اقتصادیبرترین های کسب و کار

نکات مهم بسته بندی قند و شکر

قند و شکر از جمله محصولات خوراکی است که در بین مردم خریداری و مصرف می‌شوند. ویه یک نوع شکر تحت عنوان شکرمایع موجود است که ازچغندر ونیشکرتهیه می شود.

دستگاه بسته بندی قند

دستگاه‌های بسته بندی قند عمل بسته بندی را به صورت خودکار انجام می‌دهند. لازم به ذکر است که این دستگاه‌ها نه تنها قند ، بلکه اقلام مصرفی دیگر مانند شکر، چای و خشکبار را نیز با همین شیوه بسته بندی می‌کنند. این دستگاه‌ها انواع مختلفی دارند و از انواع توزین دار هستند:

  • دستگاه‌های بسته بندی تک توزین
  • دستگاه‌های بسته بندی دو توزین
  • دستگاه‌های بسته بندی چهار توزین
  • دستگاه‌های بسته بندی ده توزین

تمامی بسته بندی را به شکل اتوماتیک انجام می‌دهند و تفاوت آن‌ها را در سرعت عملشان است. دلیل نامگذاری این دستگاه‌ها، تفاوتی است که در تعداد وزنه‌های آن‌ها وجود دارد. برای انتخاب و خرید دستگاه بسته بندی قند باید به حجم تولید توجه کنید. هرچه حجم تولیدی کارگاه شما بیشتر باشد، باید دستگاه قوی‌تری تهیه شود، که از پس کار سنگین تولید و بسته بندی بربیاید. در ادامه انواع این دستگاه‌های بسته بندی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

نحوه جا نمایی دستگاه های بسته بندی شکر و قند

در ابتدا دستگاه قند خردکن برای خرد کردن منظم کله قند قرار داده می شود. این دستگاه در دو مدل مختلف ساخته می شود. یک مدل نیمه اتوماتیک برای ظرفیت های 250 کیلوگرمی هست و از یک اپراتور نیز کمک گرفته می شود و دستگاه اتوماتیک صنعتی تر برای ظرفیتی تا حدود 600 کیلوگرم نیز استفاده می شود. مشخصات این دستگاه ها به قرار زیر است:

مشخصات فنی دستگاه های قند خرد کن

دستگاه قند خرد کن تعداد تیغه ها ابعاد دستگاه برق مصرفی
دستگاه قند خرد کن نیمه اتوماتیک 2 تیغ 185*90*115 4 کیلووات تک فاز و سه فاز

220~380 ولت

دستگاه قند خردکن تمام اتوماتیک 44 تیغ 240*100*150 5 کیلووات تک فاز و سه فاز

220~380 ولت

دستگاه بالابر Z

کارایی این دستگاه از نام آن پیداست. این دستگاه یک الواتور Elevator است که خود یک مخزن دارد، این مخزن توسط اپراتور پر می شود. سپس توسط کاسه های تعبیه شده روی دستگاه ، محصول قند و شکر به مخزن دستگاه بسته بندی می رسد و تا زمانیکه مخزن پر نشده و سنسور آن اعلام پر شدن نکند، محصول به داخل آن ریخته می شود. زمانی که سنسور مخزن دستگاه بسته بندی آلارمی به دستگاه بالابر Z بدهد.

دستگاه بسته بندی شکر و قند

این دستگاه، انواع مختلف و مدل های متفاوتی دارد. دستگاه های پرکن توزین دار دیجیتال، شامل PLC ، HMI ، سیستم عیب یاب و … میباشد. تکنولوژی ساخت آنها هم به صورت پنوماتیک و الکترومکانیک میباشد. ماشین آلات توزین دار به مفهوم یک اندازه بودن پک های تولیدی است در اوزانی که اپراتور برای دستگاه تعریف می کند. به عنوان مثال از 20 گرم تا 2 کیلوگرم دستگاه ها قابلیت تنظیم دارند.

مشخصات دستگاه های بسته بندی توزین دار

ماشین آلات پرکن دیجیتال ابعاد دستگاه های پرکن برق مصرفی وزن دستگاه سرعت کارکرد وزن پک ها لفاف پک بندی
طول عرض ارتفاع کیلوگرم
چهار توزین مکانیک 250 200 315 2.5 کیلووات

تکفاز و سه فاز

220~380

1600      
چهار توزین پنوماتیک 130 100 230 2 کیلووات

تکفاز و سه فاز

220~380

400      
دو توزین مکانیک 210 200 311 2.5 کیلووات

تکفاز و سه فاز

220~380

       
دو توزین پنوماتیک 130 110 230 2 کیلووات

تکفاز و سه فاز

220~380

       

قیمت ماشین آلات خط بسته بندی قند و شکر

برای راه اندازی خط شکر و قند در ابتدا باید گام به گام عمل کنید که بخش های مختلفی را شامل می شود به برخی از این مراحل اشاره می کنیم :

✅ مجوز، ثبت برند و ایجاد شرایط محیطی استاندارد جهت دریافت مجوز

⚡️ تهیه دستگاه ها و ماشین آلات و وسایل مورد نظر جهت پرکردن و تشریح کامل ماشین آلات مورد نیاز.

✅چگونگی سفارش و تهیه کله قندها و شکر از کارخانه های این زمینه

⚡️ آشنایی با نحوه کارکرد ماشین آلات و شروع به پرکردن محصولات

✅چگونگی قیمت گذاری اقلام و پک ها و محاسبات مربوط به تعیین قیمت و تعیین مقدار سود

پیشنهاد ما برای این مرحله این است که پیش از هر اقدامی به مسئله بازاریابی و فروش بپردازید. بازار مصرف خود را بیابید و هزینه ها را برآورد کنید.

برآورد قیمت ها و نکات مهمی که برای درآمد زایی این شغل مهم است.

جهت دریافت مشاوره رایگان و لیست قیمت ها می توانید با کارشناسان شرکت بزرگ البرز ماشین کرج تماس حاصل فرمایید.

02634722902

فروش ماشین آلات خط بسته بندی قند و شکر

دستگاه های پرکن شکر در مدل های مختف تولید و عرضه میشوند. پک ها با وزن های 20 گرم تا 2 کیلوگرم توسط دستگاه های توزین دار پر میشوند. با سیستم فرم پاک زن امکان تولید پک به شکل پاکت هم وجود دارد. اما دستگاههای دیگری نظیر ساشه پودری وجود دارد. دستگاه های ساشه، پک های تک نفره  را تولید میکند.

نصب ماشین آلات خط بسته بندی قند و شکر

✅چک کردن ترانس ویبره با سینی های مورد نظر و تنظیم آنها

⚡️تنظیم یقه و سفلون و رول آن

✅ فک ها جهت مناسب بودن فشار وارد بر سلفون

⚡️ تنظیم سلفون کش

✅ انجام امور مربوط به مانتیور برق

⚡️چک کردن توزین ها به صورت دستی

✅تنظیم دکمه تخلیه

⚡️چک کردن جاروب ها

✅تنظیم ویبره ها

⚡️کالیبره کردن توزین ها

✅تعیین وزن اولیه و نهایی

⚡️تست دستگاه با محصولات اپراتور

✅آموزش اپراتور توسط تکنسین های نصب

تمامی این موارد توسط تکنسین های نصب انجام می پذیرد. توجه داشته باشید عملیات کالیبراسیون حداقل هفته ای یکبار باید انجام شود

دستگاه بسته بندی قند حبه

برای بسته بندی قند حبه ای از دستگاه دوخت دستی استفاده می شود. در هنگام خرید این دستگاه به عرض استاندارد دوخت، تایمر و المنت با کیفیت توجه کنید.

 

دستگاه بسته بندی قند تک نفره

دستگاه بسته بندی دو توزین، طبق نام خود دارای دو ترازو است که از آن‌ها برای تعیین وزن دقیق قند استفاده می‌کند. دستگاه بسته بندی قند دو توزین پاکت مورد نیاز را تولید کرده و به طور خودکار تاریخ تولید، وزن، تاریخ انقضا، قیمت و اطلاعاتی از این قبیل را روی پاکت بسته بندی چاپ می‌کند. همچنین به میزان وزن تعیین شده، درون پاکت را با قند پر می‌کند.

به علاوه مقداری گاز وارد بسته بندی می‌کند تا مدت زمان نگهداری محصول را طولانی‌تر نماید. این دستگاه کار بسته بندی قند تک نفره با کمترین میزان دخالت انسان، انجام می‌دهد. این دستگاه‌های بسته بندی در ایران نیز تولید شده و به فروش می‌رسند.

دستگاه‌های بسته بندی معمولا دارای برق سه فاز هستند که در صورت سفارش و تمایل مشتری، برق آن‌ها به تک فاز قابل تغییر است. در صورتی که قصد دارید کارگاه بسته بندی قند و شکر راه اندازی کنید، با توجه به حجم تولیدی موردنظرتان برای کارگاه، باید نوع دستگاه مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نمایید.

دستگاه بسته بندی شکر چهار توزین

هرچه تعداد توزین‌های دستگاه‌های بسته بندی شکر بیشتر باشد، سرعت عمل بیشتری دارند و با سرعت بیشتری عمل بسته بندی را انجام می‌دهند. هم چنین قیمت دستگاه نیز بیشتر است. دستگاه بسته بندی چهار توزین تقریبا دو برابر دستگاه بسته بندی دو توزین سرعت و قدرت دارد. این یعنی در هر ساعت دو برابر دستگاه دو توزین بسته بندی می‌کند.

این دستگاه نیز دارای امکان پر کردن را دارا می باشد و پس از چاپ پاکت و پر کردن آن با شکر، مقداری گاز ازت را وارد بسته بندی می‌کند تا ماندگاری محصول را افزایش دهد. (دستگاه خود دارای گاز ازت نیست اما بخشی در طراحی و تولید آن برای اتصال کپسول ازت در نظر گرفته شده است.

پس از متصل کردن کپسول ازت، این دستگاه گاز ازت را وارد بسته بندی‌های قند و شکر می‌کند.) پس از انجام این مراحل، درب پاکت پلمپ می‌شود و اطلاعات مهمی نظیر تاریخ تولید، تاریخ انقضا، قیمت و دیگر موارد روی پاکت بسته بندی قند و شکر ثبت می‌شوند.

دستگاه بسته بندی قند و شکر ده توزین

دستگاه بسته بندی ده توزین یک دستگاه پیشرفته است که از دستگاه‌های بسته بندی تک توزین، دو توزین و چهار توزین سرعت و قدرت بیشتری دارد. این دستگاه در بسته بندی انواع مواد غذایی نظیر قند، چای، شکر و خشکبار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از انواع سیستم‌هایی که روی این دستگاه نصب هستند می‌توان به چشم الکترونیک، مولتی هد و سیستم کنترل اشاره کرد. همچنین قابلیت‌های بیشتر این دستگاه را می‌توان با نصب سیستم تزریق گاز، تاریخ زن، پانچ و… فعال کرد.

قیمت دستگاه بسته بندی قند و شکر

و شکر بسته به نوع دستگاه از لحاظ تعداد توزین، تاریخ زنی و بدنه استیل و غیر استیل، قیمت های متفاوتی وجود دارد. قیمت دستگاه بسته بندی قند حبه ده توزین از سایر مدل‌ ها بسیار بیشتر بوده و در کارگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که تولید روزانه زیادی دارند.

سخن آخر

قند و شکر یکی از اقلام خوراکی است که بسته بندی با کیفیت و بهداشتی آن‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. عمل بسته بندی قند و شکر امروزه توسط دستگاه‌های پیشرفته و اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت دست انجام می‌شود. اگر تصمیم دارید کارگاه بسته بندی قند و شکر راه اندازی نمایید، از بین دستگاه‌های بسته بندی مختلف قند و شکر باید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب و آن را خریداری نمایید.

دکمه بازگشت به بالا