اقتصادی

نقش مؤثر سفیران در توسعه بازار فناوری‌ ایرانی در عرصه‌های بین‌المللی

تصمیمات ناگهانی دولت در زمینه صادرات ، واردات و ارز چالش مهمی برای شرکت های تولیدی است و سفیران ایرانی سایر کشورها می توانند نقش تعیین کننده ای در عرضه محصولات دانش بنیان ایرانی به بازار بین المللی داشته باشند.

مدیر عامل شرکت فناوری سید اویس درگاهی در مصاحبه با شبکه وی گفت: مشکلات زیادی در زمینه تولید افراد دانش بنیان به طور تصادفی یا عمدی در کشور وجود داشته است تا بهانه ای برای تزئین امسال به نام “تولید ، حمایت ، موانع” امسال باشد. : درو؛ دولتی که تولید را مزرعه ای می داند که بدون کمک آماده برداشت است و می خواهد هنگام برداشت پشت میز تولیدکننده بنشیند. مأموریت دولت حمایت از بخش تولید داخلی است ، نه برداشت.

وی با انتقاد از رویکرد کشور در زمینه قیمت گذاری محصولات دانش بنیان ، گفت: “ما تولیدکننده محصولات سلولزی هستیم و دولت از ما می خواهد که قیمت های مصرف کننده را در نظر بگیریم ، اگرچه ممکن است افراد مختلف قیمت های مختلفی را برای انواع مختلف کیفیت تعیین کنند. ما ناگهان شاهد قیمت هستیم.” بالا آمدن.

درگاهی از سربار به عنوان یکی دیگر از چالش های بخش تولید ملی نام برد و افزود: “در ایران ، اگر قیمت گاز به طور ناگهانی به صورت تصاعدی افزایش یابد و دولت بخواهد یارانه بدهد ، بهتر است این یارانه را در بخش گاز افزایش دهید. به طور تصاعدی.” ، قیمت واقعی را در نظر بگیرید و محاسبه کنید. متأسفانه این اتفاق نیفتاد زیرا 10٪ ارزش افزوده و 10٪ تعرفه دریافت می کند و هزینه تولید را افزایش می دهد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان تأکید می کند که این مجموعه تعرفه ها و محاسبات نمایی هزینه های گاز ترمز و برق نرخ تولید را کاهش می دهد ، در حالی که هزینه تبلیغات برای محصولات دانش بنیان مسئله دیگر تولید است. برای پرداخت 70 تا 80 میلیون دلار تبلیغات به چه میزان فروش نیاز دارید؟ بخش تبلیغات ممکن است واجد شرایط یارانه باشد.

وی با بیان اینکه “چیزی در کشور برای سرانه مصرف وجود دارد که میزان کالاهای صادراتی یا وارداتی را تعیین می کند” ، گفت: “در زمان تحریم ها ، بخش خصوصی می تواند تهدید را به فرصتی برای جدا کردن آن از نفت تبدیل کند.” من با یک شرکت در ارمنستان قرارداد دارم و تصمیم سرانه در اختیار کسانی است که به دنبال پست های مدیریتی هستند ، این افراد ناگهان اعلام می کنند صادرات متوقف می شود. من برای بازاریابی نوشتم و هنگامی که می خواستم صادر کنم ، اعلام کردم که این محصول در داخل کشور مورد نیاز است.

درگاهی چالش دیگر را گرفتن مجوز تولید عنوان کرد و گفت: “ما در زمینه پزشکی دستگاهی تولید کرده ایم که باید کدی به نام” UMDNS “دریافت کنیم که باید کدی را از وزارت بهداشت دریافت کند و در مدت یک سال و سه ماهها دستیابی به آن امکان پذیر بود. اختراع. “انجام؛ اما ما در دوره پیشرفت سریع فناوری هستیم. حالا چگونه می توانم 1 سال 3 ماه صبر کنم تا کد را با این شتاب فناوری دریافت کنم؟ ما را پشت سر دنیا می گذارد.

به گفته محققان ، این دستگاه 50 تا 80 درصد زمان کار را کاهش می دهد.

وی با اشاره به تعداد جوانان گفت: “دولت به جای استفاده از این افراد در تولید ، آنها را منسوخ كرده است.”

فعالان فناوری تأکید کردند که دولت ها باید دولت های مسئولیتی باشند. “در این زمینه باید کمیته ای تشکیل شود تا دولت بتواند هر سه ماه یکبار به این سازمان پاسخ دهد”.

درگاهی در مورد حمایت دولت از تولید محصولات دانش بنیان گفت: “محصولات مبتنی بر دانش در کشور تولید می شود ، اما بزرگترین مشکل ما با سازمانهای دولتی است. با کاهش رد پای دولت ، شرکتها در مسیر درست پیش می روند.

مدیرعامل این شرکت بهداشتی به نقش سفیر ایران در خارج از کشور در توسعه دیپلماسی علم و فناوری اشاره کرد. سفیر ایران در خارج از کشور برنامه ای برای توسعه صادرات محصولات داخلی به خارج از کشور ندارد.

وی ادامه داد: “مطابق مواد 9 و 10 قانون تجارت ، سفارتخانه ها علاوه بر دیدگاه سیاسی و فرهنگی باید دارای دیدگاه اقتصادی نیز باشند ، بستری مناسب برای تولیدات داخلی ایجاد کنند و حضور تولیدکنندگان در کشور فعالیت. ، با ایجاد یک بانک اطلاعاتی صحیح. “، برای تولید و بازرگانان کشور به طور مناسب راهنمایی و کمک کند.

وی در توضیح چالش های شرکت های بخش حمل و نقل گفت که هزینه کانتینر از تهران به کابل 2200 دلار (60 تا 70 میلیون تن) است. این در حالی است که کشورهایی مانند ترکیه از هزینه های حمل و نقل پشتیبانی می کنند.

درگاهی پشتیبانی واقعی و به روزرسانی دقیق و دقیق تعرفه را برای شرکت های دانش بنیان به عنوان راهی برای تولید محصولات برای شرکت های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: “رهبر عالی امسال بر رفع موانع تولید و پشتیبانی تأکید کرده است که من و همه تولیدکنندگان خواهیم بود.” و این همکاران ما خواهند بود ، و ما مطمئناً امسال را با دو برابر جدیت و صبر زیاد آغاز خواهیم کرد امیدواریم که شاهد جهش های واقعی و واقعی تولید شده توسط رهبران برجسته باشیم. .

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا