حجت الله عبدالملکی در اتحادیه های کارگری و جلسات اتحادیه های کارگری گفت ما دوست داریم حداقل هر سه ماه یکبار جلسه شورای عالی کار را برگزار کنیم و از نمایندگان بخواهیم مسائل صنفی ، راه حل ها و تجربیات را بیان کنند.

به گفته وی ، این مشکلات و راه حل های آنها توسط یک کمیته تخصصی مسکن ، دستمزد و قرارداد کار طبقه بندی شده و با حضور نمایندگان مجلس بررسی می شود.

وزیر کار تعاون معتقد است که افزایش 1 درصدی نرخ تورم بر بخشی از رفاه اجتماعی از جمله رفاه مردم تأثیر می گذارد ، بنابراین توجه به امنیت شغلی ، مسکن و رفاه اجتماعی باید به مشکلات بزرگ کشور برگردد. به کارگر.

رئیس جمهور مون گفت: “اگر رئیس جمهور یک اقتصاددان به عنوان سرپرست وزارت کار دارد ، به این دلیل است که او نگران تامین رفاه کارگران با تمرکز بر مهار تورم و ایجاد شغل است.”

در همین راستا ، هادی ابوی ، دبیرکل اتاق عالی اتحادیه های کارگری ، با اشاره به سخنرانی وزیر کار به شبکه گفت: ملاقات سازمان ها با وزیر کار حقوق این جلسات باید حرفه ای و مستمر باشد.

وی گفت: قانون زمان جلسات شورای عالی کار را تعیین نکرده است ، اما شورای عالی کار می تواند سالانه دستمزد تعیین کند.

دبیرکل شورای عالی اتحادیه های کارگری گفت: “با توجه به وضعیت فعلی عروق کرونا ویروس و برخی مشکلات ، ممکن است در واقع امکان تشکیل جلسه یکبار در ماه وجود نداشته باشد ، اما طبق ماده 168 قانون کار ، چنین جلساتی در صورت درخواست شورای عالی کار برگزار می شود.

وی با اشاره به علاقه وزیر کار به شناسایی و حل مسائل اتحادیه کارگری ، گفت: “من فکر می کنم تشکیل اردوها یا کمیته های تخصصی مسکن ، دستمزد و قراردادهای کار به منظور ایجاد پویایی لازم در زمینه های مرتبط با مسائل کارگری است.” او تأکید کرد حداکثر مشارکت. “شرکای اجتماعی را ببینید.

نخست وزیر ابو کنترل تورم ، کاهش قیمت ها و افزایش رفاه اجتماعی را از دیگر دغدغه های وزیر کار ذکر کرد.

وی گفت: افزایش دستمزد منجر به تورم نمی شود.

در پایان ، یکی از مقامات وزارت کار اظهار امیدواری کرد که فاصله دستمزد بین حداقل دستمزد و معیشت کارگران کاهش یابد و با توجه به نگرانی وزیر کار در بخش “زندگی و رفاه” کارگران ، دستمزد به واقعیت تبدیل شود.

طبق ماده 168 قانون کار ، کمیسیون عالی روابط کار هر ماه یکبار تشکیل می شود و در صورت لزوم ، جلسه فوق العاده به دعوت رئیس یا به درخواست سه عضو تشکیل می شود. جلسات شورا با حضور هفت عضو رسمی می شود و تصمیمات با اکثریت آرا اتخاذ می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا