اقتصادی

چاپ گرمکن‌های صندلی، حسگر و پنل خودروها با جوهر نانویی

برای تولید و توسعه محصولاتی در زمینه الکترونیک چاپی ، یکی از شرکت های دانش بنیان چاپگرهایی را معرفی کرده است که می توانند از جوهر نانو برای تولید محصولاتی مانند بخاری صندلی ، سنسورها و پانل های خودرو استفاده کنند.

به گزارش شبکه در این فناوری می توان از نانومواد برای ایجاد دستگاه های الکترونیکی انعطاف پذیر و ارزان قیمت استفاده کرد. این دستگاه اکنون می تواند طیف گسترده ای از مدارهای قابل چاپ و انعطاف پذیر ، برچسب های RFID ، بخاری های انعطاف پذیر ، سنسورهای انعطاف پذیر را به همراه توانایی تحقیق و توسعه کاربردهای دیگر در الکترونیک چاپی چاپ کند.

بومی سازی دانش ساخت این دستگاه امکان تولید و تأمین تجهیزات و ماشین آلات صنعتی برای تولید محصولات مختلف تجاری را در زمینه الکترونیک چاپی داخلی فراهم کرده است.

علی قره خانی ، رئیس تحقیق و توسعه دانشبانیان گفت: “ما یک چاپگر برای توسعه فناوری چاپ الکترونیکی فراهم کرده ایم ، به این معنی که می توانیم از این چاپگر برای چاپ مدارهای الکترونیکی استفاده کنیم.”

وی در مورد کاربردهای این چاپگر گفت: “یکی از کاربردهای این چاپگر تولید منسوجات است. این فناوری به شما اجازه می دهد انواع مختلف بخاری و سنسور را روی پارچه چاپ کنید و از این پارچه می توان در تولید پوشاک استفاده کرد. “این چاپگرها در صنعت خودرو استفاده می شود و در اتومبیل های امروزی از این فناوری برای بخاری های پنلی و صندلی استفاده می شود. آینده الکترونیک در حال حرکت به سمت الکترونیک چاپی یا پوشیدنی است.

رئیس تحقیق و توسعه این شرکت دانش بنیان در مورد فضای الکترونیکی چاپی جهان صحبت کرد. بخش الکترونیک چاپی جهان یک رشته جدید محسوب می شود. بنابراین انتظار داریم بازار خوبی برای آنچه از این چاپگر بیرون می آید باشد.

از این الکترونیک چاپی می توان برای تولید محصولات الکترونیکی برای طیف وسیعی از زمینه ها استفاده کرد. کم هزینه ، وزن سبک ، ضخامت کم ، سازگاری با محیط زیست ، انعطاف پذیری و پایداری از مزایای این فناوری است.

به گفته ستاد نانو ، لوازم الکترونیکی چاپی که به زیرساخت های پیچیده و عملکردهای داخلی داخلی احتیاج ندارند ، می توانند با 30 میلیارد دلار بازار الکترونیک چاپی و پیش بینی بازار 75 میلیارد دلار تا سال 2027 ، رشد چشمگیری داشته باشند. صنعت نانو کشور.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا