عمومی

همه چیز درباره ی نحوه نصب و خرید داکت اسپلیت

خرید داکت اسپلیت وسیله ای کاربردی می باشد که از نظر مصرف برق به 2 دسته ذیل می‌شود.

1- داکت اسپلیت غیر اینورتر

در خرید داکت اسپلیت از این نوع، کمپرسورها  در سایت دارای سرعت ثابت هستند. به این ترتیب، پس از روشن کردن دستگاه، پس از رسیدن به دمای مطلوب دمای اتاق، خاموش می‌شود و سپس روشن می‌شود، زیرا میزان مصرف برق در حالت راه اندازی بسیار بیشتر از مصرف برق حالت کار است. این حالت نسبت به مدل اینورتر انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

2- داکت اسپلیت اینورتر

در این نوع، سرعت حرکت تیغه داخلی کمپرسور متغیر است. به این ترتیب، پس از روشن کردن دستگاه، پس از مدتی سرعت کمپرسور مطابق با دمای داخلی کاهش یا افزایش می‌یابد. هنگامی که دمای اتاق به دمای مطلوب برسد، سرعت کمپرسور به پایین‌ترین حد خود می‌رسد. در نتیجه، تعداد کمپرسورهای روشن و خاموش کاهش می‌یابد و منجر به مصرف بهینه انرژی می‌شود.

درجه انرژی داکت اسپلیت های بدون اینورر B است و درجه انرژی داکت اسپلیت های اینورتر A. مزیت آنها این است که هزینه کمتری برای مصرف کنندگان دارند. کمپرسور آن دیجیتال است و با تغییر سرعت اتفاق می افتد. یعنی وقتی مصرف کم باشد، سرعت کمپرسور کاهش می‌یابد و هنگامی که مصرف زیاد باشد، سرعت کمپرسور نیز افزایش می‌یابد، زیرا اصلی‌ترین میزان مصرف انرژی کمپرسورها، لحظه شروع، یعنی زمانی که مصرف آمپر افزایش می‌یابد.

بنابراین وقتی تعداد مبتدی‌ها را کاهش می‌دهیم، به این معنی است که مصرف برق را کاهش داده‌ایم. در یک کمپرسور سرعت متغیر به گونه‌ای تولید می‌شود که یک بار شروع شود و سرعت آن به کمترین سرعت ممکن برسد و دوباره دوباره افزایش یابد که این امر باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود. یکی از معایب اصلی این است که آنها عمر کوتاهی دارند زیرا کمپرسور دائماً روشن است، یک نقطه ضعف دیگر هزینه اولیه بالای آنها است. عدم تجربه تعمیرکاران و مددکاران این دستگاهها یکی از مشکلات شایع در کشور است.

بهترین داکت اسپلیت کدام است؟

نکته‌ای که در استفاده از داکت اسپلیت باید به خاطر داشته باشید توجه کافی به کیفیت اجرای آن نیست. کیفیت ضعیف اجرا بدترین شکاف مجرا را غیرقابل استفاده و آزار دهنده می‌کند و از طرف دیگر کیفیت پایین ضعف باعث می‌شود بدترین دستگاه‌ها قابل استفاده نباشند. علاوه بر انتخاب برند در داکت اسپلیت، اجرای زیرساخت‌های این سیستم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

شیوه نصب و خرید داکت اسپلیت

هدایت از محل تهویه مطبوع یا واحد داخلی در سقف کاذب انجام می‌شود و دریچه‌ای در هر کجا که لازم باشد نصب شده و مطابق هر فصل هوای گرم یا سرد آزاد می‌شود.

برای تولید هوای گرم، یک کویل آب گرم در جلوی دستگاه یا پشت دستگاه قرار داده شده است. کویل آب گرم که یک کویل مس مارپیچ 2 یا 3 ردیفی است، آب گرم وارد آن می‌شود و این بار همان فن تولید کننده هوا از داخل آن هوا عبور می‌کند، گرما را از آب می‌گیرد و آن را به هوای گرم تبدیل می‌کند.. و آن را به فضاهای مورد نیاز ارسال کنید. با تغییر چرخه تبرید می‌توان تولید گرما را افزایش داد.

این سیستم مکش و هدایت با کانال را دارد که عموماً مکش پشت دستگاه است و این مکش باعث می‌شود هوا در کل و گرما و سرما در کل محیط بچرخد و محیط را سریعتر به دمای یکنواخت برساند. بهترین مکان برای شیر مکش 70 سانتی متر تا یک متر از سطح زمین است.

 

منابع مقاله:

https://na.panasonic.com/us/home-and-building-solutions/heating-air-conditioning/mini-split/discontinued-36psf1u6-single-split

https://www.homedepot.com/b/Heating-Venting-Cooling-Ductless-Mini-Splits/N-5yc1vZc4m1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا