علمی و پزشکی

ممنوعیت واگذاری داروخانه‌های دولتی به بخش خصوصی/تلاش برای افزایش تولید و صادرات دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش و پرورش تاکید کرد که واگذاری داروخانه های دولتی به بخش خصوصی را ممنوع کرده و تولید و صادرات دارویی را افزایش می دهد.

به گزارش شبکه، دکتر بهرام عین اللهی در نشست معاونان غذا و داروی کشور که در تالار رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به طرح داروار، گفت: این طرح از تخصیص بی رویه ارز ترجیحی جلوگیری می کند. ، تضاد منافع و قاچاق.

او توضیح داد که ما تابع قانون هستیم. .

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمامی اجزای طرح دروار برنامه ریزی و پیش بینی شده است، تصریح کرد: چون تحریم ها را باطل کرد.

دکتر عین اللهی با تاکید بر اینکه تضاد منافع و سوء استفاده برای سازمان غذا و دارو مرزی است، گفت: .

ضرورت ورود بخش خصوصی به عرصه تولید دارو

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر لزوم ورود بخش خصوصی به عرصه تولید دارو تاکید کرد و گفت: باید مسیر را از کشور واردکننده دارو به کشور صادرکننده تغییر دهیم.

فرآیند توزیع دارو باید بر اساس مقاصد سرزمینی انجام شود.

دکتر عین الهی با تاکید بر اینکه برای شرکت های دارویی باید منافع ملی حرف اول را بزند نه منافع ملی، افزود: فرآیند توزیع دارو باید بر اساس منافع سرزمینی باشد.

وی همچنین تاکید کرد: سازمان غذا و دارو باید از سیستم های نظارتی به روز استفاده کند و نظارت ها ادامه یابد و داروخانه های بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار نشود.

به گزارش پایگاه اینترنتی وبدا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نهایت گفت: در شرایط کنونی باید در تمام زمینه های بهداشتی و درمانی به صورت شبانه روزی به صورت جهادی کار کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا