عمومی

نکات طلایی که باید درباره لوازم دکوراتیو و تزئینی خانه بدانید

ایده های زیبا و جذاب برای استفاده از وسایل ساده و تزئین منزل

گاهی تزئین خانه با ترکیبی از رنگ، قاب، وسایل تزیینی و مبلمان جلوه خاصی به خانه می بخشد. در این مقاله، ما به شما می آموزیم که چگونه وسایل تزیینی را مرتب و کنار هم قرار دهید.

اگر می خواهید با وسایل تزیینی زیبایی را به خانه خود بیفزایید اما نمی دانید از کجا شروع کنید، این چند نکته را بررسی کنید زیرا به شما کمک می کند تا به ساده ترین شکل بهترین دکوراسیون را داشته باشید.

  1. شما باید با شیئی شروع کنید که شما را خوشحال کند و سایر جزئیات متناسب با دستگاه را انتخاب کنید. اگر با محصولی که بیشتر از همه دوست دارید شروع کنید، از نتیجه کلی آن راضی خواهید بود.
  2. قبل از انتخاب سایر جزئیات، باید در مورد رنگها تصمیم بگیرید. از جزئیات یک یا دو رنگ متناسب با رنگ دیوارها یا مبلمان انتخاب کنید. اگر دیوارها و مبلمان به رنگ خنثی هستند، باید جزئیاتی را با رنگ های “شفاف” انتخاب کنید.
  3. جزئیات یک روش عالی برای ایجاد مضامین در فضا است. به عنوان مثال، اگر اتاقی با مضمون ساحل می خواهید، عکس هایی با این مضمون (ساحل و دریا) را بر روی دیوارها قرار دهید و با تزئینات صدف دکوراسیون کنید. در خانه هایی با طراحی مدرن، جزئیات مدرن و متناسب با مبلمان را انتخاب کنید.
  4. احساس تعادل و هماهنگی قسمت مهمی از اتاق های رسمی است. تقارن در اتاق های رسمی استفاده می شود و در طراحی غیررسمی اهمیتی ندارد – جزئیات را می توان به صورت نامتقارن تنظیم کرد.
  5. هنگام دسته بندی موارد بیشتر، به قد و اندازه آنها توجه کنید. این مربوط به شمع ها، نقاشی های تزئینی، آباژورها، کوزه ها، مجسمه ها، پفک های حصیری، گلدان ها یا سایر جزئیات جالب است.

لوازم دکوراتیو چیست؟

تکه های کوچکی از وسایل خانه که به راحتی جایگزین و حمل می شوند و عملکرد خاصی غیر از زیبایی ندارند لوازم تزئینی، دکوراتیو و اکسسوری نامیده می شوند. لوازم تزئینی و اکسسوری شامل رومیزی، کوسن، مجسمه، گلدان، پرده، لوستر و قاب عکس است. این موارد که معمولاً به دکوراسیون داخلی منازل کمک می کنند، دسته های مختلفی مانند پارچه، گیاهان و نقاشی را نیز شامل می شوند. لوازم تزئینی لوازم جانبی کوچک و قابل حمل هستند که سلیقه صاحب خانه را نشان می دهند.

با کمک این لوازم جانبی می توانید محیطی دلپذیر و دوست داشتنی در خانه ایجاد کنید. با گذشت زمان، شکل، طرح و انتظارات لوازم تزئینی دستخوش تغییرات زیادی شده است، اما برخی اصول اساسی وجود دارد که هرگز نمی توان آنها را از لیست لوازم تزئینی حذف کرد. چندین عنصر اصلی در لوازم تزئینی وجود دارد که می تواند رنگ ها و بوهای زیبا و جذاب را به هر خانه ای برساند.

روشهای خلاقانه پر کردن دیوارهای خالی خانه

یکی از بزرگترین نگرانی های زنان پر کردن دیوارهای خالی خانه است. ایده های مختلف و وسایل تزیینی برای پر کردن این نکات وجود دارد و شما می توانید مطابق با سلیقه شخصی خود از روش مناسب استفاده کنید و در دکوراسیون داخلی قطعه تغییرات مثبتی ایجاد کنید. قسمت های مختلف خانه خود را ایجاد کنید. استفاده از وسایل تزیینی یا دکوراسیون نوعی خلاقیت در دکوراسیون منزل است.

بسته به نوع چیدمان منزل و بسته به طرح و سبک دکوراسیون داخلی می توان از انواع دکوراسیون استفاده کرد. بنابراین با انجام این تغییرات به ظاهر کوچک اما شیک و مدرن، محیط خانه خود را زیباتر و زیباتر کرده و از زندگی بیشتر لذت ببرید. برخی از این تزئینات دست ساز بوده و با خلاقیت و ابتکار افراد مختلف ساخته شده است.

این نوع تزئینات می تواند شامل ایده هایی برای دکوپاژ روی شیشه یا چوب، ساخت مجسمه های چوبی یا گچی، ساخت آباژور یا چراغ خواب، ساخت دکور با وسایل دور ریختنی و غیره باشد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارند. دیوارها مهمترین عناصر یک اتاق هستند و بهتر است شما با استفاده از ایده های ارزان فضای خالی دیوارها را پر کنید و جلوه خاصی به دیوارهای قسمت های مختلف خانه خود بدهید. با کمک کاغذ دیواری با طرح و رنگ. تنوع می تواند در دیوارهای خالی تغییرات مثبتی ایجاد کند.

همچنین اگر می خواهید دیوارهای خانه شما متفاوت به نظر برسد، بهتر است از آینه های تزئینی با اشکال هندسی مختلف برای تزئین آنها استفاده کنید. برای پر کردن فضای خالی دیوارها می توانید از قاب عکس های کوچک و بزرگ استفاده کنید که برای جذابیت بیشتر دکوراسیون منزل از این قاب عکس استفاده می کنند. با کمک کتابخانه، قفسه های دیواری و جعبه های دیواری می توانید از فضای خالی بین دیوارها استفاده کنید.

برای تزئین این وسایل می توانید از وسایل تزئینی و قاب عکس کوچک و و نیز استفاده کنید. تزئین دیوارها با کمک ظروف رنگی یکی از روشهای جالب و خاص است و بهتر است شما رنگ ظروف را به گونه ای انتخاب کنید که ترکیب رنگی بی نظیری را در کنار هم ایجاد کند. شما همچنین می توانید از کلاه های تزئینی استفاده کنید و رنگ تزئینات خاصی را روی دیوارها ایجاد کنید.

وسایل دکوری چوبی مناسب برای دکوراسیونی شیک و جذاب

اقلام تزئینی چوبی از مدت ها قبل بسیار مورد توجه بوده و انواع مدل های دیواری و رومیزی در خانه های ایرانی دیده می شود. تزئینات دیوار چوبی آنقدر زیبا و شیک هستند که باعث می شوند دکوراسیون منزل به این شکل باشد. این تزئینات چوبی بسیار خلاقانه و منحصر به فرد هستند، بنابراین دیدن آنها قطعاً شما را به استفاده از تزئینات چوبی در خانه علاقه مند می کند.

استفاده از وسایل دور ریختنی به عنوان وسایل تزئینی

در خانه می توانیم وسایل و ظروفی مانند شیشه های خالی و بطری های پلاستیکی، لامپ های بی فایده و چوب های بلااستفاده را پیدا کنیم، اما برای هر تجهیزات بی فایده، همیشه ایده ها و پیشنهادات وجود دارد. از تکه های کوچک یا چوب های خرد شده و برش خورده که برای استفاده مناسب نیستند می توان ساعت های ساده و زیبایی و دیوارکوب های شیک تهیه کرد و از شادابی قطعات دکوراسیون خانه لذت برد. بطری های پلاستیکی و لامپ های رشته ای کاربردهای مختلفی دارند که زیباترین آنها نقاشی روی آنها به عنوان گلدان زیبا است.

مرجع مقاله:

https://118work.ir/subcategory/مربوط-به-خانه/وسایل-و-تزیینات-خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا