اقتصادی

موقع پرداخت حواستان به شناسه قبض گاز باشد

یک مقام دولتی گاز گفت: “مشترکان گاز نمی توانند به اشتباه پول خود را پس بگیرند ، بنابراین هنگام پرداخت قبوض به اطلاعات نرخ ، به ویژه شناسه پرداخت ، توجه ویژه ای داشته باشید.”

محمد عسگری در گفت وگو با شبکه ، گفت: از این طریق ، شرکت ملی گاز ایران تسهیلاتی را برای پرداخت نرخ مصرف کننده به منظور توسعه و توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرده است تا مردم از خدمات نهادها و سازمان های دولتی بهره مند شوند. او گفت که گاز طبیعی به صورت الکترونیکی برای پرداخت های آنلاین ، تلفن های همراه ، تلفن های بانکی ، دستگاه های خودپرداز و پایانه های فروشگاهی استفاده شده است.

این مشترک می افزاید: “مشترکین باید دو کد پرداخت غیابی را با پر کردن فرم ثبت نام در شعبه ای که حساب دارند دریافت کنند.” برخی از بانک هایی که این خدمات را با حساب کارتی ارائه می دهند ممکن است این دو رمز عبور را با کارت به مشتری ارائه دهند یا به مشتری اجازه دهند رمز دوم را در دستگاه خودپرداز دریافت کند.

یک مقام از شرکت ملی گاز گفت: “در پایانه غایب بانکی ، فقط قبض هایی با شناسه صورتحساب و شناسه پرداخت با شماره مشخص قابل پرداخت است.” مشتریان می توانند یک شماره پیگیری برای پرداخت هرگونه صورتحساب بهره ثبت کنند ، برخی از بانک ها ممکن است اطلاعات شماره پیگیری را پس از 24 ساعت وارد کنند و سایر بانک ها ممکن است به آنها اجازه دهند اطلاعات شماره پیگیری را برای پرداخت سریع صورتحساب خود وارد کنند.

به گفته عسگری ، مشتریان تشویق می شوند تا تاریخ و نحوه پرداخت قبوض خود را به همراه شماره پیگیری خود ثبت و نگهداری کنند تا از بازپرداخت سایر اعضای خانواده جلوگیری شود.

نحوه پرداخت با PhoneBank

سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به روش پرداخت تلفنی بانک ، گفت: “مشتری با شماره تلفن بانک مورد نظر خود تماس می گیرد ، به پیام اولیه گوش می دهد و شناسه صورت حساب ، شناسه پرداخت ، کارت 16 رقمی را وارد می کند. شماره و رمز دوم در نهایت ، مبلغ فاکتور از حساب مشتری کسر می شود و شماره پیگیری به مشتری ارائه می شود.

نحوه پرداخت از طریق دستگاه خودپرداز

وی در مورد نحوه پرداخت از طریق دستگاه خودپرداز گفت: “مشتری کارت را وارد کرده و اولین رمز حساب خود را برای انتخاب منوی پرداخت قبض در دستگاه وارد می کند.” در دستگاههای خودپرداز مجهز به بارکد خوان ، مشتریان می توانند با انتخاب گزینه پرداخت از طریق بارکد خوان ، بارکد موجود در فاکتور را به دستگاه نشان دهند. دستگاه شناسه فاکتور و نوع فاکتور و مبلغی را که برای تأیید هزینه به مشتری پرداخت می شود به مشتری نشان می دهد. پس از تأیید مشتری ، فاکتور پرداخت می شود و رسید به مشتری تحویل می شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ادامه داد: اگر بارکد روی صورتحساب قابل خواندن نیست ، دستگاه خودپرداز مجهز به بارکد خوان نیست یا مشتری حاضر به پرداخت با بارکد خوان نیست ، می توان گزینه پرداخت را به صورت دستی انتخاب کرد و وارد شد. شناسه فاکتور و شناسه پرداخت: دستگاه شناسه فاکتور ، نوع فاکتور و میزان شارژ را نشان می دهد ، تأییدیه را از مشتری دریافت می کند و پس از تأیید مشتری ، صورت حساب را پرداخت می کند و رسید را به مشتری تحویل می دهد.

نحوه پرداخت آنلاین

وی با اشاره به نحوه پرداخت قبوض از طریق اینترنت گفت: مشتریان با ورود به سایت صورت حساب ، شماره حساب و رمز اینترنت خود را وارد کرده تا وارد منوی پرداخت قبض شوند ، سپس نوع قبض مورد نظر و شناسه قبض و شناسه پرداخت را انتخاب کرده و صورتحساب را انتخاب کنید. لطفا وارد کنید سیستم شناسه میزان و نوع هزینه را به مشتری تأیید می کند و پس از تأیید نهایی ، شماره رهگیری را به مشتری می دهد و قبض مورد نظر را پرداخت می کند.

روش پرداخت از طریق تلفن همراه “WAP”

سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: “مشتریان از طریق تلفن های همراه خود به اینترنت متصل می شوند.

روش پرداخت از طریق پایانه POS

عسکری با اشاره به نحوه پرداخت قبوض از طریق پایانه فروشگاهی “POS” ، گفت: مشتری کارت را به دستگاه POS وارد می کند ، گزینه پرداخت را از دستگاه انتخاب می کند ، نوع فاکتور را انتخاب می کند و شناسه فاکتور و شناسه پرداخت را وارد می کند. ، دستگاه مبلغ به مشتری نشان داده می شود. با تأیید مشتری ، دستگاه رمز عبور می خواهد و در نهایت رسیدی را از مشتری دریافت می کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا