برترین های کسب و کارعمومی

نحوه تشخیص محصولات تقلبی ویپ

بررسی روش‌های تشخیص ویپ اصل از تقلبی به جهت اینکه مستقیما با سلامت ویپرها در ارتباط است بسیار حائز اهمیت است. از این رو لازم است که ویپرها ولو ویپرهای کهنه‌کار در زمان خرید ویپ، دقت کافی داشته باشند. چراکه سودجویان تمام سعی و اهتمام خود را به کار می‌گیرند تا تشخیص ویپ تقلبی را از اصل دشوار کنند تا بدین وسیله سود بیشتری را نصیب خود نمایند. در این مقاله 7 روش مهم جهت آورده شده است.

بهترین روش‌های تشخیص ویپ اصلی از ویپ تقلبی کدام است؟

راه‌های تشخیص ویپ تقلبی

با توجه به بالا رفتن تقاضا نسبت به دستگاه‌های پاد ماد درگ اس ووپو | VOOPOO Drag S ، بسیاری از سودجویان هم از این فرصت استفاده کرده و دستگاه‌های تقلبی خود را به بازار عرضه کرده‌اند. از این رو متقاضیان دستگاه‌های ویپ هم بایستی هوشیارتر عمل کنند و در هنگام خرید دستگاه ویپ، نهایت دقت را به کار گیرند. تشخیص ویپ اصل از تقلبی دشوار نیست اما به ریزبینی و دقت هم نیاز دارد. در ادامه برخی از روش‌های تشخیص ویپ تقلبی آورده می‌شوند و درمورد هر کدام نیز توضیحاتی ارائه خواهد شد. این روش‌ها عبارتند از:

  1. بررسی کد QR دستگاه به وسیله نرم‌افزارهای موبایلی

یکی از مهم‌ترین روش‌های تشخیص ویپ اصل از تقلبی بررسی کد QR و یا بررسی کدهای 16 رقمی موجود بر روی جعبه دستگاه‌های ویپ است. اصالت این کدها را بایستی به وسیله نرم‌افزارهای موبایلی ارائه شده توسط کمپانی‌های تولیدکننده این دستگاه‌ها تشخیص داد.

در این مواقع بر روی جعبه دستگاه ویپ یک کد QR  و یا کدهای 16 رقمی قرار داده می‌شود که با وارد کردن کد مورد نظر بر روی نرم‌افزاری که توسط کمپانی معرفی می‌شود، مشخصات محصول خریداری شده نشان داده می‌شود و به این صورت خریدار از اصالت کالا مطمئن می‌شود.

  1. قیمت دستگاه ویپ

یکی از را‌ه‌های تشخیص ویپ اصل از تقلبی قیمت دستگاه‌های ویپ است. بدیهی است که هر وسیله‌ای به طور متعارف قیمتی دارد و چنانچه بسیار کمتر از قیمت متعارف معامله شود، این شبهه را به وجود می‌آورد که ممکن است محصول اورجینال نباشد. البته گاها در بین برندهای مختلف ویپ اندکی تفاوت قیمت وجود دارد و این امر به جهت برخی ویژگی‌های دستگاه‌های ویپ است، اما چنانچه این تفاوت قیمت بسیار مشهود باشد به هیچ وجه نباید از آن چشم‌پوشی کرد.

فلذا حتما لازم است از چند فروشگاه معتبر، قیمت اصلی محصول را سوال کرد و در صورتی که دستگاه ویپی با قیمتی بسیار پایین فروخته می‌شود، بایستی دلیل این موضوع مشخص شود.

  1. پلمپ دستگاه

پلمب بودن دستگاه ویپ به صورت کاملا اصولی هم می‌تواند یکی از راه‌های تشخیص ویپ اصل از تقلبی باشد. از این رو بهتر است در زمان خرید به این نکته توجه شود و حتما از فروشنده خواست که محصول پلمپ را در اختیار شما قرار دهد.

  1. بررسی باتری داخلی ویپ

یکی از روش‌های تشخیص ویپ اصل از تقلبی، بررسی باتری دستگاه‌های ویپ است. چراکه باتری دستگاه‌های ویپ از اصلی‌ترین قسمت‌های این دستگاه‌ها محسوب می‌شوند و در واقع بیشترین قیمت دستگاه‌های ویپ مربوط به باتری داخلی این دستگاه‌ها می‌شود.

اما برخی از افراد سودجو باتری داخلی دستگاه‌های ویپ را با باتری های قلمی ساده تعویض می‌کنند. ناگفته نماند که انجام چنین اقدامی بسیار خطرناک است و ممکن است اتفاقات غیر قابل جبرانی را برای استفاده‌کننده از دستگاه ویپ در هنگام ویپینگ رقم بزند. از این رو لازم است در زمان خرید دستگاه ویپ توجه شود که ویپ مورد نظر دارای باتری داخلی مخصوص ویپ باشد.

  1. بررسی حداکثر ظرفیت مخزن

بررسی حداکثر ظرفیت مخزن نیز یکی از روش‌های تشخیص ویپ اصل از تقلبی است. البته این روش مربوط به دستگاه‌های ویپ یکبار مصرف است. در این روش بایستی بررسی شود که ظرفیت مخزن دستگاه ویپ مورد نظر، با ظرفیت مخزن دستگاه ویپی که در وبسایت اصلی کمپانی وجود دارد یکسان باشد. چراکه در ویپ‌های تقلبی، ظرفیت مخزن معمولا بزرگ‌تر از ظرفیت دستگاه‌های ویپ اصلی است.

این امر با مراجعه به وب‌سایت تولید کنندگان اصلی محصول به سادگی قابل تشخیص است. به این صورت که خریداران با مراجعه به وبسایت برند مورد نظر خود، می‌توانند ظرفیت مخزن محصولات ارائه شده را مشاهده کنند و چنانچه محصولی که قصد خرید آن را دارند دارای مخزنی بزرگ‌تر و یا کوچکتر باشد بی شک تقلبی است.

  1. بررسی تعداد پاف‌های دستگاه ویپ

یکی دیگر از روش‌های تشخیص ویپ اصل از تقلبی بررسی تعداد پاف‌های دستگاه ویپ است. البته این روش نیز مخصوص دستگاه‌های ویپ یکبار مصرف می‌شود.

برخی از کمپانی‌های سازنده ویپ‌ها به جای اندازه مخزن، تعداد پاف‌های دستگاه را مشخص نموده‌اند و این ظرفیت را برای هر دستگاه ویپ یکبار مصرف درج می‌کنند. از این رو چنانچه تعداد پاف‌های دستگاه ویپی که قصد خرید آن را دارید با تعداد پاف‌هایی که در وبسایت آن برند اعلام شده است، یکسان نیست، فلذا نشان از تقلبی بودن دستگاه است.

  1. بررسی جعبه و نوع بسته‌بندی دستگاه ویپ

از دیگر روش‌های تشخیص ویپ اصل از تقلبی توجه به جعبه و بسته‌بندی دستگاه‌ها است. بدیهی است که کمپانی‌های برند و شناخته شده برای ارائه محصول خود توجه فراوانی به شکل ظاهری بسته‌بندی محصول دارند و تمام تلاش خود را برای شکیل بودن آن به کار می‌گیرند اما افرادی که محصولات تقلبی وارد بازار می‌کنند نسبت به این موضوع نسبتا بی اهمیت هستند و هزینه بالایی صرف بسته‌بندی و جعبه محصول تقلبی خود نخواهند کرد.

از این رو در بیشتر مواقع نوع بسته‌بندی محصولات تقلبی، کاملا غیر اصولی است. به عنوان مثال ممکن است تصاویر روی جعبه و یا نوشته‌های آن‌ها، تار و نامفهوم باشند.

اگرچه را‌ه‌های تشخیص ویپ تقلبی بیان شدند و قطعا با توجه به موارد گفته شده، می‌توان تا حد قابل توجهی محصولی اصل را خریداری کرد اما ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه جهت پیشگیری از خرید ویپ تقلبی، این است که، دستگاه ویپ به صورت حضوری از فروشگاه‌های معتبر و یا به صورت آنلاین از وب سایت‌هایی که دارای نماد اعتماد و اطمینان هستند خریداری شود.

سخن پایانی

در این مقاله روش‌های تشخیص ویپ اصل از تقلبی معرفی شدند و در مورد هر کدام نیز توضیحات نسبتا مفصلی ارائه شد. بدیهی است که تمامی موارد گفته شده را قطعا در یک محصول نمی‌توان همزمان یافت، اما وجود یکی از موارد احصا شده نیز، می‌تواند نشان دهنده تقلبی بودن دستگاه ویپ باشد. از این رو لازم است در زمان خرید دستگاه ویپ به تمامی موارد گفته شده دقت کرد تا مبادا با خرید محصولی تقلبی سلامتی خودتان را به خطر بیندازید.

 

دکمه بازگشت به بالا