علمی و پزشکی

چرا باید از نخ دندان استفاده کرد؟

چرا از نخ استفاده می کنیم

بیماری های دندانپزشکی معمولاً در اثر پلاک هایی که روی دندان ها و لثه ها جمع می شوند ایجاد می شوند (پلاک های بی رنگ و زرد که روی دندان ها تشکیل می شود). پلاک اکوسیستم پیچیده ای است که شامل 800 نوع باکتری مختلف است و در دهان ما یافت می شود.

این اکوسیستم مانند یک شهر است و یک برس مانند گودزیلا آن را از بین می برد. با این حال ، باکتری ها می توانند زیرساخت های خود را به سرعت و به طور موثر بازسازی کنند ، بنابراین تمیز کردن باید به طور مرتب انجام شود. اما تمیز کردن در از بین بردن پلاک بین دندان ها مؤثر نیست و تجمع این باکتری ها در دندان ها می تواند باعث بیماری دندان شود ، بنابراین باید از نخ دندان برای این منظور استفاده شود.

اگر پلاک به اندازه کافی طولانی روی دندان بماند ، بزاق آن را به ماده سختی به نام حساب دیجیتال تبدیل می کند که می تواند منجر به ایجاد بیماری لثه شود. برای از بین بردن این ترکیب باید از ابزارهای مخصوص دندانپزشکی استفاده کرد.

چرا از نخ استفاده می کنیم

چرا خونریزی لثه ها با ارزش هستند؟

درست همانطور که پزشک فشار خون شما را در هنگام مشاهده خون اندازه گیری می کند ، دندانپزشک شما لثه های شما را بررسی کرده و لثه های خونریزی شما را بررسی می کند تا از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کند. بعلاوه ، طبقه بالاتر می تواند باعث ریزش دندان ، زرد شدن دندان و قهوه ای شدن دندان و بوی بد دهان شود.

نیاز به مسواک زدن به شرایط فعلی دندان ها بستگی دارد. در موارد خاص مانند شکاف بین دندان یا ایمپلنت دندان از نخ استفاده نمی شود ، باید با برس مخصوص انجام شود.

sciencealert.com

2121

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا