اقتصادی

چالش‌های واگذاری پهنه‌های معدنی به سرمایه‌گذاران

معاون اکتشافات سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی گفت: “تحقیقات تیم اکتشافات زمین شناسی و مواد معدنی باید گسترش کار موجود باشد و از انجام مجدد آن خودداری شود.” به.

به گزارش شبکهمهندس محمد باقر دری گفت: برای آزادسازی منطقه اکتشافی ، بهتر است به دو موضوع توجه ویژه داشته باشیم: نظارت و حفاظت: مناطقی که از طریق ژئوفیزیک هوایی مورد مطالعه قرار می گیرند باید متناسب با هزینه های آنها باشد تا بازده سرمایه گذاری آنها ایجاد شود. رخ می دهد

دری معتقد است برای آزادسازی منطقه باید به دو موضوع نظارت و پشتیبانی توجه شود و افزود: وزارت معادن ”

معاون وزیر اکتشافات آژانس زمین شناسی و اکتشافات معدنی بر ضرورت حمایت منطقه ای تاکید کرد و خاطرنشان کرد: در پایان مطالعه ، 5 منطقه با مساحت کل 250 کیلومتر مربع در اختیار سرمایه گذاران یا تحقیقات دشوار ، محیط زیست ، منابع طبیعی و غیره قرار می گیرد.

“تعریف درستی از قلمرو وجود ندارد. قلمروهای مختلف تعداد مشابهی از ناهنجاری ها را تعریف می کنند.

وی با بیان اینکه شناسایی مناطق با چالش های زیادی روبرو است ، گفت: اندازه و هزینه یک منطقه متناسب با تعداد ناهنجاری ها نیست و یک منطقه بزرگتر باید امتیاز بیشتری داشته باشد ، بنابراین تعداد و اندازه ناهنجاری ها باید افزایش یابد. “

معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی با تاکید بر اینکه مطالعه منطقه باید تداوم کارهای قبلی را تکمیل کرده و از تکرار جلوگیری کند ، افزود: اطلاعات اساسی که مطالعه جدیدی از کشور خواهد بود.

پس از حضور کشاورز در معاونت معادن خاموش در معادن وزیر امور معادن ، دوری گفت: “اطلاعات زیرزمینی کشور ضعیف است و تحقیقات ژئوفیزیکی هوایی مورد نیاز است.”

وی با استناد به تبلیغات سازمان زمین شناسی ایران ، خاطرنشان کرد که مناطقی که از طریق ژئوفیزیک هوایی مورد مطالعه قرار گرفته اند باید متناسب با هزینه های انجام شده و بازگشت سرمایه باشد. به عبارت دیگر ، باید بین دامنه در دسترس خواننده و تعداد ناهنجاری های ارائه شده به سرمایه گذار رابطه ایجاد شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا