برترین های کسب و کارعمومی

پله پیما چگونه نصب می شود؟

ریل های t شکل در صنعت آسانسور مصارف بسیاری دارند که حالت صیقلی آهن باعث شده برای حرکت کابین آسانسورها یا کفی بالابر استفاده شوند که اگر از جنس مرغوب آن استفاده شود ضد زنگ بوده و استحکام بالایی دارد . در اندازه ها و ابعاد بسیار متنوع قابل تهیه و دسترس می باشد . خیلی از سازندگان پله پیما برای ساختن  ریل خود از این نمونه ریلهای آسانسور و اغلب شماره t5 استفاده می کنند . یکی دیگر از دلایل  تمایل ساخت ریل به این روش راحتی استفاده از کفشکهای آماده در بازار و خرید آن میباشد که از نظر تنوع و ابعاد متنوع موجود در بازار دست سازنده باز میگذارد. حتی نوع فنری کفشک ریل t هم براحتی قابل تهیه و استفاده پروژه ممیباشد که از جمله قابلیت آن خود تنظیم شوندگی است .

انواع پله پیما چیست؟

برای پاسخ دقیق به سوال صندلی پله رو چیست باید با انواع صندلی پله رو آشنا شویم و اگر بخواهیم انواع پله پیما را از نظر کاربرد بیان کنیم، درواقع به سه نوع تقسیم می‌شود که به شرح زیر است شما می‌توانید با مراجعه به صفحه اختصاصی آن‌ها از کاربرد دقیق آن‌ها اطلاع یابید.

  • صندلی پله رو مدل نشسته
  • بالابر پله ایستاده
  • بالابر پله 2 منظوره نشسته و ایستاده

امروزه اکثر منازل و ساختمان‌ها به صورت چند طبقه و یا دوبلکس ساخته می‌شوند که ممکن است پدر و مادران مسن و یا افرادی که از بیماری‌های مفصلی، زانو درد، پادرد و … رنج می‌برند در این ساختمان‌ها زندگی کنند که نتوانند از طریق پله‌ها رفت و آمد کنند. استفاده از صندلی پله رو در کنار راه‌پله، راه‌حل بسیار مناسبی است که این افراد بتوانند به راحتی به قسمت‌های مختلف منزل دسترسی داشته باشند.

صندلی پله رو یا همان پله پیما که در منازل و ساختمان‌ها کاربرد دارد، می‌توان به دو نوع مختلف دیگر نیز تقسیم کرد:

  • پله پیما چرخشی: این نوع صندلی‌ها،بر روی یک ریل سوار هستند و در کنار راه‌پله، بر روی نرده‌ها تعبیه می‌شوند و معمولا به صورت تاشو تولید می‌شوند، تا فضای کمتری را اشغال کنند.
  • صندلی پله پیما مستقیم: یکی از رایج‌ترین نوع پله پیماها که در بین افراد طرفدارهای زیادی دارد، صندلی پله پیما مستقیم است که بر روی راه‌پله‌هایی که به صورت مستقیم طراحی شده‌اند و هیچ پاگردی ندارند استفاده می‌شود.

7 نکته مهم که باید قبل از خرید صندلی پله پیما دست‌ دوم بدانید

در این بخش از مقاله قصد داریم به نکات مهمی اشاره کنیم که دانستن آن‌ها قبل از خرید صندلی پله پیما دست دوم، ضروری است. دانستن این موارد به شما کمک می‌کند که معیارهای مختلف ارزیابی پله پیما دست دوم را بشناسید و بهترین دستگاه را با توجه به آنان خریداری کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

1) نوع دستگاه و کیفیت قطعات آن چگونه است؟

کیفیت قطعات به کار برده شده در انواع پله پیما، متفاوت است و مسلماً هر چه این کیفیت بیشتر باشد، قیمت پله پیما دستگاه نیز افزایش می‌یابد. حتماً در هنگام مشاوره و یا خرید پله رو، در مورد نوع دستگاه و کیفیت جزئیات به‌کاررفته در آن اطلاعات به دست بیاورید. این مسئله باعث می‌شود تا حتی در هنگام خرید یک صندلی پله پیما دست دوم نیز، نگرانی کمتری بابت خرابی دستگاه داشته باشید.

2) کاربرد دستگاه چیست؟

پله پیماها مدل‌های متنوعی دارند و کاربرد هر کدام نیز متفاوت است. برخی از دستگاه‌ها فقط به صورت نشسته قابل استفاده‌اند، برخی دیگر را می‌توان به صورت ایستاده استفاده کرد و برخی نیز مخصوص حمل ویلچر و … هستند. بنابراین، حتماً قبل از خرید، کاربرد پله پیما را در نظر بگیرید و انتخاب را بر اساس شرایط موردنیاز خود انجام دهید.

3) بهترین انتخاب با بودجه شما کدام گزینه است؟

همان‌طور که اشاره شد، صندلی‌های پله رو، در مدل‌های متنوعی عرضه می‌شوند و طبیعتاً شرایط و تجهیزات نصب آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، اگر پله پیما نیاز به نصب نرده مخصوص داشته باشد، هزینه پایه‌ی آن نسبت به مدل‌های دیگر بیشتر خواهد بود.

بهتر است قبل از هر اقدامی، از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید تا بهترین انتخاب با بودجه خود را داشته باشید.

4) نصب دستگاه چگونه انجام می‌شود؟

مدل‌های مختلف صندلی پله پیما دست دوم یا نو، در نحوه‌ی نصب با هم متفاوت هستند. مثلا بالا بر پله رو، نیاز به هیچ تغییر در ساختمان یا راه پله ندارد و به راحتی بر روی دیوار نیز نصب می‌شود.

اما در این میان ممکن است بعضی از مدل‌ها نیاز به نصب تجهیزات بیشتر یا حتی ایجاد تغییر در ساختمان را داشته باشند. این نکته نیز جزو موارد مهمی است که حتماً باید از آن اطلاع داشته باشید.

5) واکنش دستگاه در شرایط مختلف چطور است؟

در زندگی روزمره اتفاقات زیادی رخ می‌دهد که می‌تواند روی کارکرد دستگاه نیز تاثیر بگذارد. موضوعی که از هر گونه خطر یا استرس جلوگیری می‌کند، اطمنیان از نحوه واکنش دستگاه شما در شرایط مختلف است.

به‌عنوان‌مثال، در هنگام قطع‌شدن برق چه اتفاقی برای سرنشین پله رو می‌افتد یا اگر دستگاه به‌صورت کابلی عمل می‌کند، در صورت پاره شدن کابل، عملکرد دستگاه چگونه است؟

6) تعمیر و تعویض قطعات چگونه و چه زمانی انجام می‌شود؟

صندلی‌های پله پیما نیز مانند هر دستگاه دیگری پس از مدتی استفاده کردن، نیاز به تعمیر و تعویض قطعه دارند. هیچ تفاوتی ندارد که دستگاه را به‌صورت نو خریداری کرده باشید و یا دست دوم، به‌هرحال بهتر است در مورد زمان سرویس دستگاه اطلاع پیدا کنید و قطعاتی که نیاز به تعویض یا تعمیر را شناسایی کنید.

اطلاع داشتن از این مسئله می‌تواند از بروز هرگونه مشکل بر اثر خرابی یا حتی هزینه‌های زیاد جلوگیری کند.

7) خدمات پس از فروش دستگاه چقدر است و شامل چه مواردی می‌شود؟

حتی اگر پله پیما دست دوم نیز خریداری کرده باشید، ممکن است هنوز شامل خدمات پس از فروش و گارانتی باشد. می‌توانید موقع خرید در مورد این موضوع با فروشنده صحبت کنید و از مواردی که شامل گارانتی شرکت می‌شوند، اطلاع پیدا کنید.

نحوه صحیح سوارشدن بر صندلی پله پیما

سوارشدن بر صندلی پله پیما جای هیچ نگرانی ندارد، کافی است برای نشستن روی صندلی جهت رفتن به طبقات بالاتر (فرود بالا) و طبقات پایین­تر (فرود پایین) به چند نکته مهم توجه کنید.


  1. فرود بالا:

    ابتدا باید صندلی، زیر پایی و تکیه‌گاه دست را تاکرده، اهرم صندلی را فشار داده و صندلی را ۹۰ درجه بچرخانید تا دور از پله‌ها به حالت قفل دربیاید، سپس روی صندلی نشسته و کمربند را ببندید پس‌ازآن صندلی را در جای خود بچرخانید.


  2. فرود پایین:

    برای فرود پایین ابتدا دسته‌های صندلی را تاکرده و  می‌بینید که در جای خود به حالت قفل درآمده‌اند، هنگام نشستن روی صندلی اطمینان حاصل کنید که دست‌ها به دسته‌های صندلی و پشت زانوها به جلوی صندلی برسند. پس از نشستن زیر پایی را با دست یا پای خود تا کنید، درصورتی‌که کاربر برای جمع‌کردن دستی زیر پایی محدودیت جسمی دارد، صندلی با ویژگی زیر پایی تاشو برقی پیشنهاد می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا