اقتصادی

چاپ مستقیم روی مواد غذایی با دستگاه ایران‌ساخت

با توسعه فناوری دیجیتال داخلی، امکان چاپ مستقیم روی مواد غذایی با استفاده از جوهر خوراکی فراهم شده است.

به گزارش شبکه، این امر نیاز به استفاده از پوست را، رویه فعلی، از بین می برد و درآمد را کاهش می دهد. این محصول دارای یک کارتریج قابل شارژ و یک سر قابل شستشو می باشد. این ویژگی باعث می شود که سطح کیفیت کار نهایی این چاپگرها با کیفیت تصویر برابری کند.

مهم ترین فاکتور از نظر کیفیت فاصله پرینت است که نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. این به این دلیل است که فرآیند چاپ با خطای 1 میلی متری ناموفق خواهد بود. دقت بالای این محصول ایرانی باعث بالا رفتن کیفیت محصول نهایی می شود که گویی روی کاغذ و شیشه کار می کند.

این چاپگر بدون در نظر گرفتن ارتفاع و شکل هندسی انواع غذاها از جمله کیک، خامه، فوندانت، پاستا، بیسکویت، نان، شکلات، نوقا، آب نبات و خمیر شکر، مستقیماً تصاویر یا متون را چاپ می کند.

چاپگرهای مواد غذایی شرکت داخلی ندارند و از نظر فناوری با شرکت های خارجی قابل رقابت هستند. البته قیمت مدل مشابه خارجی این محصول 5000 دلار است که معادل حدود 1/3 محصولات ایرانی است.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، این دستگاه تنها 67 کیلوگرم وزن دارد، قابلیت اتصال به شبکه های داخلی و شبکه های وای فای، پشتیبانی از اپلیکیشن های موبایل و استفاده آسان از طریق منوی فارسی را دارد. این محصول در حال حاضر نه تنها بازار داخلی را پوشش می دهد، بلکه به کشورهای همسایه نیز صادر می شود.

کسب و کار چاپگر مواد غذایی با حمایت از تسهیلات مصوب معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری ریاست جمهوری توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب کسب و کار فناوری در حوزه چاپ انجام شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا