اقتصادی

مذاکره ایران و عراق برای آسان شدن سفر با خودرو شخصی

انجمن خودروهای جهانگردی با طرف عراقی برای تسهیل سفرهای خودرویی بین دو کشور مذاکره کرد و انتظار داشت با لغو کامل روادید ایران و عراق از 4 مارس 2014، ترافیک جاده ای بین دو کشور افزایش یابد.

به گزارش شبکه، انجمن خودروهای جهانگردی جمهوری اسلامی ایران، مرجع رسمی صادرکننده گواهینامه بین المللی رانندگی و پلاک حمل و نقل عمومی در ایران، اعلام کرد: به سرعت افزایش می یابد. لذا هدف از این پژوهش تسهیل سفر زمینی با نوع وسیله نقلیه اتباع هر دو کشور، بررسی موانع و مشکلات ورود و خروج موقت خودروهای خارجی از عراق به ایران یا بالعکس و ارائه پیشنهاد می باشد. جلسات بهبود روند و هماهنگی بیشتر با ایران و عراق برگزار شد.

ضوابط و مقررات ترانزیت بین المللی خودرو، معافیت سوخت خودروهای سواری خروجی، تعیین سقف ارزش خودروهای ورودی موقت به کشور، باجه گمرکی در واحدهای صنفی فرامرزی، خودروهای ممنوعه موقت برای مسافران خارجی که با کالاهای لوکس و گران قیمت وارد ایران می شوند. اطلاعات مسافران در گمرکات مرزی اتباع خارجی در خصوص ترخیص کالا از گمرک توسط گمرکات مجاز و لزوم دسترسی آسان به سیم کارت های موبایل در مرز از جمله موضوعاتی بود که رئیس مرکز خودروهای جهانگردی با طرف عراقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. .

مذاکرات ایران و عراق برای تسهیل سفرهای خودرویی

مدیران انجمن خودروهای جهانگردی در سفر به عراق با حاجی عمران مدیر مجتمع گمرکی مرزی، مدیر گمرک منطقه کردستان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی اربیل و سرکنسولگری ایران در اربیل دیدار و گفتگو کردند. رئیس گمرک سلیمانیه، تمرچین و باشماق.

احیای فعالیت های شبانه روزی در مرزهای تمرچین، پرویزخان و باشماق در ایران یکی از موضوعات مورد تاکید مقامات اقلیم کردستان عراق برای تامین آسایش بیشتر مسافران و تسریع در انجام امور مربوط به تردد وسایل نقلیه موتوری بوده است.

ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد، اخیراً اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، روادید زمینی بین ایران و عراق را از ماه شعبان (13 اسفند 1400) لغو خواهد کرد. ویزای ایران و عراق برای سفر هوایی بین دو کشور قبلا از آبان 1400 لغو شده بود. ایران در سال های اخیر بیشترین مسافر را از عراق دریافت کرده است. بر اساس تحقیقات تا کنون انگیزه سفر عراقی ها به ایران بیشتر زیارت، درمان و سفر بوده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا