اقتصادی

هجوم دلالان برای فروش امتیاز مسکن ملی

هرچند دیگر خبری از فروش امتیاز واحد طرح ملی مسکن در محل نیست، هرچند بنگاه های املاک همچنان در حال خرید و فروش امتیاز این طرح هستند، اما در این بین برخی از شهروندان به عنوان نماینده اقدام می کنند. بر اساس فرم تایید نظام ملی است که به گفته مسئولان، مبنای قانونی ندارد و مشکلات حقوقی زیادی را هم برای خریداران و هم برای فروشندگان ایجاد می کند.

به گزارش شبکه، روزنامه اعتماد در ادامه نوشت: مقامات با ثبت اسناد و املاک و مشاوران املاک.» این فعالیت منجر به مشارکت می شود.

فروش حق فروش مسکن ملی به چند نفر

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس در گفت‌وگوی اخیر خود گفت: هنوز یک واحد نیست.» مسکن ملی به خریدار واگذار نشده است، برخی از مشاوران املاک و بنگاه های معاملات ملکی به چند نفر حق امتیاز می فروشند و خریدار از این معامله نامعتبر متضرر می شود.

دیروز یک خبرگزاری با استناد به آمار منتشر شده از فروش مسکن ملی نوشت که در شهر هشتگرد که مسکن آنلاین حدود 300 میلیون تومان قیمت دارد، تخفیف های طرح ملی مسکن در حال معامله است. 150 میلیون تن این در حالی است که قیمت امتیاز طرح ملی مسکن در پردیس بسیار بالاتر از سایر شهرها است. در این شهر هر امتیاز از طرح مذکور تا سقف 300 میلیون تومان به فروش می رسد. خریدار نیز سفته ای به مبلغ تقریبی 700 میلیون تومان برای تحویل واحد از فروشنده دریافت می کند. در دماوند امتیاز طرح ملی مسکن حدود 150 میلیون تومان به فروش می رسد.

عباس اکبرپور کارشناس بازار مسکن در خصوص خرید و فروش غیرقانونی واحدهای طرح ملی مسکن معتقد به اصل اجرای طرح ملی مسکن است که باید با حضور مستقیم وزارت راه و وزارت راه و شهرسازی انجام شود. جاده ها توسعه شهری و دولت زیر سوال می رود این کار را به بخش خصوصی بسپارید. دولت همچنان در تلاش است تا در اجرای این پروژه های عمرانی مشارکت کند.

یک کارشناس بازار مسکن تاکید می کند که 80 درصد اقتصاد ایران دولتی است و «عده ای همیشه به این اقتصاد چسبیده و امرار معاش می کنند و نظرات خود را به هر نحوی اعمال می کنند، اما این نظام محکوم به ورشکستگی و شکست است. “

همانطور که اکبرپور خاطرنشان کرد: نظام اقتصاد ملی هرگز در هیچ کشوری در جهان موفق نبوده است و در چین که چنین ساخت و سازهایی در خارج از شهر بوده است، امروز می بینیم که این آپارتمان ها خالی از سکنه و به شهرهای ارواح تبدیل شده اند. هیچ کس آنجا زندگی نمی کند.

فروشندگان در نقاط خرید و فروش تقویت می شوند

وی خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که مشمول طرح ملی مسکن شناخته شده اند از این موضوع برای فروش امتیاز استفاده می کنند. این کارگزار است که راهی برای کسب این امتیازها پیدا می کند.

وی گفت: هر چه اقتصاد ملی گسترده تر باشد، کارشناسان بازار مسکن تنها با رشد سیستم کارگزاری می توانند به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنند. ابتدا گفته می شد یارانه چه با یارانه و چه بدون یارانه حق طبیعی هر ایرانی است اما با محدودیت هایی که دیدیم بدون اقدام لازم برای پروژه های مسکن ملی ثبت نام کردیم و راه برای دلالان باز شد. خواهید دید که راهی برای بهره مندی از مشکل پیدا کرده اید.

اکبرپور گفت: به عنوان مثال زوج جوان بی سرپرستی که امروز فرصت ثبت نام در طرح ملی مسکن را داشتند، نسبت به نحوه ساخت این نوع خانه ها بی اعتماد هستند و مشخص نیست چه زمانی صاحب خانه می شوند. یک آپارتمان را با آن رهن کنید.

یک کارشناس بازار مسکن گفت: متأسفانه با توجه به نرخ تورم فعلی و اینکه امیدی به آینده اقتصاد کشور نیست، بسیاری از افرادی که در این طرح ثبت نام کرده‌اند، مجوز خود را می‌فروشند و کسانی که سود می‌برند، این امتیاز را خریداری می‌کنند. من چندین برابر قیمت استفاده خواهم کرد.

وی افزود: اگر اصولاً این فعالیت‌ها به دست متخصصان و نظام‌های مهندسی و زیرمجموعه‌های آنها سپرده نشود، عموماً حوزه واسطه گری را گسترش می‌دهد.

اکبرپور گفت: در صنعت خودرو نیز مورد مشابهی رخ داده است که خودروهایی که هنوز تولید نشده یا به دلیل کمبود قطعات معیوب هستند پیش فروش می شوند و خودروهایی که عرضه می کنند با قیمت بسیار بالاتری به فروش می رسند. ، فروشنده سود بیشتری می برد. متأسفانه باید گفت که این اقتصاد دولتی است و نمونه های زیادی از این تصمیمات در دولت ها وجود دارد.

شرایط ثبت نام مسکن آنلاین نسبت به مسکن ملی راحت تر بود.

یک کارشناس بازار مسکن گفت: شرایط ثبت نام مسکن مر راحت‌تر از مسکن ملی بوده و با رعایت نکردن شرایط، کیفیت مصالح ساختمانی در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی به ناچار افت کرده و کیفیت ساخت نیز پایین‌تر از این بوده است. طبیعی. .

اکبرپور گفت: در مورد پروژه های ملی مسکن، وزارت راه و شهرسازی قول هایی را در خصوص کیفیت ساخت و ساز به مردم داده است و عموم مردم انتظار دارند این ساختمان ها کیفیت بالاتری نسبت به مسکن آنلاین که خرید و فروش می کنند داشته باشد. ” امتیازها نیز شکوفا خواهند شد.

وی افزود: با توجه به نرخ تورمی که در کره وجود دارد و نرخ تورم بسیار کمتر از حد انتظار حتی اگر نرخ تورم بیش از 50 درصد باشد، افرادی که این روزها این نقطه را خریداری می کنند، انتظار حاشیه بالاتری نسبت به خانه مای دارند. .” انجام دادن.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا