اقتصادی

پیشنهاد به دولت جدید برای ساماندهی بازار مرغ

نایب رئیس انجمن طیور گوشتی گفت: کیفیت و قیمت نهاده های دامی ، واکسن ها و عناصر ریز مغذی یکی از مهمترین چالش های صنعت طیور است. با استفاده از امکانات بالقوه خود این صنعت را به یک فرصت تبدیل کنید. از نظرات فعالان این حوزه و کارشناسان آنها استفاده می کند.

حبیب اسدالله نژاد در مصاحبه با شبکه ، در پاسخ به سوالی در مورد چالش های پیش روی صنعت مرغداری کشور و اینکه دولت باید چه اقداماتی را برای رسیدگی به موضوعات مورد بحث در آینده انجام دهد ، گفت: همیشه تأکید شده است که باید به تولیدات داخلی توجه شود و نامگذاری سالها بر اساس آن سالها انجام می شد ، اما در عمل دولت توجه چندانی به موضوع تولید داخل نداشت. بنابراین ، طی چند سال گذشته ، بیشتر تولید کنندگان ، به ویژه مرغداران ، از انرژی برای حل مشکلات و حاشیه استفاده شده است.

وی گفت: “انتظار ما از دولت های آینده این است كه با استفاده از كمك فعالان این حوزه و نظرات كارشناسی آنها برای استفاده از فرصت های بالقوه ، چالش ها و بحران های صنعت مرغداری كشور را به فرصت تبدیل كنند.” این صنعت می تواند برای کشور درآمد کسب کند. ضمن ایجاد شغل ، در تأمین پروتئین مورد نیاز افراد در سبد غذایی آنها مثر است.

نایب رئیس انجمن مرغداران گوشتی برای ساماندهی تولید ، آرامش تولیدکنندگان و تثبیت قیمت ها گفت: تولیدکنندگان از نوسانات شدید قیمت شکایت دارند. مصرف کنندگان همچنین از حرکت قیمت در بازار ناراضی هستند. اگر تولید سازمان یافته باشد ، سودآوری توزیع نهادی و بازار مرغ مطمئناً کم خواهد بود.

به گفته وی ، تشکیل بازار مرغ به این بستگی دارد که دولت بدون در نظر گرفتن نظرات فعالان و کارشناسان در یک اتاق بسته تصمیم نگیرد.

اسدالله نژاد خاطرنشان کرد: تأمین و قیمت نهاده ها یکی از مهمترین چالش های صنعت طیور است. کیفیت ورودی های دامی ، ریز مغذی ها و واکسن ها نامطلوب است. از طرف دیگر ، قیمت نوسان دارد. ما پیشنهاد می کنیم که دولت های آینده کنترل بیشتری بر ورودی های وارد شده با ارز 4200 تومان داشته باشند. همچنین مالکیت را به سازمانهای بخش خصوصی واگذار می کند. این بدان معناست که دولت نباید در هر موضوعی مداخله و دستور دهد بلکه باید به عنوان ناظر عمل کند و اطمینان حاصل کند که سازمان وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا