علمی و پزشکی

نسخه‌نویسی الکترونیک، زمینه‌ساز افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها

بر اساس یک گزارش روشن، در گردهمایی مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه ملی و دانشکده پزشکی که در مرکز همایش های بیمارستان شهید رجایی تهران برگزار شد، دکتر بهرام عین اللهی به بیان پیشرفت های دنیای فناوری اطلاعات و نرم افزارهای هوشمند پرداخت. تاکید دنیا: دنیا در حال جهش نرم افزاری است و هر دقیقه ابزارها و فناوری های جدیدی در این زمینه وارد بازار می شود، اما دانشگاه های ما باید از همه توانمندی های فناورانه خود استفاده کرده و به روز کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروزه مگا کامپیوترها و هوش مصنوعی در دنیا پیشرفت های بزرگی داشته اند و باید در این زمینه نوآوری کنیم تا خدمات پزشکی با بالاترین سرعت و توانایی ممکن به مردم ارائه شود. این مدلی از یک رویکرد عادلانه و هوشمندانه است.”

آنارشیسم اطلاعاتی ممنوع است

وی یکی از شاخص های ارزیابی روسای دانشگاه ها را توسعه فناوری اطلاعات دانست. همکاری با وزارت بهداشت. به عبارت دیگر باید به سمت ایجاد یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه در کشور حرکت کنیم. بنابراین، آنارشیسم اطلاعاتی باید پایان یابد و همگونی و هماهنگی در حوزه فناوری اطلاعات حاکم شود.

عین اللهی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در حوزه نظارت و ارزیابی گفت: هوشمند کردن نظارت و ارزیابی با نرم افزارهای پیشرفته آسان است.

نسخه نویسی الکترونیکی، پایه ای برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها

وی در خصوص اجرای طرح نسخه الکترونیک گفت: نشان داده شده است که نسخه های الکترونیکی باعث کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم هوشمندسازی درمان تاکید کرد و گفت: زیرا هوش از بسیاری از خطاهای پزشکی نیز جلوگیری می کند.

وی با توجه به اهمیت یکپارچه سازی اطلاعات خاطرنشان کرد: اولین شرط موفقیت تحقیق جامعیت، صحت، صحت و به روز بودن اطلاعات و داده ها است و در دسترس بودن چنین اطلاعاتی کیفیت سیاست گذاری و تصمیم گیری را بهبود می بخشد. سیستم سلامت.

عین اللهی همچنین جشنواره های سالانه ای همچون جشنواره های فارابی، خوارزمی و رازی را برگزار کرد و بهترین پژوهش ها، طرح ها و برنامه ها را برای حمایت از طرح های خوب در این زمینه با در نظر گرفتن گستره و حجم کاربرد فناوری اطلاعات در نظام سلامت پیشنهاد کرد. با تشکر از شما در زمینه فناوری اطلاعات

وزیر بهداشت در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالگرد حمله جنایتکارانه ناوگان متجاوز آمریکا به هواپیماهای ایرانی بر فراز خلیج فارس، گفت: فجایع تاریخی را نشان داده است و کودکان و زنان بی گناه رحم نمی کنند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر در آمریکا دروغی بیش نیست، خاطرنشان کرد: ایران نیز مانند سایر کشورهای جهان دو سال و ماه است که با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند و مدعیان حقوق بشر کشور را از تجهیزات پزشکی محروم کرده اند. و تجهیزات پزشکی در این موقعیت. آنها گفتند که داروها و تجهیزات مورد تایید نیستند. اما هیچ بانکی وجود نداشت که بتوانند هزینه دارو و تجهیزات را بپردازند.

دکمه بازگشت به بالا