علمی و پزشکی

پیام روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در آستانه نوروز: سهل انگاری شود، خطر بزرگی در کمین خواهد بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کشور با تأکید بر لزوم رعایت محدودیت های شریان های کرونا ویروس ، سفر را تهدیدی برای گسترش ویروس کرونا می داند و از مردم می خواهد توجه بیشتری به دستورالعمل های بهداشتی داشته و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، به گزارش شبکه ، پیام رئیس دانشکده پزشکی این است:

سلام و درود بر مردم کشورمان.

بیش از یک سال از جامعه جهانی می گذرد و ایران از بیماری کرونا ویروس قلب رنج می برد. در این دوره ، افراد شریف در وضعیت دشواری قرار داشتند ، اما به لطف مجاهدت های خدای مهربان و سیستم بهداشتی فرزندانشان ، تاکنون جدیت این موضوع کنترل شده است. در طول یک سال گذشته ، نگهبانان بهداشت با تمام تلاش خود برای سلامتی مردم خود ، تقدیم صدها شهید و تحریک ستایش از همه ، حماسه بزرگی از خودگذشتگی را رقم زده اند. در شب سال نو و شب عید نوروز ، فرارسیدن بهار طبیعت را گرامی می داریم و از طرف رئیس دانشگاه پزشکی و خدمات بهداشتی ، ریاست بهداشت ، بهترین زندگی را برای شما مردم شریف آرزو می کنیم. و به نمایندگی از مدافعان سلامتی ، همه نکات مهم را بپرسید.

الف) دوستان عزیز ، حمایت بی نظیر شما طی یک سال گذشته قابل تحسین است. ما می دانیم که تحمل محدودیت ها برای مدت طولانی بسیار دشوار است و بسیاری از هموطنان خسته اند. اما با یادآوری تأثیر مهم این محدودیت ها در پیشگیری از بیماری و مرگ عزیزان ، تحمل رنج برای شما ، افراد باهوش ، آسان تر خواهد بود ، زمانی که اولین دعاها و آرزوهای شما برای یکدیگر همیشه “سالم” بود. همچنین رعایت محدودیت ها به معنای همراهی شما با یک مدافع بهداشت است و این حمایت و همدلی کودک شما را ترغیب و تشویق می کند تا در سیستم بهداشت بیشتر کار کند و چالش ها را تحمل کند.

ب) هواداران ملی بارها در مورد خستگی طرفداران بهداشت هشدار داده و از مردم خواسته اند از اقداماتی که منجر به شیوع بیماری می شود خودداری کنند. خستگی کارکنان یک مشکل واقعی و جدی است ، اما محدودیت ظرفیت و امکانات درمانی نیز یک مسئله مهم است. در سال های اخیر ، زیرساخت های بهداشتی در سراسر کشور به خوبی توسعه یافته و تجهیزات زیادی نیز فراهم شده است ، اما به هر حال ، همه این امکانات از ظرفیت خاصی برخوردار هستند و بیماران کرونا ویروس بیش از حد در سراسر کشور وجود نخواهد داشت. اگر همه ما خطر ظهور مجدد را دست کم بگیریم و از اجرای دستورالعمل های پیشگیرانه غفلت کنیم ، خطرات عظیمی در کمین کشور ما و ترس از فجایع انسانی وجود دارد.

در روزهای آینده ، به ویژه در تعطیلات نوروز ، هوشیاری برای عزیزان برای جلوگیری از شیوع بیماری بسیار مهم است. جدی گرفتن ماسک ، فاصله فیزیکی از اجتماع ، پرهیز از تجمع در مناطق بدون تهویه و جلوگیری از ترافیک غیر ضروری می تواند تعجب آور باشد. به خصوص در آستانه تعطیلات نوروز ، جهش جدیدی در این بیماری مرموز تهدید این بیماری را دو چندان کرد و مسافرت و حمل و نقل احتمال آلودگی مناطق جدید به ویروس جهش یافته را افزایش می دهد.

سنت حسنه نوروز همیشه فرصتی برای خوشبختی و سلامتی خانواده های ایرانی بوده است. به دلیل عدم انطباق با پروتکل های بهداشتی ، کودکان به جای پرش به طبیعتی خوش بهار ، نباید اوج بیماری را در تعطیلات نوروز در خانواده و دوستان ببینند. همه ما معتقدیم که جدی گرفتن ریسک و توجه به هر حال باعث خوشبختی و سلامتی نوروز می شود. توصیه های رهبران عالی برای پیروی از رهنمودهای بهداشتی ، پرهیز از مسافرت در تعطیلات سال نو و پیروی از این توصیه ها به تنهایی یک مثال عالی برای همه است.

ج) گفتگوهای دیگر ما گفتگو با مقامات محترم کشور است. به عنوان طرفداران خط مقدم مبارزه با بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، ما از تصمیم گیرندگان کشور می خواهیم که به حساسیت های خاص سیستم بهداشتی در کنترل بیماری عروق کرونا ویروس قلب توجه بیشتری نشان دهند. مردم شریف ایرانی با سیستم بهداشت کار می کنند تا همه توصیه ها را دنبال کنند. با این وجود ، با توجه به شرایط کشور ، انتظار داریم تصمیمات جدی را با قاطعیت و سرعت بیشتری اتخاذ و اجرا کنیم. مردم خوش اخلاق ایران در حالی به این تعطیلات ادامه خواهند داد که مدافعان بهداشت از هیچ خدمتی دریغ نخواهند کرد و برای شرکت در جنگ کرونا تا 13 ماه گذشته از کانون گرم خانواده هایشان دور بوده اند. با این حال ، باید بپذیریم که این خدمات نتیجه داده است زیرا همه ما برای اجرای دستورالعمل ها و مصوبات ستاد ملی کرونا تلاش می کنیم. طبق پیش بینی های کارشناسان ، روزهای روشن سال آینده در پیشگاه ملت شریف ایران خواهد بود که به صبر و رعایت محدودیت های بهداشتی احتیاج دارند.

“ما صمیمانه امیدواریم که خداوند متعال صلح و رحمت خود را برای قلب مجاهدین برای خداوند به عنوان پاداش رنج ها و سختی هایی که از خانواده اش جدا شده است ، و برای رسیدن به هدف والای آنها در سلامتی و نگهداری ارسال کند. برای زندگی بهتر “

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا