برترین های کسب و کارعمومی

پکینگ گرید اسپلش FC70.34

پکینگ گرید اسپلش(بویژه مدل FC-70-34) مخصوص گولینگ تاور شرکت های فولاد، پالایشگاه، پتروشیمی، بعضی از صنایع غذایی مثل تولید رب گوجه فرنگی  و کارخانجات مس و روی است.

چگونه پکینگ اسپلش گرید را نصب کنیم؟

اسپلش گرید یکی از انواع است. ویژگی گرید اسپلش، این است که به صورت صفحات مجزایی تولید می شود و این صفحات قابلیت اتصال به همدیگر را دارند. بعضی از انواع اسپلش گرید، با استفاده از سیم و به صورت آویز نصب می شوند و برای همین نیاز به ساپورت در قسمت پایینی برج خنک کن ندارند. بعضی از مدل های دیگر هم به صورت بلوکی بر روی همدیگر نصب می شوند و نیاز به سیم ندارند. از نظر تعمیرات و نگهداری، پکینگ های سیمی در موقع سرویس، دشواری بیشتری را به صاحب کارخانه تحمیل می کند.

برای اینکه بتوانیم مقدار تبخیر پکینگ را بر اساس واحد حجم(متر مکعب) طبقه بندی کنیم، عبارت سطح مفید تبخیر را به کار می بریم. سطح مفید تبخیر یعنی مقدار مساحتی که هر نوع پکینگ به ازای یک متر مکعب حجم می تواند ایجاد کند. با مقایسه سطح مفید تبخیر می توانیم مقدار پکینگ جایگزین را مشخص کنیم. بررای مثال سطح مفید اسپلش گرید 110، نت اسپلش 125 و مدیا فیلم گام 19 برابر 150 متر مربع در هر متر مکعب است. با همین توضیح اگر بخواهیم 60 سانتیمتر پکینگ فیلم گام 19 را با اسپلش گرید 70.34 عوض کنیم، حداقل ارتفاع جدید باید 90 سانتیمتر باشد تا سطح مفید تبخیر در هر دو حالت تقریبا برابر باشد.

مشخصات پکینگ مدل FC703 (فیلینگ طرح 2H آلمان)

یکی از متداولترین مدلهای پکینگ اسپلش گرید، مدل FC.70.34 نام دارد. این مدل که ما آنرا از جنس PP(پلی پروپیلن) تولید می کنیم، از روی طرج و نمونه آلمانی شرکت 2H-ENEXIO(تو اچ) ساخته شده است و برای آب سخت و آلوده استفاده می شود. مدل فیلینگ FC 70 34، نیاز به آویز و اسپایدر نداشته و نصب آن با استفاده از پایه هایی است، که در بدنه هر بلوک قرار داده ایم. پکینگ اسپلش گرید مدل 70 34، در مقابل دمای آب تا 80 درجه سانتیگراد به صورت مداوم و تا 85 درجه سانتیگراد به صورت مقطعی مقاوم است.

​​​​​این مدل فیلینگ اسپلش در برابر اسید و قلیا هم مقاومت خوبی دارد و بهترین گزینه پیشنهادی ما برای برج خنک کننده بتنی است. البته مدل هم انتخابهای خوبی هستند که برای کولینگ تاور های صنعتی می توانیم استفاده کنیم. ما پکینگ FC 70 340 را در ابعاد 100*50*4.5 cm تولید می کنیم که دقیقا مشابه نمونه آلمانی شرکت 2H است. برای کسب اطلاعات بیشتر، خرید و استعلام قیمت پکینگ اسپلش گرید شبکه ای با ما تماس بگیرید. آیا امکان تولید مدیا اسپلش گرید با افزودنی ضد آتش گرفتن و حریق وجود دارد؟

قیمت پکینگ گرید اسپلش چقدر است؟

بخاطر تغییرات نرخ ارز و تورم شدید، قیمت تولید فیلینگ اسپلش گرید 34-70 بصورت متناوب تغییر می کند و برای همین ما باید مبلغ فروش را تغییر دهیم. البته شما می توانید با ذکر مشخصات پروژه و مقدار درخواستی، قیمت بروز پکینگ اسپلش شبکه ای را از ما بپرسید.(09124780268) توجه داشته باشد که فروش پکینگ اسپلش به صورت متر مکعبی است. ما در حالت کلی فروش گرید اسپلش را به مقدار بیش از 10 متر مکعب انجام میدهیم.

هنگام تعویض پکینگ برج خنک کن چه مواردی را در نظر بگیریم ؟

پکینگ اسپلش نوعی از مدیا و فیلینگ است که برای آبهای نسبتا آلوده و با رسوب زیاد استفاده می شود. در حالت عادی عمر مفید پکینگ تا و تریکل اسپلش 2 تا 3 برابر فیلینگ فیلم است. اگر در ذهن شما هم سوالاتی مثل موارد بالا ایجاد شده، برای یافتن پاسخ آنها و مطالعه در مورد پکینگ برج خنک کننده در این مطلب با ما همراه باشید.  قبل از ادامه بحث، باید توضیح دهیم که کلمه های پکینگ، فیلینگ و مدیا برج خنک کن هر سه به یک معنا می باشد.

در مطالب گذشته در مورد ها توضیحاتی ارائه شد. وظیفه اصلی مدیا در سیستم خنک کن تبخیری (برج خنک کن) افزایش مساحت تبخیر است. در گذشته که کولینگ تاورها بدون پکینگ ساخته می شدند، برای بالا بردن میزان ظرفیت، لازم بود که مساحت آنها افزایش پیدا کند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی استفاده از مدیا با جنس PVC و PP رواج پیدا کرد و در نتیجه امکان تولید برجهای خنک کننده با ابعاد کوچکتر فراهم شد.

چرا مشکل رسوب در پکینگ مهم است؟

افزایش جمعیت و کم شدن منابع آب در دنیا، باعث شد به مرور زمان سطح سفره های آب زیر زمینی کم شده و در نتیجه املاح آب افزایش پیدا کند. البته کشور ما ایران از نظر وضعیت آب شرایط بحرانی تری نسبت به کشورهای اروپایی دارد و به همین دلیل در اکثر کارخانه ها، کارگاه ها، نیروگاه ها، پتروشیمی ها و سایر صنایع، آب مورد استفاده برای خط تولید، TDS و TH بالایی دارد و به اصطلاح آب سخت است.

سختی بالای آب معمولا همراه با رسوب کربنات کلسیم است که در برج خنک کن، باعث گرفتگی پکینگ و نازل ها می شود. گرفتگی پکینگ هم منجر به کم شدن راندمان تبخیر میشود. به همین دلیل بعد از گذشت مدتی از استفاده کولینگ تاور، راندمان سیستم خنک کاری کم خواهد شد. اینجاست که استفاده از پکینگ های نت اسپلش ضد رسوب به عنوان یک راه حل خیلی خوب برای بالا بردن راندمان، معنی پیدا می کند. پکینگ نت اسپلش که به پکینگ ضد رسوب شبکه ای هم معروف شده مزیت های بسیار زیادی نسبت به پکینگ فیلم یا لانه زنبوری برای کارخانجات دارد. در روش و مکانیزم تبخیر آب است.

انواع اصلی فیلینگ اسپلش موجود در بازار

در بازار ایران چند نوع پکینگ نت اسپلش(تریکل) وجود دارد. دو نوع این پکینگ ها از روی نمونه های آلمانی و با کیفیت خوب تولید شده است. دو نمونه هم که در بازار به نام اسپلش فروخته می شود متاسفانه یکی از آنها کیفیت بسیار پایینی دارد و از مواد بازیافتی تولید می شود. هر دو مدلهای این مدل پکینگ اسپلش بلوک هایی به ابعاد 100*30*30 سانتیمتر دارند. ولی یکی از آنها استحکام بسیار کمی هم دارد و تنها مزیت آن قیمت ارزان است.

مدیا اسپلش شرکت هوی تک آلمان(Hewitech NC 20 TRICKLE GRID) این نمونه که در گذشته توسط شرکت آریا بنیز از آلمان وارد می شد، کیفیت خوبی دارد و معمولا عمر مفید آن بالای 5 سال است. البته از حدود سال 1398 به بعد واردات آن از آلمان متوقف شد و نمونه های ایرانی با کیفیت جایگزین شدند. برای مطالعه مشخصات پکینگ تریکل اسپلش NC 20 می توانید به مراجعه کنید.

پکینگ NET 25 150 شرکت 2H ENEXIO  این مدل پکینگ اسپلش هم از تولیدات شرکت تو اچ آلمان است که یکی از بزرگترین تولید کنندگان مدیا در جهان می باشد. این نمونه آلمانی فیلینگ هم از سال 1398 وارد نمی شود ولی ما نمونه بسیار باکیفیت ایرانی آن با قیمت مناسب تولید کرده ایم. جنس این پکینگ هم از PP است. اطلاعات بیشتر این محصول در وجود دارد. نمونه بلوک پکینگ آلمانی اسپلش NC20 و Net150 را در تصویر زیر می بینید.

فواید استفاده از فیلینگ نت اسپلش در برج خنک کننده عمر مفید پکینگ اسپلش بسیار بالا و در حدود 10 الی 15 سال است. در نتیجه نگرانی واحد تعمیرات و نگهداری برج خنک کننده کم میشود. علاوه بر این با گذشت زمان و بدلیل نیاز نداشتن به تعویض، ارزش خرید نت اسپلش از فیلینگ فیلم بیشتر خواهد بود.  پکینگ ضد رسوب(اسپلش) در مواردی که سختی آب زیاد است و درون آب ذرات معلق وجود دارد(TSS بالا) دچار گرفتگی نمی شود و راندمان کولینگ تاور همیشه در شرایط خوب و مطلوب باقی می ماند.

اگر که از خط تولید می آید، حالت اسیدی و قلیایی داشته باشد، دیگر نیازی نیست نگران خوردگی، شکننده شدن و باز شدن چسب پکینگ باشید(صفحه های مشبک پکینگ اسپلش کولینگ تاور، به وسیله پین به هم متصل شده است. برخلاف پکینگ فیلم PVC که در آن ورقها با چسب به هم متصل شده اند و در آب اسیدی و قلیایی و به مرور زمان این چسب ها از بین میرود) اگر در خط تولید کارخانه شما دمای آبی که به برج خنک کننده وارد می شود از 55 درجه سانتیگراد بیشتر است، حتما باید از پکینگ هایی مثل اسپلش که از جنس PP ساخته شده اند، استفاده کرد.

5- اگر در مخزن یا بسین کولینگ تاور جلبک و بیوفیلم(بایوفیلم) مشاهده کردید مطمئنا بر روی فیلینگ ها نیز جلبک و باکتری ایجاد شده که بهترین راه برای مقابله با آنها، استفاده از مدیا مشبک و شستشوی منظم آن ها با واتر جت است. با توجه به این موارد در بیشتر صنایع و کارخانه ها، پکینگ ضد رسوب باعث صرفه جویی بسیار زیاد، بالا رفتن راندمان، کم شدن زمان تعمیرات و افزایش بهره وری خواهد شد.  در صورتیکه برج خنک کننده کارخانه شما راندمان پایینی دارد و یا در آینده نزدیک می خواهید برای تعویض پکینگ کولینگ تاور های خود اقدام کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات فنی و قیمت پکینگ فیلمی ، با ما تماس بگیرید.

دلیل اختلاف قیمت پکینگ نت اسپلش چیست؟

هنگامی که مشتریان برای خرید فیلینگ ضد رسوب اسپلش اقدام می کنند، معمولا از چند تامین کننده مختلف استعلام می گیرند که اختلاف قیمت بین نمونه های نت اسپلش در مواردی باعث سردرگمی خواهد شد. پکینگ های نت اسپلش ارزان قیمت معمولا از مواد بازیافتی تولید می شوند که این مساله را از بوی نمونه ارسالی پکینگ می توان متوجه شد. نمونه هایی از پکینگ پلی پروپیلن یا PP که از مواد ریگرانول ساخته می شوند بوی بسیار زننده ای دارند. علاوه بر این به دلیل استفاده از مواد بازیافتی، تحمل دما و مقاومت پکینگ پی پی در برابر دما و اسید کاهش پیدا می کند.

برخی از نمونه های پکینگ اسپلش ضد رسوب نیز دارای ورق هایی با ابعاد کوچک (برای کاهش هزینه قالبسازی و تولید) هستند که پین سراسری نیز ندارند و به مرور زمان شکم داده و در مواردی نیز می شکنند. به همین دلیل اگرچه نمونه های پکینگ ضد رسوب نت اسپلش شرکت ما به دلیل کیفیت مناسب و تشابه با نمونه آلمانی، از بقیه محصولات گرانتر است، اما در عمل به دلیل استفاده از PP کاملا نو و دارا بودن ورق های بزرگ به ابعاد 90*60 سانتیمتر و همچنین استفاده از پین طولی، استحکام بسیار بالایی دارد و به هیچ عنوان شکم نخواهد داد.

ویژگی های منحصر به فرد پکینگ با کیفیت نت اسپلش ما در مقایسه با نمونه های ارزان و بی کیفیت : ابعاد بزرگ صفحات به اندازه 60*90 سانتیمتر و دقت بالای تولید استحکام بسیار بالا در مقابل وزن و خم شدگی مقاومت بالا در مقابل اسید و دما استفاده از مواد کاملا نو و غیر بازیافتی شماره مستقیم :  محمد قربانعلی بیک – آراکو فروش پکینگ نت اسپلش برج خنک کن مشاوره در تعویض و انتخاب پکینگ کولینگ تاور  کانال آپارات ویدئو و فیلم آموزشی برج خنک کننده:  در ادامه این بخش می خواهیم به برخی از سوالاتی که به صورت مکرر در خصوص پکینگ های برج خنک کننده پرسیده می شود پاسخ دهیم.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا