علمی و پزشکی

چرا بی‌دلیل چاق می‌شویم؟ / ۷ علت پنهانی افزایش وزن

آفتاب نیوز:

افزایش وزن بدون افزایش مصرف مواد غذایی احتمالاً اتفاقی است که برای بسیاری از افراد افتاده است. چاقی همیشه به معنای پرخوری نیست. به عبارت دیگر ، آنچه بیشتر از آنچه می خوریم می خوریم دقیقاً همان چیزی است که می خوریم. چیزهای زیادی در بدن ما وجود دارد که سرانجام ما را چاق می کنند. دلیل پنهانی که نمی دانیم نمی توانیم علت چاقی را حدس بزنیم.

تیروئید

داشتن غده تیروئید به اندازه کافی هورمون تیروئید در غده تیروئید شما تولید نمی کند ، این می تواند متابولیسم بدن را کند کرده و باعث افزایش وزن شود. این بیماری معمولاً با جایگزینی هورمون روزانه به نام لووتیروکسین درمان می شود.

چرا بی دلیل چاق می شویم؟ / 7 دلایل پنهان افزایش وزن

دیابت

افزایش وزن یک عارضه جانبی مشترک برای افرادی است که انسولین را برای دیابت مصرف می کنند. انسولین به تنظیم قند خون کمک می کند ، و افراد مبتلا به دیابت ممکن است برای جلوگیری از هیپوگلیسمی بیش از حد بخورند. خوردن تنقلات منظم که به طور مرتب کالری شما را افزایش می دهد می تواند منجر به افزایش وزن شود.

هرچه پیرتر می شوید
با بزرگتر شدن افراد ، ماهیچه ها از دست می روند. Muscle یک سوز کننده کالری حرفه ای است. هنگامی که بدن توده عضلانی خود را از دست می دهد ، کالری کمتری مصرف می کند. خوردن و نوشیدن طبق معمول و فعالیت بدنی کمتری می تواند باعث اضافه وزن شما شود. برای کاهش ریزش عضلات ، باید ورزش کنید و مرتباً تمرینات تقویت عضله را جدی بگیرید.

اگر همیشه به همین مقدار غذا می خورید و می نوشید و فعالیت بدنی کمتری دارید ، ممکن است وزن بیشتری پیدا کنید. برای کاهش ریزش عضلات ، باید ورزش را حفظ کرده و تمرینات منظم تقویت عضله را انجام دهید.

فشار

افراد به استرس ، اضطراب و افسردگی متفاوت واکنش نشان می دهند. برخی از دست دادن وزن ، برخی دیگر برای افسردگی غذا می خورند و یک حلقه منفی ایجاد می کنند. هنگامی که به دلیل افسردگی دچار اضافه وزن می شوید ، دچار افسردگی می شوید و درنهایت وزن پیدا می کنید. در این حالت استراحت کنید ، پیاده روی کنید ، ورزش جدی تری کنید.

خستگی

برخی از مطالعات نشان داده اند افرادی که به خوبی نمی خوابند ، بیشتر از سایرین احتمال افزایش وزن دارند. علت هنوز مشخص نیست ، اما ممکن است خستگی ناشی از هورمونهای گرسنگی باشد.

مایعات بدن را حفظ کنید

اگر مدت طولانی ایستاده اید و قاعدگی را انجام می دهید ، تورم و وزن ممکن است افزایش یابد. احتباس مایعات بدن نیز می تواند باعث مشکلات تنفسی شود.

سندرم تخمدان پلی کیستیک

این بیماری شایع بر عملکرد تخمدان تأثیر می گذارد. علائم آن شامل دوره های نامنظم ، مشکلات بارداری ، رشد بیش از حد مو و افزایش وزن است. در مورد این موضوع با پزشک خود صحبت کنید ، سطح هورمون را کنترل کنید و برای رفع مشکل اقدام کنید.

منبع: NHS و Health Line

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا