اقتصادی

معرفی ۹۴ محدوده معدنی امیدبخش / صدور ۱۲ پروانه اکتشاف

به گفته شرکت تولید مواد معدنی ایران ، 19 مورد از مجموع 34 منطقه اکتشافی تاکنون تکمیل شده است که 94 منطقه امیدوار کننده معرفی شده است که 12 پروانه اکتشاف و 2 مورد گواهی کشف صادر کرده اند.

به گزارش شبکه ، براساس این واقعیت که شرکت های تولیدکننده مواد معدنی ایران به منظور کاوش ذخایر جدید از سال 1392 ، مساحتی بالغ بر 115000 کیلومتر مربع را در قالب 34 منطقه اکتشافی در دستور کار قرار دادند ، تاکنون 19 مورد از این مقدار را به خود اختصاص داده اند. مساحت بیش از 46000 کیلومتر مربع مساحت به پایان رسید و 94 منطقه امیدوار کننده با مساحت کل 10 هزار کیلومتر مربع معرفی شدند.

به گفته این شرکت ، در نتیجه معرفی 94 منطقه امیدوار کننده ، 12 مجوز اکتشاف و 2 گواهی کشف صادر شده و کار اکتشاف با 10 پروانه اکتشاف در حال انجام است.

اهداف اصلی شرکتهای تولید کننده مواد معدنی ایران در خدمت مناطق فقیرنشین با هدف توسعه و سرمایه گذاری در آینده ، مناطق عمده اکتشاف را در مناطق فقیرنشین مانند سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی و کهگیلویه و بویراحمد تعریف کرده اند.

بعلاوه ، عملیات اکتشافی در بقیه مناطق واقع در مناطق فارس ، اصفهان ، خراسان رضوی ، گیلان ، قزوین ، چهارمحال و بختیاری ، هرمزگان ، مرکزی و کرمان با وجود شیوع ویروس کرونا به سرعت تمام در حال انجام است و مراحل شناسایی در تمام مناطق در حال انجام است. وجود دارد. تکمیل شده است و جستجو در 6 ماه آینده به پایان می رسد

علاوه بر مناطقی که به منظور توسعه فعالیتهای معدنی در استانهای غربی کشور برای کوگیلویه و شش استان بویراحمد ، ایلام ، کرمانشاه ، چهارمحال بختیاری ، لرستان و فارس ذکر شده است ، عملیات پتانسیل معدنی تعریف شده است. ، ایلام و فارس تأیید می شوند.

در استان کهگیلویه و بویراحمد ، آهک محلی ، بوکسیت و فسفات شهرستان ممسنی و سنگ تزئینی ، قیر ، خاک صنعتی ، نمک ، گوگرد و گچ ایلام معرفی می شود.

ایران یکی از 10 کشور برتر جهان از نظر ذخایر معدنی و اولین کشور در خاورمیانه است و ایران حدود 7 درصد از ذخایر معدنی جهان را در اختیار دارد. با توجه به مناطق بحرانی کشور که نیاز به تکمیل اطلاعات اکتشافات سطحی و شناسایی شاخص های احتمالی معادن مختلف دارند ، در سال های اخیر ، به عنوان رویکردی برای تولید داده های جدید ، استفاده از روش های جدید اکتشاف ، و شناسایی و معرفی مناطق بالقوه ، اکتشاف معادن آینده در ایالات متحده از شرکتهای بزرگ دولتی و خصوصی.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا