اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

ویژگی های برتر تلویزیون شهری

از زمانی که تلویزیون شهری وارد دنیای تبلیغات و تکنولوژی شد توانست کمک بسیار زیادی به مالکان خدمات و کالاها در معرفی و فروش محصولاتشان نماید. تلویزیون شهری همان تلویزیون های غول پیکر و بزرگی هستند که در سطح شهر همیشه به چشمتان می خورد. طرح هایی که در این تلویزیون ها نمایش داده می شود به صورت متحرک است. برای طراحی تلویزیون شهری خلاقیت زیادی لازم است. همچنین باید موارد زیادی در طراحی آن رعایت شود.

به نقل از pixite.co.uk امروزه تصور برخی از طراحان بر این است که تبلیغات در تلویزیون شهری هم از لحاظ کاربرد مانند آگهی های تلویزیون های معمولی می باشد. آنها تصور می کنند که فرق اصلی آنها با هم در بی صدا بودن تلویزیون های شهری است. این در صورتی است که تلویزیون شهری نیاز زیادی به دقت در طراحی دارد. چرا که باید طرح آن منحصر به فرد و خیره کننده باشد تا بتواند نظر افراد را به خود جلب کند. این امر می تواند در کار آمد بودن هر چه بیشتر تبلیغات موثر باشد.

تلویزیون شهری تفاوت چندانی با تابلوهای ثابت شهری ندارد. به شکلی که تنها از نظر عملکرد و بازدهی سطح بالاتری در مقایسه با تابلو ثابت دارد. همچنین تلویزیون شهری خصوصیات برتر دیگری نسبت به این تابلوها دارد که از جمله آنها متحرک بودن و همچنین ایجاد درک و فهم بیشتر در رابطه با کالاها و خدمات یک شرکت را دارد. از این رو باید برای انجان طراحی تلویزیون شهری مواردی را به شرح زیر رعایت نماییم:

  1. باید به میزان ترافیک در مکانی که تلویزیون شهری را نصب می کنید دقت زیادی داشته باشید.
  2. مدت زمان سکانس های پخش فیلم تبلیغاتی از اهمیت بالایی برخوردار است.
  3. در طراحی و ساخت تلویزیون شهری باید به اندازه کافی نور درفیلم و کنتراست وجود داشته باشد.
  4. اندازه حروفی که در این طراحی به کار می رود بسیار  مهم خواهد بود.

تلویزیون های شهری با استفاده از بلوک های کوچکی می سازند. به شکلی که این بلوک ها را در کنا هم می گذارند. برای تولید و ساخت این بلوک های کوچک از ماژول های ال ای دی نیز استفاده می شود. کابینت تلویزیون شهری با استفاده از همین ماژول ها ایجاد می شود. برای ساخت این نوع از تلویزیون های تبلیغاتی 4 ال ای دی را با رنگ های متفاوت از هم ( سبز، آبی و قرمز) قرار می دهند. هر پیکسل این ماژول ها از ترکیب 4 رنگ تولید خواهد شد.

دسته بندی تلویزیون شهری 

تلویزیون شهری را می توان از لحاظ نوع کارآیی آنها به 2 گروه Outdoor و Indoor دسته بندی کرد. تلویزیون شهری Outdoor دارای ویژگی هایی از جمله ضد آب، ضد ضربه و همچنین آفتاب گیر بودن می باشد. از این نوع تلویزیون شهری بیشتر در محیط های باز استفاده می شود. مدل های  Indoor معمولا در محیط های بسته مانند فرودگاه ها، سالن های تئاتر و … کاربرد دارد. همچنین ویژگی های ضد آب بودن و آفتاب گیر بودن را ندارد

تلویزیون شهری اصطلاحی است که به تابلو های بزرگی گفته  می شود که در کنار چهار راه ها، اتوبان ها، بزرگراه ها، پارک ها و استادیوم های ورزشی بر روی دکل های بزرگی نصب شده و به صورت کاملا رنگی تصاویر ویدیویی را پخش می کند.

تلویزیون شهری با کنار هم قرار گرفتن بلوک های ساخته شده در ابعاد کوچکتر ساخته می شود. هر کدام از بلوک ها از جزء دیگری تشکیل می شوند که ماژول LED نام دارد.

ماژول ها بلوک های مربع و یا مستطیل شکلی هستند که با کنار هم قرار گرفتن تعدادی از آنها کابینت ها ساخته می شوند. در تلویزیون های شهری برای تولید سایر رنگ ها از ترکیب رنگ سه یا چهار LED با رنگ های اصلی قرمز ، سبز و آبی استفاده می شود . هر پیکسل در تلویزیون شهری شامل سه یا چهار LED با رنگ های اصلی است .

تبلیغات محیطی یکی از قدیمی ترین روش های تبلیغاتی می باشد که استفاده از تلویزیون شهری در تبلیغات محیطی پرکاربرد می باشد تبلیغات محیطی به عناصر فیزیکی قابل اجرا جهت تبلیغات که در تیررس ببنندگان است اطلاق می گردد.

تابلوهای تبلیغاتی، بیلبوردها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو، بدنه اتوبوس ها و … گونه های مختلفی از تبلیغات محیطی بشمار می روند. یکی از مزیت های فوق العاده تبلیغات محیطی که سبب برتری آن نسبت به دیگر رسانه های تبلیغاتی گردیده این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات محیطی بوده و چون نمی تواند چشم خود را از رنگ ها و طرح های اطراف خود بپوشاند. در تعریف محتوایی این رسانه میتوان اینگونه گفت : رسانه تبلیغات محیطی آگاهی و اطلاعات مخاطبان را نسبت به ورود یک محصول نو به بازار یا ارائه یک خدمت نو از سوی صاحبان خدمات برای مخاطبان آنان فراهم می آورد.

انواع تلویزیون های شهری

به طور کلی تلویزیون های شهری از نظر ساختار پیکسلی به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند . در نوع RGB هر پیکسل از یک LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است اما در نوع 2RGB هر پیکسل از دو LED قرمز ، یک LED سبز و یک LED آبی تشکیل شده است . نوع 2RGB در شرایط خاصی می تواند بین دو پیکسل واقعی در تصویر ، یک پیکسل مجازی تولید کرده و کیفیت تصویر را به شدت افزایش دهد . در یک ماژول تلویزیون شهری هر یک از پیکسل ها فاصله معینی تا پیکسل های مجاور خود دارند . لذا ماژول های متنوع با فاصله پیکسلی متفاوت ساخته شده تا تلویزیون شهری هایی با کیفیت های متفاوت تولید شوند.

دات پیچ فاصله ی بین پیکسل هارا می گویند. دات پیچ بر حسب میلی متر اندازه گیری می شود و نشان دهنده فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور است . دات پیچ با حرف P و به دنبال آن عدد فاصله بر حسب میلی متر نشان داده می شود . به عنوان مثال10 P نشان دهنده این است که فاصله مرکز تا مرکز دو پیکسل مجاور10mm است.

تلویزیون شهری از نظر کاربرد به دو دسته Outdoor و Indoor تقسیم می شوند . تلویزیون های Outdoor به طور کامل ضد آب هستند و تا حدودی ضد ضربه اند و همچنین به علت وجود آفتاب گیر روی هر پیکسل در نور آفتاب به راحتی تصویر را نمایش می دهند . از این تلویزیون ها بیشتر در فضا های باز شهری مانند چهار راه ها ، بزرگراه ها ، فرودگاه ها ، پارک ها و مصلی ها استفاده می شوند . تلویزیون های Indoor ضد آب نیستند و در اغلب اوقات فاقد آفتاب گیرند و از آنها بیشتر در فضاهای بسته مثل تالارها، استادیوم های ورزشی  ، سالن های کنفرانس ، سالن های آمفی تئاتر ، سالن فرودگاه ها ، سالن مترو و استادیو ها استفاده می شود.

تلویزیون های شهری از نظر نحوه راه اندازی نیز به دو دسته  Online و Offline تقسیم می شوند. در نوع آنلاین برای راه اندازی تلویزیون شهری از یک کامپیوتر شخصی به عنوان کنترلر استفاده می شود. از این مدل بیشتر برای ساخت تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ استفاده می شود. در این نوع از تلویزیون شهری به نحوی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون شهری نقش مانیتور کامپیوتر را بازی می کند و برای نمایش فیلم و تصاویر، کامپیوتر باید به طور مداوم روشن بماند.  در نوع آفلاین برای راه اندازی تلویزیون از برد های کنترل خاصی استفاده می شود که تنها برای برنامه ریزی به کامپیوتر احتیاج دارند و برای ادامه کار و پخش فیلم به طور مستقل کار می کنند.

دکمه بازگشت به بالا