اقتصادیبرترین های کسب و کارعمومی

مشکلات آپدیت جدید شیائومی

برند شیائومی در بازار جهان و ایران طرفداران بی‌شماری دارد و طبق گزارشات کاربران، عموم مردم با بروز رسانی گوشی شیائومی مشکلاتی دارند و به سادگی برندهای دیگر نمی‌توانند دستگاه خود را آپدیت کنند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم راه‌های ساده آپدیت شیائومی را به شما از کارشناسان آموزشگاه تعمیرات برد فنی پویان آموزش دهیم.

آپدیت گوشی شیائومی

به گفته مجتمع آموزش فنی پویان برای بروزرسانی گوشی شیائومی دو راه ساده پیش روی شماست که در ادامه به صورت گام‌به‌گام آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

روش اول: آپدیت دستی

بهترین راه برای آپدیت دستی شیائومی نصب نرم افزار MIUI Downloader است. شاید بپرسید کاربرد این برنامه چیست؟ این برنامه اگر به اینترنت متصل باشد، قابلیت جست و جوی بروزرسانی‌های جدید برای گوشی شما را دارد و کافیست مراحل زیر را طی کنید تا گوشی شما آپدیت شود:

  • برنامه را باز کرده و به قسمت Your Device بروید و رام مدنظر خود را (ترجیحاً نسخه گلوبال) را انتخاب کنید.

    • جدیدترین را برای دستگاه خود انتخاب کرده و Download را بزنید.

    • بعد از تکمیل دانلود، به مسیر تنظیمات> درباره گوشی> نسخه MIUI رفته و پنج بار پشت سرهم روی آیکون MIUI ضربه بزنید تا عبارت Additional update features را مشاهده کنید.

    • در بالای صفحه یک گزینه با شکل سه نقطه(…) می‌بینید، روی آن ضربه بزنید و Choose update package را انتخاب نمایید.
    • اکنون فایل رام دانلود شده را انتخاب کنید.
    • در آخر گزینه Reboot and install را بزنید تا فرآیند اپدیت گوشی شیائومی تکمیل گردد.
    در صورتی که برنامه نصب نشد یا با مشکلی در زمان نصب مواجه شدید، مطلب را مطالعه کنید.

روش دوم: آپدیت شیائومی با OTA

روش OTA در واقع همان سبک رایج دریافت آپدیت به صورت خودکار و نصب عادی بروزرسانی گوشی شیائومی است که عموم کاربران از آن استفاده می‌کنند. ناگفته نماند در این روش دیگر نیازی به دانلود فایل به صورت جداگانه نیست و کافیست به ترتیب مسیر زیر را طی کنید:
۱. وارد قسمت تنظیمات یا Setting خود بشوید.
۲. روی About Phone یا درباره گوشی(اگر منوی شما فارسی است) بروید. در این قسمت نسخه رابط کاربری کنونی دستگاهتان و همین‌طور مشخصات کامل نرم‌افزاری شما، قابل مشاهده است.

۳. در سمت چپ نمایشگر، آیکونی مستطیل شکل وجود دارد که نام MIUI روی آن نوشته شده و باید روی آن ضربه بزنید تا به صفحه بروز رسانی خودکار منتقل شوید.
۴. همچنین به صورت دستی می‌توانید گزینه Check for updates را انتخاب کنید تا از وضعیت بروز رسانی‌های موجود برای دستگاهتان آگاه شوید. اگر آپدیت جدیدی در دسترس باشد، می‌توانید آن را از همین قسمت دانلود کنید.
۵. بعد از دانلود آپدیت، گوشی شما به صورت خودکار شروع به نصب نسخه جدید می‌کند و بعد از اتمام کار دستگاه شما ریستارت خواهد شد.
۶. اکنون گوشی شما به روز شده و آماده استفاده است.

مشکلات آپدیت جدید شیائومی

طبق گزارشات به دست آمده برخی کاربران در آپدیت گوشی شیائومی به نسخه جدید MIUI با مشکلاتی مثل کند شدن گوشی, پرش آنتن یا خالی شدن زودتر از انتظار باتری مواجه شدند. البته این مشکلات در نسخه ۱۳ رابط کاربری این غول چینی برطرف شده و اکثر شکایت‌ها و مشکل آپدیت شیائومی مربوط به ورژن ۱۲ است.  اگر این مشکلات را تجربه کرده‌اید، بهترین کار اینست که گوشی خود را به نسخه بعدی MIUI آپدیت کنید معمولاً در مواقعی که چنین مشکلاتی ایجاد می‌شود، شرکت‌های سازنده چند روز بعد یک نسخه باگ فیکس عرضه می‌کنند که حجم کمی نیز داشته و با نصب آن مشکلات آپدیت جدید شیائومی رفع می‌شود.

علت روشن نشدن گوشی شیائومی بعد از آپدیت

در گوشی‌های بیشتر اقتصادی مشاهده شده که برخی اوقات بعد از به روز رسانی گوشی شیائومی، دستگاه شما روشن نمی‌شود یا تنها لوگوی اندروید یا شیائومی را مشاهده می‌کنید و دوباره موبایلتان خاموش می‌شود. در اینطور مواقع دستگاه شما در چرخه Boot-Loop گیر کرده است که دلیل آن می‌تواند درست آپدیت نشدن گوشی شیائومی یا شارژ ناکافی باتری و وجود برنامه مخرب باشد. در این حالت اگر بک آپ داشته باشید، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد شد و با پاک کردن حافظه Cache معمولاً مشکل شما رفع می‌شود. پس حتماً به خاطر داشته باشید قبل از آپدیت شیائومی  یک فایل پشتیبان از آن تهیه کنید.

مشکل دانلود نشدن آپدیت شیائومی

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که کاربران با آن مواجه هستند و معمولاً باعث نگرانی آن‌ها می‌شود، دریافت به روز رسانی و عدم قابلیت نصب آن بر روی گوشیست. گرچه شیائومی تمام تلاش خود را کرده که در زمینه پشتیبانی و آپدیت برای کاربران خود کم نگذارد ولی هنوز کاستی‌هایی در این زمینه دارد که به مرور در حال رفع شدن است. حال این سوال پیش می آید که مشکل آپدیت نشدن گوشی شیائومی را چگونه حل کنیم؟

مشکلات بعد از بروزرسانی گوشی شیائومی

اخیرا کاربران بعد از آپدیت گوشی شیائومی به مشکلاتی برخورده اند که با بررسی های انجام شده نشان داد که مشکل در رام گوشی به وجود آمده است. البته Xiaomi خود نیز در سایت رسمی خود به این موضوع اشاره کرده و بیانیه ای مبنی بر رفع این مشکل داده است.

مشکلات گزارش شده بعد از آپدیت MIUI 12.5 گوشی های شیائومی شامل مشکلاتی مانند: داغ کردن بیش از حد گوشی، ری استارت شدن خودکار گوشی، هنگ کردن بی دلیل و مشکلاتی از این قبیل که بعد از آپدیت اتفاق افتاده است. این مشکل به دلیل کمبود حافظه گوشی است که تا حد امکان باید آن را آزاد نگه داشت.

همان طور که گفته شد کاربران گوشی های شیائومی که MIUI12 را دریافت کردند با مشکل آپدیت شیائومی رو به رو شدند، شیائومی برای رفع این مشکل بروزرسانی  MIUI 12.5 Enhanced Edition  را عرضه کرد و اعلام نمود که مشکلات زیادی را با این آپدیت برطرف خواهد کرد. در واقع این آپدیت برای رفع باگ های موجود بود و قابلیت جدیدی را به گوشی اضافه نمی کرد.

گوشی POCO F3 جزو اولین گوشی هایی زیر مجموعه برند شیائومی بود که این آپدیت را دریافت کرد و پس از دریافت بروزرسانی دچار مشکلات بیشتری از قبیل ریبوت های تصادفی شد. این ریبوت ها ناشی از Framework می باشد، اما دقیقا مشخص نشده که چه فریمورکی منجر به ریبوت گوشی می شود. البته بعدها گوشی های دیگری که آپدیت miui 12.5 را دریافت کردند نیز ریبوت های تصادفی و گیر کردن در چرخه بوت را گزارش کردند.

معایب آپدیت گوشی شیائومی چیست؟

آپدیت گوشی های شیائومی مزایای زیادی به همراه دارد اما بروزرسانی آنها نیز گاهی با مشکلاتی همراه است که یکی از آنها که پس از آپدیت به وجود می آید، عدم بوت شدن دستگاه برای همیشه است. از دلایل بارز این مشکل فشاری است که به سخت افزار گوشی وارد می شود.

مشکل آپدیت شیائومی در گوشی های قدیمی این برند بیشتر باعث کند شدن گوشی در اجرای برنامه ها و نرم افزار گوشی می شود، هر چند که این موضوع در گوشی های جدید کاملا برعکس است و امکان استفاده از گوشی با سرعت بالاتر را به کاربران می دهد. از دیگر مشکلاتی در آپدیت های شیائومی دیده می شود این است که گوشی پس از آپدیت و ری استارت مشکلاتی در اندروید پیدا می کند یا به طور کلی دیگر بالا نمی آید.

رفع مشکل آپدیت جدید شیائومی

  • گوشی های برند Xiaomi به خاطر بهره وری از رابط کاربری Miui سیستم روان و کاربر پسندی دارند. در واقع می توان گفت Miui مکمل سیستم عامل اندروید است اما خب مشکلاتی نیز دارد که در ادامه آموزش رفع مشکل آپدیت شیائومی را قرار داده ایم.

مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

از عمده مشکلاتی که بعد از آپدیت گوشی های شیائومی به وجود می آید داغ شدن آن است. گوشی های Redmi Note 5 و Redmi Note 7 Pro از جمله گوشی هایی هستند که بعد از آپدیت دچار این مشکل می شوند. یکی از راه هایی که می تان از داغ شدن گوشی کاست، این است که به مدت 40 دقیقه از گوشی استفاده نکنید و گوشی را در حالت هواپیما قرار دهید. همچنین از انجام بازی های سنگین روی گوشی بپرهیزید. تمامی برنامه باز روی گوشی ائم از موسیقی، گالری، ویدیو و غیره …

کند شدن سرعت گوشی شیائومی بعد از آپدیت

یک مشکل آپدیت شیائومی، کند شدن سرعت گوشی است که کاربران را در حین کار با گوشی با مشکل مواجه می کند. این مشکل بعد از آپدیت عمدتا به دلیل پر شدن حافظه گوشی اتفاق می افتد که باید سعی کنید تا جای ممکن حافظه گوشی خود را آزاد نگه دارید. یکی از کارهایی که برای رفع این مشکل می توان انجام داد ریست فکتوری کردن گوشی می باشد که می تواند رابط کاربری روان را به شما بازگرداند.

رفع مشکل تخلیه شارژ باتری

یکی از راه هایی که میتوان با استفاده از آن مشکل آپدیت شیائومی را برطرف کرد دریافت مرتب بروزرسانی های این برند می باشد. یکی از راه هایی که با استفاده از آن می توان مشکل تخلیه شارژ باتری گوشی را برطرف نمود همین است که گوشی را آپدیت کرده و نسخه جدید Miui را دریافت کنید. یکی دیگر از راه هایی که با استفاده از آن می توان مشکل تخلیه شارژ باتری را برطرف کرد پاک کردن کش گوشی است.

از طریق این مسیر اقدام کنید.

Settings/ Storage/ Cached Data

آپدیت شیائومی نوت 8 یکی از قابلیت هایی است که کمپانی شیائومی به کاربران خود برای بهبود تجربه کاربری می دهد. کاربر می تواند با آپدیت دستگاه خود باگ ها و مشکلاتی که توسط نرم افزار به وجود آمده را برطرف کند. آپدیت کردن گوشی موبایل چند روش دارد که یکی از روش ها آپدیت به روش دستی یا دریافت آپدیت به طور مستقیم از سرور در تنظیمات گوشی می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا آپدیت در گوشی شیائومی نوت 8 را بررسی کنیم:

مرحله اول:ابتدا وارد تنظیمات گوشیی خود شوید.

مرحله دوم: بر روی گزینه درباره تلفن بزنید.

مرحله سوم:سپس بر روی لوگو MIUI کلیک کنید تا وارد صفحه جدید شوید

مرحله پنجم:بر روی گزینه بررسی آپدیت جدید بزنید تا بروزرسانی جدید را بررسی کند

مرحله ششم:بعد از مرحله پنجم اگر آپدیتی نیامده باشد پیام گوشی شما آپدیت می باشد را نمایش می دهد و اگر نسخه به روز رسانی آمده باشد یک پیام مبنی بر نسخه به روز برای سیستم شما آمده است می آید.

مرحله هفتم:بر روی دکمه دریافت به روز رسانی کلیک کنید بعد ار دانلود نسخه به روز گوشی شما ری استارت کرده و آپدیت می شود .

نکته:در زمان آپدیت گوشی نباید گوشی شما کمتر از 50% شارژ داشته باشد تا در زمان آپدیت شدن به مشکل نخورید.

مشکلات بعد از بروزرسانی گوشی شیائومی نوت 8

1-هنگ لوگو کردن بعد از آپدیت

بعد از آپدیت گوشی شیائومی نوت 8 امکان دارد که گوشی موبایل در لوگو گیر گند یا به اصطلاح هنگ لوگو کند که به مشکل نرم افزاری یا سافت بریک برمیخورد در این مواقع با مراجعه به یک تکنسین ماهر و فلش دستگاه مشکل برطرف می شود.

2-هنگ کردن گوشی بعد از آپدیت

بعد از آپدیت گوشی امکان هنگ کردن گوشی وجود دارد و کاربر نتواند از دستگاه خود استفاده کند و با کندی و فریز کردن متوالی مواجه شود در این صورت با مراجعه به یک تکنسین ماهر با فلش کردن یا دانگرید سیستم عامل مشکل برطرف می شود.

3- فریز کردن و قفل کردن دستگاه

در این حالت زمانی که گوشی آپدیت می شود احتمال دارد که گوشی فریز کرده و در قفل کند و دستورات کاربر را اجرا نکند که باید توسط تکنسین حرفه ای بهترین مجمع آموزش فنی و حرفه ای و فلش گردد.

4-داغ شدن بیش از حد گوشی بعد از آپدیت

در بعضی مواقع گوشی بعد از آپدیت بیش از حد داغ می شود که می تواند مشکل از باگ آن نسخه از سیستم عامل بوده یا در دانلود و نصب نسخه آپدیت مشکلی پیش آمده و به درستی نصب نشده باشد برای رفع این مشکل باید دستگاه توسط یک تکنسین فلش شده یا دانگرید شود.

عدم کارکرد صحیح اپلیکیشن یوتیوب در می یو ای 14

یکی از اپلیکیشن هایی که کاربران بسیاری در سراسر دنیا از آن برای یادگیری، سرگرمی و اشتراک گذاری ویدیو استفاده می کنند، برنامه یوتیوب می باشد. این برنامه که توسط شرکت گوگل طراحی شده و کاربران را به دنیای عظیمی از ویدیوها وصل می کند، در آپدیتی که توسط رابط کاربری می یو آی 14 صورت گرفته، دچار مشکلاتی شده که کاربران را دچار سردرگمی کرده است. اما دردسر بوجود آمده بدین صورت می باشد که در بسیاری از اوقات کلیپ اجرا شده در حالت loading قرار می گیرد و پخش نمی شود.

تاخیر و هنگ سیستم در MIUI نسخه 13 و 14

یکی دیگر از باگ های می یو ای 14 و 13 که سبب دردسر کاربران شده، تاخیر در اجرای برنامه ها و پاسخگویی گوشی موبایل می باشد. طبق گزارش های رسیده از برخی از کاربران، یکی از رایج ترین مشکلات رابط کاربری miui 14 هنگ کردن سیستم می باشد که در برخی از موارد تنها با ریستارت شدن دستگاه، وضعیت سیستم به حالت عادی برمی گردد.

عدم ذخیره اکانت در برنامه تماس

دیگر دردسری و گرفتاری کاربرانی که از رابط کاربری می یو ای 14 و 13 استفاده می کنند، عدم ذخیره اکانت در برنامه تماس های گوشی می باشد. طبق نظر کاربران، عدم توانایی در ذخیره اطلاعات تماس، یکی از گرفتاری هایی است که بسیاری را در این زمینه سردرگم کرده است. البته این مشکل نسبت به دیگر مشکلات کمتر شده اما بدلیل مهم بودن و در بسیاری از اوقات ضروری بودن ذخیره اطلاعات تماس، جزو لیست مشکلات miui 14 قرار داده شده است. این مشکل که جزو موارد گزارش شده برای مشکلات رابط کاربری می یو ای 13 نیز بوده است، تاکنون راه حل جامع و فراگیری برای آن ارائه نشده است و باید منتظر اپدیت های جدیدتر برای می یو ای 14 باشیم.

مشکلات تنظیمات حالت تاریک

شاید شما نیز جزو کاربرانی هستید که به حالت dark mode یا همان حالت تاریک علاقه دارید و دوست دارید تا برنامه های خود را در این حالت استفاده کنید. متاسفانه بر طبق گزارشات مشکلات رابط کاربری شیائومی، هنوز این مشکل در برخی از محصولات گزارش می شود و راه حلی برای این موضوع ارائه نشده است. در نسخه های قبلی می یو ای، کاربران قادر بودند تا تنها با تنظیم حالت تاریک در تنظیمات شخصی سازی می یو ای، تمامی برنامه های خود را بصورت تاریک درآورند و در این حالت از برنامه های خود استفاده کنند؛ از رابط کاربری miui 13 به بعد که این مشکل توسط کاربران گزارش شد، هنوز کاربران قادر نیستند تا از این حالت بصورت فراگیر در اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی شیائومی خود استفاده کنند.

پخش صدای مکالمه از بلندگوهای بالا و پایین دستگاه

شاید یکی از آزاردهنده ترین مواردی که حتی شما بصورت اتفاقی با آن مواجه شده باشید، پخش مکالمه شما با فرد دیگری در یک جمع از طریق بلندگوهای گوشی باشد. یکی از مشکلات رابط کاربری می یو ای 14 که به جرات می توان آزاردهنده ترین باگ این رابط کاربری شیائومی، آن را نامید، پخش صدای مکالمه از بلندگوهای بالا و پایین دستگاه است. در این حالت که صدای مخاطب شما بدون استفاده از حالت بلندگو، از هر دو بلندگوی بالا و پایین گوشی شیائومی یا یکی از بلندگوها در زمان مکالمه پخش می شود، سردرگمی و دردسرهای بسیاری را برای طرفداران این برند چینی بوجود آورده است. متاسفانه برای این وضعیت نیز هنوز راه حلی ارائه نشده است و باید به انتظار update نشست.

جمع بندی

شرکت شیائومی که جزو کمپانی های خوشنام شرقی در زمینه تولید محصولات الکترونیکی مخصوصا گوشی موبایل می باشد، چندی است که با مشکلات نرم افزاری جدی در رابط کاربری اختصاصی خود که با نام miui شناخته می شود، مواجه شده و این مشکلات سردرگمی و دردسرهایی را برای کاربران این غول چینی بوجود آورده است. در این مطلب از سعی کردیم تا چند مورد از شایع ترین مشکلات رابط کاربری می یو ای 14 را که در برخی موارد در miui 13 نیز دیده شده بودند، را ذکر کنیم. اگر شما نیز با مشکلی برخورده اید که در این لیست قرار ندارد، می توانید از طریق بخش نظرات آن را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا گوشی شیائومی، ردمی و پوکو را به رابط کاربری MIUI 14 آپدیت کنیم؟

طبق بررسی های صورت گرفته، در صورتی که گوشی شما واجد شرایط دریافت رابط کاربری MIUI 14 است، پیشنهاد می کنیم که فعلا آن را آپدیت نکنید چرا که کاربران دچار مشکلات عدیده ای شده اند! در حال حاضر بهتر است کمی صبر کنید تا آپدیت های پایدارتری ارائه شود.

مشکلات و باگ های رابط کاربری می یو ای 14 چیست؟

به طور کلی، مشکلات و باگ های رابط کاربری می یو ای 14 شامل عدم نمایش نوتیفیکیشن تماس، عدم کارکرد صحیح یوتیوب، تاخیر و هنگ سیستم، عدم ذخیره اکانت در برنامه تماس، ناسازگاری حالت تاریک، پخش صدای مکالمه از بلندگوهای بالا و پائین می شود. برخی از کاربران، مشکلات دیگری را نیز در بخش کامنت ها گزارش کرده اند که پیشنهاد می کنیم آنها را نیز مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا