اقتصادی

نرخ بیکاری بریتانیا صعودی شد

نرخ بیکاری بریتانیا برای اولین بار از اواخر سال 2020 افزایش یافت، اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد افراد بیشتری به بازار کار باز می گردند. تلاش کارفرمایان برای پر کردن مشاغل خالی در بازار کار بر مشکل تورم بانک مرکزی انگلیس افزوده است.

بر اساس داده های رسمی، نرخ بیکاری در سه ماهه چهارم در پایان آوریل از 3.7 درصد در گزارش بازار کار در ماه مارس به 3.8 درصد در ماه مارس افزایش یافت که اولین افزایش در سه ماه منتهی به اردیبهشت سال گذشته بود.

اقتصاددانان انتظار داشتند که نرخ بیکاری در نظرسنجی رویترز به 3.6 درصد کاهش یابد، اما نرخ عدم فعالیت، که افرادی را که به طور کلی از بازار کار کنار گذاشته شده اند و به عنوان بیکار مشخص نشده اند، اندازه گیری می کند، در دوره فوریه تا آوریل 0.1 درصد کاهش یافت و به 21.3 درصد رسید. ٪، عمدتا توسط دانش آموزان اداره می شود.

انتظار می رود بانک انگلستان (BoE) در روز پنجشنبه مجدداً نرخ ها را افزایش دهد تا از تبدیل شدن تورم اخیر به یک مشکل بلندمدت جلوگیری کند، اگر کارفرمایان برای پر کردن مشاغل خالی به افزایش شدید دستمزد متکی باشند.

داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که طی سه ماه منتهی به آوریل، رشد معمول دستمزدها اندکی به 4.2 درصد کاهش یافت، اما رشد کلی دستمزدها، از جمله پاداش، از 7 درصد به 6.8 درصد کاهش یافت.

در سه ماه منتهی به آوریل، 177000 نفر دیگر استخدام شدند که از میانگین 105000 نفر در نظرسنجی رویترز و تعداد افراد بیکار 47000 نفر کاهش یافت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا