برترین های کسب و کارعمومی

نکات مهمی قبل از خرید سیم مفتول مسی

227 بازدید

سیم مفتول یا مفتول مس، سیمی است که دارای یک رشته سیم از جنس مس است. مفتول مس با اینکه بسیار نرم و انعطاف پذیر است بسیار مقاوم و محکم است. از مفتول مس در صنایع چوبی، دستی، نجاری، صنعت کشاوری و برق استفاده می‌شود. سیم مفتول مس تفاوت بسیار زیادی با انواع سیم و کابل افشان دارد و تنها شباهت آن‌ها جنس هادی به کار گرفته شده است. سیم مفتول مس از نظر سطح مقطع اندازه‌گیری می‌شود؛ قطر پایه آن حدود ۰.۷ تا ۱۰ میلی‌متر و ضخامت پوشش آن ۱ میکرون است. مفتول مس که با نام‌های مفتول مسوار و مفتول سیاه نیز شناخته می‌شود در بسته‌بندی به شکل شاخه‌ای یا کلاف وارد بازار می‌شود. در این مطلب راهنمای خرید مفتول مس را به شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

استانداردها و ویژگی‌های مهم خرید مفتول مس

اولین موضوعی که در هنگام خرید مفتول مس باید به آن توجه داشته باشید، استاندارد است. زمانی که از استانداردهای مربوطه صحبت می‌کنیم باید بدانید که استاندارد داخلی ایران با استاندارد بین المللی متفاوت است؛ به این صورت که یک‌سری از ویژگی‌ها مورد تأیید ایران و یک‌سری دیگر از آن‌ها مورد تأیید کارشناسان خارج از کشور قرار می‌گیرد. برای داشتن یک ، حتما به علامت ISIR ( استاندارد ملی ایران) چاپ شده روی محصول توجه کنید؛ فاصله بین این علامت‌های چاپی نباید بیش از ۲۷.۵ سانتی متر باشد و نباید به راحتی بتوان آن را از روی محصول پاک کرد.

بعد از اینکه استانداردهای مربوطه را بررسی کردید سپس باید به موضوع برند توجه کنید و از معتبر بودن نام برند قید شده روی کابل مطمئن شوید. برای این منظور به راحتی می‌توانید به لیست کارخانجات سیم و کابل فعال و معتبر در ایران مراجعه کنید.

به کیفیت و سطح مقطع سیم مفتول مورد نظر نیز دقت لازم را داشته باشید و فراموش نکنید که هر سیم مفتولی دارای شناسنامه منحصربه‌فردی است که این شناسنامه اطلاعاتی از جمله: نام برند، نوع سیم، تاریخ تولید سیم، کد استاندارد و متراژ  را شامل می‌شود.

مفتول مس خود را حتما بر اساس خرید کنید تا در خصوص جریان و آمپر مصرفی دچار مشکل جدی نشوید.

از کجا بدانیم قیمت پیشنهادی فروشنده مناسب است؟

می‌دانیم که قیمت انواع سیم و کابل بر اساس مقطع و نوع کیفیت آن‌ها بسیار متغیر است و نمی‌توان به صورت ثابت یک قیمت را برای مفتول مس  یا سیم مفتول بیان کرد. از آنجایی که وقت کافی برای گشت‌وگذار در بازار را نداریم بهترین گزینه پیش رو دنیای اینترنت است. شما می‌توانید برای دست‌یابی به قیمت دقیق و بهتر شروع به استعلام از طریق بستر اینترنت و فضای مجازی کنید.

امروزه وب‌سایت‌های معتبر مختلفی در زمینه سیم و کابل و حوزه برق در حال فعالیت هستند. این وب‌سایت‌ها بانک اطلاعاتی خوبی در زمینه استعلام قیمت به حساب می‌آیند و می‌توانند در این زمینه به شما کمک شایانی کنند. یکی از این وب‌سایت‌های فعال و معتبر را می‌توان سایت ثبت آگهی رایگان تکه کابل دانست که کار را برای شما با دسته‌بندی‌های حرفه‌ای خود بسیار آسان کرده است.

شما می توانید برای دسترسی به قیمت ها وارد سایت منتخب خود شوید و با جستجوی عبارت « مفتول مس » به قیمت‌های برندهای متنوع این نوع سیم مفتولی دست پیدا کنید.

در صورتی که به قیمت مناسبی دست پیدا نکردید، به آسانی می‌توانید به لیست مراجعه کنید و با کمک شماره تماس‌های قید شده کارخانه تولیدی معتبر و مطرح این برند، از چندین کارخانه مختلف استعلام قیمت کنید و با توجه به اهمیت سیم و کابل در ساختمان و پروژه،‌ این محصول را از یکی از نمایندگان مورد اطمینان تهیه کنید.

نحوه خرید و حمل و نقل مفتول مس

اگر قصد خرید سیم مفتول مسی را به صورت حضوری دارید زمانی که قصد قطعی کردن خرید خود را دارید حتما از فروشنده کاتالوگ یا بروشور محصول را درخواست کنید و سپس بر اساس این کاتالوگ اقدام به بررسی محصول کرده و از نو و پلمپ بودن آن اطمینان حاصل کنید. با توجه به این  که در سیم و کابل‌ها از فلزات استفاده می‌شود و در سیم مفتول مس از فلز با ارزش مس استفاده شده است، وزن محصول را بر اساس کاتالوگ بررسی کنید و از مطابقت وزن قید شده روی کالا و کاتالوگ اطمینان حاصل کنید.

همچنین برای حمل و نقل محصول اطلاعات لازم را از فروشنده دریافت کنید و اگر اطلاعاتی در زمینه حمل و نصب محصول روی کاتالوگ قید شده باشد حتما از آن استفاده کنید. اگر قصد خرید مفتول مس را به صورت اینترنتی دارید به مواردی از جمله: ، اعتبار و نشان اعتماد فروشگاه، نظرات و تجربیات خرید کاربران، واقعی بودن عکس‌ها توجه کنید. امیداواریم تتعریف سیم مفتول مسی

سیم مسی از یک رشته سیم واحد تولید می‌شود. این نوع سیم‌ها به دلیل کمبود تعداد هسته، انعطاف پذیری بسیار کمتری دارند، بنابراین شکل دهی آنها پایدارتر بوده و بیشتر اوقات از این محصولات برای شکل دهی استفاده می‌شود.

سیم مفتول مسی مصارف بسیاری دارد اما بیشتر آنها در آرماتوربندی و ایجاد مقاومت در اسکلت ساختمان‌ها استفاده می‌شود. همچنین به دلیل کاربرد فراوان این محصولات در ساخت زیور آلات، می‌توان از آنها در ساخت محصولات مسی نیز استفاده کرد.

از به هم تنیدن چندین رشته سیم مفتول مسی، کابل مفتول مسی و از کنار هم قرار گرفتن جداگانه سیم‌های مسی کابل افشان مسی تولید می‌شود. تعداد و کیفیت سیم‌های بکار رفته در کابل مفتول، سبب تفاوت در و می‌شود.

کاربرد مفتول مسی

سیم مفتول مسی به دلیل ویژگی‌های خاص خود، کاربردهای متنوع و ویژه‌ای دارد. از جمله:

  • در ساخت انواع چوب لباسی و آویز‌ها
  • صفحه‌ یخچال‌های فروشگاهی
  • قفسه کالسکه‌های فروشگاهی
  • صنایع آشپزخانه
  • آبچکان آشپزخانه‌ها
  • ساخت انواع باکس و قفسه
  • صنایع خودرو سازی و موتور‌ها
  • صنایع تولید کیف و چمدان‌های مسافرتی
  • تولید انواع پین‌ها
  • اسکلت آباژور
  • محصولات ریلی

نکات مهمی قبل از خرید سیم مفتول مسی

نکاتی هست که باید قبل از خرید سیم مفتول مسی متناسب با نیاز خود در نظر داشته باشید:

  1. موارد کاربرد و مصرف سیم مفتول را تعیین کنید.
  2. قطر مورد نیاز برای استفاده را مشخص کنید.
  3. کیفیت مد نظر خود را تعیین کنید. این کار شدیدا بر عمر مفید محصول تاثیر می‌گذارد.
  4. برند مورد نظر برای محصول را تعیین کنید.
  5. محل استفاده را از نظر شرایط محیطی مانند رطوبت و انعطاف بررسی کنید.
  6. مهم‌تر از همه، سیم‌مسی خوب باید تمیز، براق و عاری از چربی باشد تا زیرکار مناسب و رسانای خوبی باشد، بنابراین قبل از خرید سیم مفتول مسی را به طور کامل بررسی کنید.

خرید ارزان ترین و با کیفیت ترین سیم مفتول مسی 

از آنجا که سیم مفتول کاربرد گسترده‌ای در صنایع مختلف دارد، خرید آن نیازمند دقت و توجه بسیاری است. از این رو، ضروری است که قبل از خرید آن با یک موسسه معتبر و مطمئن مشورت کنید تا علاوه بر اطمینان از کیفیت‌ سیم مفتول مسی خریداری شده، از مناسب بودن قیمت آن نیز مطمئن شوید. کارشناسان ما در تیم تجهیزات مهندسی برق آماده هستند تا علاوه بر آگاه کردن شما از قیمت‌های بروز شده محصولات، به شما در یافتن ارزان‌ترین و مرغوب‌ترین سیم مفتول مسی کمک کنند.

 

دکمه بازگشت به بالا