اقتصادی

هر آنچه باید درباره رتبه بندی کسب و کارهای مجازی بدانید

به گفته رئیس سامانه صدور گواهینامه و رتبه بندی وزارت صمت (وزارت تجارت ، صنعت و انرژی) ، اطلاعات مربوط به پاسخگویی به شکایات ، رتبه بندی متناقض با دستورالعمل نماد اعتماد و سطح سوابق فعالیت برای رتبه بندی مشاغل اینترنتی منتشر شده است. فعالیت ها را از طریق راهنمایی و تجارت تشویق کنید.

به گزارش شبکه ، در حال حاضر حدود 65000 وب سایت با نماد اعتماد الکترونیکی وجود دارد ، اما طبق گفته رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ، نمادهای الکترونیکی وجود دارد. به معنای اعتماد 100٪ به سایت نیست و مشتریان باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و از این نظر ، سیستم رتبه بندی مشاغل اینترنتی پیاده سازی شده است.

برای اجرای این طرح از سال گذشته ، نمرات محاسبه شده در دو محور سابقه عملکرد (در این مرحله ، شاخص های پاسخگویی مالی ، پاسخ به شکایات ، تخلفات و سوابق فعالیت) و کارکردها (در این مرحله فقط شاخص ظرفیت مالی) تعلق دارند. در نمایه Inmad برای کلیه مشاغل ارسال شده است و مصرف کنندگان می توانند با کلیک روی این سایت Inmad ، این اطلاعات را مشاهده کنند. علاوه بر این ، رئیس سیستم صدور گواهینامه و رتبه بندی در وزارت سکوت جزئیاتی در مورد این طرح و چگونگی شناسایی و رسیدگی به جعل کنندگان در نماد اعتماد الکترونیکی ارائه کرد.

در مصاحبه با شبکه ، علی اصغر عمادآبادی فاش کرد که ارسال اطلاعات در زمینه پاسخگویی به شکایات در اولین گام برای رتبه بندی مشاغل اینترنتی ، نقض دستورالعمل های امضای اعتماد (میزان پیروی از وعده های داده شده در نشانه اعتماد الکترونیکی) است. وی با توجه به میزان سوابق فعالیت ، خاطرنشان کرد: این اطلاعات به صورت عمومی در پروفایل هر سایت ارسال می شود و توسط مشتریان قابل مشاهده و استفاده است. هدف از مرحله اول این پروژه ، کمک به مشتریان مشاغل اینترنتی است که مفهوم پاسخگویی شغلی به کسب و کار را یاد بگیرند و تصمیمات بهتری بگیرند ، که این یک عامل مهم در ایجاد تعهد و اعتماد به تجارت آنها محسوب می شود. .

وی شاخص نرخ پاسخ را تعداد شکایات حل نشده و تأخیر در پاسخ به هر شکایت عنوان کرد و بزرگترین مزیت ارزیابی و نمایش عملکرد اقتصادی به مشتریان ، راهنمای تجارت اینترنتی است. تجارت اینترنتی همچنین با هدف حفظ و توسعه تجارت و ایجاد مزیت رقابتی است.

به گفته مسئولان ، امتیاز اعتباری تجارت الکترونیکی به جای اینکه نمادی از اعتماد باشد ، 1 تا 5 ستاره خواهد بود ، هرچه ستاره کسب و کار بالاتر باشد ، اعتبار اعتباری بالاتر و ارزش بیشتری در رتبه بندی خواهد داشت.

عمادآبادی در ادامه برنامه رتبه بندی مشاغل آنلاین را به دو دسته تقسیم می کند ، دسته اول مربوط به شرکت های نوپا و توسعه و دسته دوم مربوط به مشاغل پیشرفته است. دسته اول مشخص می کند که آیا اوایل دوره شروع یک تجارت را گذرانده است یا هنوز در حال گذار است و دسته دوم پایداری تجارت و میزان رقابت پذیری را بررسی می کند.

“مشاغل می توانند با تشخیص عوارضی که سیاست گذاران انجام می دهند ، موقعیت جامعه تجارت را درک کرده و تجارت خود را بهبود بخشند.” ما در این زمینه از تجارت حمایت می کنیم.

یک مقام گفت: عملکرد رتبه بندی به مرور زمان بهتر تعریف می شود. از رتبه بندی مشاغل اینترنتی برای گزارش و نظارت توسط سازمان پشتیبانی استفاده می شد و از این نظر تعامل خوبی با این سازمان داشتیم.

چه تعداد مشاغل دارای نشانه اعتماد الکترونیکی است؟

به گفته رئیس سیستم یکپارچه رتبه بندی اعتبار و اعتبار در مرکز توسعه تجارت الکترونیکی ، در حال حاضر 65000 وب سایت اعتماد الکترونیکی وجود دارد ، اما آمار دقیقی از تعداد کل مشاغل اینترنتی وجود ندارد. البته تخمین زده می شود که در حال حاضر حدود 300 هزار مشاغل اینترنتی در کشور فعالیت می کنند.

چگونه با جعل نمادهای اعتماد الکترونیکی مقابله کنیم؟

عمادآبادی همچنین به چگونگی کشف و مقابله با جعل نمادهای الکترونیکی اشاره کرد ، استراتژی اصلی در این زمینه ابزاری برای نظارت به نام مانیتور هوشمند است که براساس الگوریتم های تعریف شده در سایت های مختلف جستجو می کند و نمادهای غیرقانونی و تقلبی را کشف می کند. و گزارش می دهد گزارش های منظم و رایج این کارشناسان نیز استفاده می شود.

وی اضافه کرد: در صورت تخلف ، ابتدا به مشاغل اطلاع داده می شود و در صورت عدم اقدام مناسب برای رفع تخلف ، تجارت به آزمایشگاه معرفی و فیلتر می شود و شکایات مربوط به جعل نماد دولت تهیه و به مراجع قانونی ارائه می شود. تحویل داده می شود ممکن است.

در پایان ، مسئولان خاطرنشان كردند كه رتبه بندی مشاغل اینترنت همزمان با موضوع ترجیحات الکترونیکی از سال 1988 مطرح شد كه مطالعات مشخصی انجام شد و در سال 1996 كار با یك برنامه مدیریت شروع شد. ابتدا مطالعات مقایسه ای انجام داده ایم ، با چندین شرکت بین المللی در زمینه رتبه بندی مشورت کرده ایم و با همکاری سازمان های مدیریت صنعت شاخص ها مشخص می شوند و در آینده نزدیک عملیاتی می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا