اقتصادی

پرداخت تسهیلات به اقتصاد بیش از ۹۴ درصد رشد کرد

در 10 ماهه نخست سال جاری ، پرداخت های این بانک به بخش اقتصادی 1.959.9 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 94.3 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه طبق اعلام بانک مرکزی ، تسهیلات پرداختی به صورت سرمایه در گردش در تمام بخشهای اقتصاد در 10 ماهه نخست سال جاری بالغ بر 837 میلیارد ریال ، 60٪ کل تسهیلات پرداختی ، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ، در 114 درصد با 4461 تریلیون ریال بله

علاوه بر این ، نسبت تسهیلات پرداختی به سرمایه در گردش در بخشهای صنعت و معدن در 10 ماهه نخست سال جاری 396 میلیارد ریال است که 37٪ از منابع تخصیص یافته به سرمایه در گردش در تمام بخشهای اقتصادی را نشان می دهد (8374.0 میلیارد واقعی).

علاوه بر این ، از 4137.3 تریلیون ریال تسهیلات پرداختی در بخشهای صنعتی و معدنی ، 74.8٪ (مبلغی بالغ بر 30964 میلیارد ریال) به عنوان سرمایه در گردش پرداخت می شود که نشان دهنده علاقه و اولویت های تأمین منابع این بخش است. . امسال در بانک

اطلاعات تسهیلات پرداختی در 10 ماهه نخست سال 1398 به دلیل بهبود روشهای گزارشگری و تکمیل و اصلاح اطلاعات سیستم بانکداری مرکزی برای بانکها و م creditسسات اعتباری ، از 47.185 میلیارد میلیارد واقعی به 3 مورد رسیده است. 7442 میلیارد ریال تعدیل شد با اعمال این تعدیل ، نرخ رشد تسهیلات پرداختی در 10 ماهه سال 1399 با رشد 87.6٪ به 94.3٪ نسبت به سال گذشته رسید.

از طرف دیگر ، تسهیلات پرداختی از جمله افزایش منابع بانک ها و م institutionsسسات اعتباری ، تسهیلات پرداختی برای مناطق آسیب دیده از ویروس کرونا ، تسهیلات مسکن مستاجر و گسترش تسهیلات پرداختی برای شرکت های کارگزاری فعال در بازار سرمایه در حال افزایش است. به این ترتیب ، اگر تعداد تسهیلات پرداختی (مستقیم) برای کرونا و تأثیر افزایش تسهیلات پرداختی برای کارگزاری ها در 10 ماهه سال 1399 از کلیه تسهیلات پرداخت خارج شود ، رشد افزایش خواهد یافت. از 87.6٪ به 62.6٪ تنظیم شده است.

براساس این گزارش ، ملاحظات کنترل تورم نیز باید در ادامه مسیر فعلی مورد توجه قرار گیرد و همیشه به شدت پتانسیل تورم ناشی از فشارهای تقاضای کل در اقتصاد توجه شود. بنابراین افزایش سرمایه ، افزایش کفایت سرمایه بانک ، کاهش تسهیلات غیر نقدینگی و بازگشت به مسیر صحیح بانکی برای افزایش توان مالی بانک ، افزایش بهره وری بانکی سرمایه در گردش و جلوگیری از فشار مضاعف ضروری است. توجه ویژه به سرمایه گذاری در دارایی های بانکی و تشویق بنگاه های تولیدی در بازارهای سرمایه به عنوان ابزاری مهم برای تأمین اعتبار پروژه های اقتصادی (خلاق) صورت گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا