اقتصادیبرترین های کسب و کار

نقد و بررسی کامل یونی سواپ و سوشی سواپ؛ رایگان و جامع

یکی از بحث‌های داغ تحلیلگران بازارهای سرمایه‌گذاری، است. از ارزهایی است که به‌تازگی به‌عنوان ارزی محبوب در بازارهای مالی غیرمتمرکز شناخته‌شده است. شاید در وهله اول با شنیدن نام آن به یاد غذا محبوب آسیای شرقی یعنی «سوشی» بیفتید که اصلاً تعجب‌برانگیز نیست. اگر شما هم به ارزهای دیجیتال و سرمایه‌گذاری در آن‌ها علاقه دارید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا این رمز ارز و توکن آن را بیشتر بشناسید.

سوشی سواپ چیست؟

لازم است بدانید که سوشی سواپ بلاک‌چین اختصاصی ندارد و توکن آن بر بلاکچین اتریوم که اختصاصی است، تعریف می‌شود.

توکن سوشی (SUSHI) چیست؟

هدف اصلی صرافی سوشی، جمع‌آوری نقدینگی است. کاربرانی که به جمع شدن نقدینگی کمک می‌کنند یا همان سرمایه‌گذاران پاداشی دریافت می‌کنند که به آن توکن سوشی می‌گویند. روش انتشار توکن سوشی به‌صورتی بود که بعد از انتشار پروژه سوشی سواپ، تمامی توکن‌ها توزیع شدن و از قبل پیش فروشی برای آن انجام نشد. طبق آخرین آمار در زمان نوشتن این مقاله توکن سوشی رتبه 56 ام ارز‌های دیجیتال را به خود اختصاص داده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید توکن سوشی از نوع توکن ERC-20 است و توزیع آن بین سرمایه‌گذاران به‌صورت استخراج نقدینگی خواهد بود.

استخرهای نقدینگی سوشی سواپ

همان‌طور که گفته شد سرمایه‌گذاران نقدینگی خود را در استخرهایی واریز می‌کنند. این استخرهای نقد شوندگی درواقع به‌عنوان قراردادی هوشمند به‌حساب می‌آیند که نقد شدن سهام سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کنند؛ استخرهای سوشی سواپ به شرح زیر است که در تمامی آن‌ها ETH نشان از اتریوم دارد:

  • USDT-ETH: این استخر پاداش دو برابری به نسبت استخرهای دیگر دارد.
  • USDC-ETH: در این استخر سرمایه‌گذاران درازای مشارکت خود توکن جدید را جایگزین وجه استیک (Stake) می‌کنند.
  • DAI-ETH: زمانی که از این استخر اتریوم خارج شود عرضه دای افزایش خواهد یافت و استخرهای دیگر نیز به همین صورت هرکدام در توازن با یک ارز دیجیتال هستند.
  • sUSD-ETH
  • COMP-ETH
  • LEND-ETH
  • SNX-ETH
  • UMA-ETH
  • LINK-ETH
  • BAND-ETH
  • AMPL-ETH
  • YFI-ETH
  • SUSHI-ETH

نماد اختصاصی سوشی سواپ

نماد اختصاصی این ارز دیجیتال، سوشی (SUSHI) است.

تاریخچه سوشی سواپ و مخترع آن

هدف از ساخت سوشی سواپ

هدف‌های مختلفی برای ساخت این صرافی غیرمتمرکز بیان‌شده است که در ادامه به آن پرداخته‌ایم:

  • اولین هدفی که توسط توسعه‌دهندگان این صرافی معرفی‌شده است، تبدیل‌شدن به بهترین اپلیکیشن غیرمتمرکز رمزارز‌های دیجیتال است.
  • هدف از ساخت این صرافی ایجاد تنوع در بازارهای مالی AMM بیان‌شده است.
  • دومین هدف امکان پرداخت برای خدماتی خاص با توکن‌های دریافتی است. مثلاً توکن خدماتی شما شامل پرداخت هزینه اتوبوس یا مترو است که به‌راحتی می‌توانید توکن خود را ارائه کنید.
  • با استفاده از زبان‌های بیشتر سطح بهره‌وری را افزایش می‌دهند.
  • ایجاد رمزارز دیجیتالی که توسط گوشی‌های همراه پشتیبانی شود.

کاربرد سوشی سواپ و نقش آن در بازار ارز دیجیتال

کاربرد سوشی سواپ در این است که این رمز ارز با قیمتی بسیار پایین به بازار عرضه شد و قیمت اولیه این رمز ارز به‌طور تقریبی یک دلار بود و این در حالی است که در مدت زمان کوتاهی قیمت آن تقریباً 10 برابر شد. پس از به وجود آمدن مشکلات مجدداً قیمت آن به یک دلار برگشت و تا به امروز قیمت آن حوالی 15 دلار است.

به نقل از https://donyaye-arzdigital.com/ کاربرد دیگر سوشی سواپ، حق حاکمیتی است که به هولدر‌های این توکن داده است. این بدان معنا است که بخشی از کارمزدهای پرداختی به هولدرها تعلق می‌گیرد.

دیگر مزیت این پلتفرم عدم نیاز به تائید هویت است و هرکسی با دریافت نام کاربری می‌تواند در آن سرمایه‌گذاری کند. علاوه بر آن برای سرمایه‌گذاری نیز سقف خاصی در نظر گرفته نشده است. همچنین سرمایه‌گذاران، توکن‌های دریافتی را به‌راحتی می‌توانند با اتر معاوضه و مبادله کنند.

سوشی سواپ برگرفته از غذای آسیای شرقی

آیا پروتکل صرافی سوشی، امن است؟

در حالت کلی سرمایه‌گذاری در امور مالی صرافی‌های غیرمتمرکز همیشه ریسک‌های را به همراه داشته است. یکی از این ریسک‌ها، وجود باگ‌های نرم‌افزاری موجود در سیستم به‌حساب می‌آید. از دیگر ریسک‌هایی که مخصوص این ارز دیجیتال محسوب می‌شود، توسعه‌دهندگان ناشناسی است که در حال ارتقاء و پشتیبانی از این صرافی هستند.

لازم به ذکر است که هولدرهای این صرافی غیرمتمرکز از شرکت‌های بزرگ و مطمئنی برای سرمایه‌گذاری و تأمین نقدینگی دعوت به همکاری کرده‌اند و دلیل این کار، افزایش حس امنیت برای سرمایه‌گذاران است. این صرافی یک‌بار نیز توسط بلاک چین پک شیلد مورد ممیزی قرار گرفت که طبق گزارشات، هیچ‌گونه مشکل یا بحرانی در این صرافی اعلام نشد.

توسعه‌دهندگان کوییک سواپ و حامیان پروژه چه کسانی هستند؟

بررسی بیشتر کوییک سواپ را با بررسی تاریخچه عملکرد بنیانگذاران آن شروع می‌کنیم:

نیک ماج (nick mudge) و سامیپ سینگهانیا سال‌هاست در زمینه بلاکچین فعالیت تخصصی دارند. ماج بیشتر از 6 سال است که به صورت تخصصی برنامه‌نویسی بلاکچین را در شبکه اتریوم انجام می‌دهد. او در توسعه قراردادهای هوشمند و بازبینی کدهای این شبکه مشارکت داشته است. همچنین در فرآیند توسعه استاندارد ERC721 حضور داشته و نویسنده استاندارد EIP-2535 بوده است.

دومین توسعه‌دهنده این پلتفرم، سینگهانیا مدیر و هم‌بنیانگذار شرکت ginete technologies، یک شرکت مشاوره و توسعه بلاکچین، است. او به عنوان توسعه‌دهنده ارشد بلاکچین چندین سال از عمر خود را وقف حمایت از کسب و کارها در کشف و پیاده‌سازی بلاکچین کرده است.

دو سازمان به عنوان مشاوران Quickswap فعالیت می‌کنند: شرکت LDA(lunar digital assets) و نیز شرکت matic foundation. شرکت LDA یک سازمان بازاریابی و مشاوره بلاکچین است. این شرکت به دلیل اهمیتی که به فناوری راه حل لایه دوم در تغییر و بهبود بلاکچین‌ها می‌دهد، به پشتیبانی کوییک سواپ اقدام کرد.

همچنین matic foundation به عنوان بدنه تنظیم‌کننده پالیگان شناخته می‌شود. این شرکت در موارد فنی به کوییک سواپ یاری می‌رساند. به علاوه بنیاد ماتیک قصد دارد تا برای مشارکت در مدیریت این پلتفرم اقدام کند.

پالیگان (POLYGON) با نام قبلی MATIC زیرساختی برای ایجاد شبکه‌های سازگار با اتریوم است. اتریوم و پالیگان قادرند با هم تعامل داشته باشند و یک اکوسیستم لایه دوم از بلاکچین‌های به هم پیوسته به وجود بیاورند.

شبکه پالیگان بلاکچین رسمی و پشتیبان پروژه کوییک سواپ است که با استفاده از مکانیزم اثبات سهام کار می‌کند. شهرت شبکه پالیگان به دلیل سرعت بالایش به عنوان یک راه حل برای مقیاس‌پذیری و نیز هزینه‌ی پایین گس فی است.

دکمه بازگشت به بالا