اقتصادی

اعتبارات اشتغال در لرستان بر اساس نرخ بیکاری تقسیم می‌شود

شبکه/لرستان دبیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اعتبارات اشتغال با توجه به نرخ بیکاری و توسعه سرزمینی شهر پرداخت می شود.

علی جهانی در نشستی صمیمی با فعالان اقتصادی، اجتماعی و رسانه ای بورگرد با اشاره به توزیع عادلانه و اختصاص اعتبارات اشتغال زایی در حضور مدیران کمیته هماهنگی محلی، صحبت کرد. تمامی استان ها، تسهیلات اشتغال زایی و از همه مهمتر امروز، اعتباراتی از سوی دولت 18، ویژه طرح های اشتغال زایی در بخش های مختلف اقتصاد است که با همکاری استاندار به استان واگذار شده است. در تمامی دستگاه های اجرایی محلی این اعتبارات اشتغالزایی با سهم عادلانه به متقاضیان در اقصی نقاط استان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این اداره کل فقط یک موسسه بوده و 90 درصد از اعتبارات تبصره 18 را به متقاضیان واجد شرایط پرداخت کرده است، تصریح کرد: تسریع در پرداخت این تسهیلات به افراد واجد شرایط. خوشبختانه تا امروز تمامی اعتبارات پرداختی و 10 درصد مابقی طرح های مربوطه در کمیته فنی ستاد بررسی و تصویب و به بانک داخلی معرفی شده است.

دبیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: دستگاه اجرائی ابلاغ شده اعتبار مندرج در پاورقی 18 ابتدا این اعتبار را دارد زیرا متقاضی به بانکی ارجاع شده است که فاقد ضمانت و شرایط لازم برای تدوین و تدوین برنامه اقتصادی است.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای اقتصادی بخش خصوصی متقاضی نیروی کار ماهر باید درخواست خود را به این دبیرخانه ارائه کنند، افزود: در استخدام و در آینده با مسائلی مواجه خواهند شد که این ادارات باید با این اداره کل هماهنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه قوانین کار هم از کارگران و هم از کارفرمایان حمایت می کند، گفت: ما حق هیچ یک از آنها را نمی پذیریم باید از آنها ضایع شود و در صورت تخلف با هر کس مقصر برخورد می کنیم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرتان با اشاره به نرخ بیکاری در استان ادامه می دهد: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری و نرخ مشارکت اقتصادی مناطق مختلف را بر اساس شاخص های فصلی و سالانه تعریف شده به تفکیک فصل منتشر می کند. این پرونده در حیطه این اداره کل نیست.

جهانی گفت: بیمه بیکاری گزینه ای برای حمایت از کارگرانی است که بر خلاف میل خود اخراج می شوند و به کارگرانی که حق بیمه پرداخت کرده اند پرداخت می کند که درخواست آنها توسط مراجع قانونی این اداره کل بررسی و ارائه می شود. اجتماعی پرداخت کنید.

وی با اشاره به اینکه همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاه های اجرایی کمیته های هماهنگی مناطق وجود دارد، تصریح کرد: کمیته هماهنگی مدیران وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در لرتان نیز برای ایجاد یکپارچگی اقدام و انسجام، هم افزایی هایی را برای ارتقای سطح تعامل مدیران اداری، تسهیم تلاش ها و تبادل دانش و تجربیات ایجاد می کند تا همکاری و همیاری به طور منظم انجام شود. برنامه های متنوعی برای ارتقای شرایط و خدمت به مردم و جوامع هدف تشکیل شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا