اقتصادی

نرخ تورم چین در کمترین سطح ١١ سال اخیر قرار گرفت

برخلاف انتظار ، تورم چین به نصف کاهش یافته است.

به گزارش شبکه ، نرخ تورم چین در هشت ماه منتهی به ماه اکتبر به 0.5 درصد رسیده است. این نرخ تورم که 1.2 درصد کمتر از نرخ تورم ماه قبل و 0.3 درصد کمتر از پیش بینی کارشناسان بود ، بیشترین تأثیر را در کاهش تورم در بخش حمل و نقل به منفی 3.9 درصد داشت. پیداش کردم این کمترین تورم در چین طی 11 سال گذشته است.

آب و برق با تورم منفی 0.7٪ و لباس با تورم منفی 0.3٪ دیگر قسمت مهم کاهش تورم بود. در میان سایر بخشهای تورم ، تورم غذا 2.2٪ و تورم خدمات 2.4٪ بوده است.

کلید تورم ، در نظر نگرفتن تورم در بخشهای انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات زیاد قیمت ، 0.6٪ در این ماه بود که نسبت به ماه قبل 0.1٪ کاهش داشت. از سال 1986 تا 2019 ، میانگین نرخ تورم چین 5.13 درصد بود که بالاترین نرخ تورم 28.40 درصد در فوریه 1989 بود ، و کمترین نرخ تورم -2.2 درصد در آوریل 1999 بود.

به صورت ماهانه ، نرخ تورم چین در ماه اکتبر 0.3٪ منفی بود که 0.5٪ کمتر از تورم ماهانه ثبت شده در ماه قبل بود.

با کند شدن گسترش تاج ، از سرگیری تجارت در چین تشدید شده است. لی کانگ ، رئیس بانک خلق چین ، با اشاره به برخی اقدامات این بانک برای ایجاد ثبات در بازارهای مالی چین ، گفت که به لطف زیرساخت های قوی ، به حمایت از اقتصاد این کشور و همچنین بخشهای مختلف اقتصاد ادامه خواهد داد. علیرغم شیوع گسترده ، کرونا آسیب زیادی ندیده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا