برترین های کسب و کارعمومی

محافظ النگو طلا

شکستن دستبند می تواند به دلایل مختلفی از جمله استرس فیزیکی، شکستگی در اثر ترک، ضربه های قبلی، مواد دستبند و … اتفاق بیفتد که در این مقاله تمامی این دلایل و راهکارهای نوشته شده برای رفع آن ها را توضیح داده ایم. در پایان چندین روش کاربردی برای خرید بهترین و مناسب ترین دستبند نوشتیم چرا که یکی از دلایل شکسته شدن دستبند می تواند سایز نامناسب آن باشد.

معنی همه چیز در مورد Bangle

همه ما آن انگشتر را می دانیم، انگشترهای طلایی که بند ندارند و برای استفاده از آن باید آن را در دستان خود و بین انگشتان خود قرار دهید تا زمانی که روی مچ دست شما قرار گیرد. دستبندها را می توان به صورت تکی یا جفت استفاده کرد. طلا و الماس طلا و الماس از محبوب ترین دستبندها در جهان هستند. البته در سال های اخیر، دستبند-دستبند بسیار محبوب تر از گزینه های کلاسیک است. زیرا در دست گرفتن و برداشتن دستکش سنتی چندان آسان نیست. همچنین طرح های این هنر طلا تقریبا قدیمی و از مد افتاده است و اکنون افراد کمی دستبند طلا را انتخاب می کنند.

البته امروزه مدل های دستبند بسیار محبوب هستند. دستبندها مانند دستبند کاملا ثابت نیستند و قابلیت گشاد شدن را دارند. به عبارت دیگر، زمانی که دستبند باز است، آن را باز می‌کنید، آن را دور مچ خود می‌بندید و سپس باز می‌کنید تا به حالت دستبند بازگردد. شما همچنین می توانید آن را از دست بدهید. شما می توانید طرح های مختلف دستبند را در کادوساز پیدا کنید.

6 دلیل برای خم شدن یا شکستن یک دستبند طلا

وقتی یک دستبند طلای جدید می خرید، کاملا گرد است. با این حال، پس از استفاده منظم، ممکن است متوجه تغییر مچ دست خود شوید. البته این موضوع برای همه جواهرات صدق نمی کند و ممکن است برخی از آنها دچار این مشکل شوند. یکی از دلایل این امر می تواند به دلیل کیفیت پایین دستبند باشد. به همین دلیل یکی از دغدغه های اصلی خانم ها هنگام استفاده از طلا و جواهرات خم شدن یا شکستن جواهراتشان است.

دستبندها معمولاً در اثر ضربه در حین کار خانه آسیب می بینند. با این حال، دلایل دیگری برای این مشکل وجود دارد، و ما شایع ترین علل خم شدن یا شکستن دستبند را در زیر بیان کرده ایم.

1. استرس فیزیکی

یکی از دلایل اصلی ترک خوردن و شکستن دستبندهای طلا استرس فیزیکی است. به این معنی که وقتی قوس را در دست دارید، کار سنگینی انجام می دهید که باعث آویزان شدن هوا می شود.

2. مواد دستبند طلا

طلای خالص ماده ای نرم است به همین دلیل هر چه عیار طلا بالاتر باشد احتمال سایش و تغییر شکل آن بیشتر می شود. مهمترین دلیل خم شدن دستبند یا انگشتر طلا ممکن است جنس آن باشد.

3. اندازه دستبند

یکی دیگر از دلایل شکستن زنجیر طلا، اندازه انگشتر است. بهتر است هنگام خرید و انتخاب بند سایز دست خود را در نظر بگیرید و پاشنه پا مناسب سایز دست خود را خریداری کنید. به این ترتیب علاوه بر جلوگیری از شکستن دستبند، از آسیب رسیدن به مچ دست نیز جلوگیری خواهید کرد.

4. شیرینی النگو

اگر دستبند شما ظریف است، باید از آن مراقبت ویژه ای کنید. این به این دلیل است که احتمال خم شدن یا شکستن آن بیشتر است. دستبندهای نازک و ظریف در اثر کوچکترین ضربه یا فشار خم می شوند یا می شکنند.

5. ضربه یا رگ به رگ شدن

النگو ممکن است در اثر ضربه یا کشیدگی تغییر شکل داده و دیگر قابل استفاده نباشد و زیبایی و ظاهر اولیه خود را از دست بدهد. این بسیار آزاردهنده است، به خصوص اگر النگو یک سوغات باشد یا آن را به عنوان هدیه گرفته باشید. اما زیاد نگران نباشید زیرا اگر این اتفاق برای النگو شما بیفتد، می توان آن را درست کرد تا به نظر برسد که در روز اول اتفاق افتاده است.

6. زمان و خستگی

فرقی نمی کند چه جواهری باشد، اگر آسیب ببیند احتمال شکستن یا آسیب دیدن آن بیشتر است. به دلیل نرمی این فلز، پوشیدن آن با طلا بیشتر رایج است. بنابراین توجه بیشتر به نظافت و نگهداری طلا بسیار مهم است.

چگونه از شکستن دستبند طلا جلوگیری کنیم 4

تا اینجا عواملی که باعث شکستن یا خم شدن دستبند طلا می شود را فهمیدیم. در ادامه می خواهیم راه هایی برای جلوگیری از بروز مشکل به شما ارائه دهیم.

1- استفاده از دستبند در مواقع خاص

برای اینکه دستبند نشکند و آسیب نبیند، بهتر است آن را فقط در مناسبت ها، مراسم و مهمانی ها بپوشید. به این ترتیب عمر، درخشش و زیبایی دستبند را افزایش خواهید داد. اگر دستبندهای شما به گونه ای است که به راحتی از دست شما جدا نمی شود، باید در نگهداری آنها دقت بیشتری داشته باشید و مراقب باشید که به آنها فشار نیاورید.

2- در انجام کارهای سنگین مراقب باشید

سعی کنید هنگام انجام فعالیت های سنگین که باعث آسیب بیشتر به دستبند شما می شود، دستبندها را از دست خود بردارید تا از ضربه و فشار جلوگیری کنید.

هنگام ورزش، به خصوص قبل از ورود به استخر، مچ بندها را از دست خود بردارید.

برای جلوگیری از آسیب دیدن و شکستن دستبند، بهتر است هنگام انجام کارهای خانه که در آن از مواد شوینده یا اسید استفاده می شود، دستبند را از دست خود بردارید.

3- در برداشتن دستبند دقت کنید

هنگام برداشتن دستبند از دست، از روش صحیح و مطمئن استفاده کنید تا دستبند دچار انحراف یا کشیدگی نشود. پس از برداشتن دستبندها از دست، آنها را در جای امنی مانند جعبه جواهرات قرار دهید تا از آسیب احتمالی در امان بمانید.

اگر نمی توانید به طور مرتب دستبندها را بردارید، هنگام دست زدن به آنها بسیار مراقب باشید و به آنها فشار نیاورید. اگر از طلا و جواهرات خود به خوبی مراقبت کنید، جواهرات شما ماندگاری بیشتری خواهند داشت و زیبایی خود را حفظ می کنند. به همین دلیل دوام بیشتری دارند و می توانید با چشم سرمایه گذاری طلا به جواهرات خود نگاه کنید.

2 نکته مهم که قبل از خرید دستبند باید بدانید

خرید النگو طلا در قدیم بسیار مد بودند، مدتی از مد افتادند، اما در سال های اخیر دوباره محبوبیت زیادی پیدا کرده اند و هر روز زنان بیشتری به خرید این اکسسوری زیبا می پردازند. دلیل آن این است که شکل دستبندهای مدرن با دستبندهای سنتی یا آنتیک متفاوت است. این دستبندها شبیه دستبند هستند و مانند مدل های قدیمی کاملا دایره ای و بدون قفل نیستند.

دستبند نکته مهم در مورد دستبند این است که آنها خلاقیت را تشویق می کنند. این بدان معناست که شما را به فکر ایده های مختلف می اندازد و از آنها به روش های مختلف استفاده می کنید تا از زیبایی این مدل دستبند بهره ببرید. مثلا چند دستبند از مدل های مختلف را با هم بخرید. دستبند آویز مخصوص طراحی شده را با استفاده از دستبندهای معمولی و حلقه ای بپوشید.

اما برای تصمیم گیری درست باید قبل از خرید دستبند به نکات و عوامل زیادی توجه کرد. در ادامه این مطلب گالری پرسته راهنمای خرید دستبند را برای شما آماده کرده است تا بدانید قیمت خرید این ابزار ارزشش را دارد.

1- انتخاب دستبند با توجه به شکل آن

تقریباً همه می دانند که دستبندها به شکل های گرد و دایره ای تولید و عرضه می شوند. اما این لوازم جانبی در دو مدل مجزا وارد بازار می شود:

یک دستبند عالی که قابل تغییر اندازه یا باز و بسته شدن نیست. اما در اندازه های مختلف موجود است و مورد استفاده دختر خانم ها و خانم های بالغ می باشد. بسیاری از زنان باستان از النگو برای دستان خود استفاده می کردند. می توانید از دستبندهای پهن و نازک با هم استفاده کنید. همچنین می توانید از النگوهایی با رنگ های مختلف اما یک اندازه در کنار هم استفاده کنید. استفاده از النگو کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد.

مدل دیگر دستبند باز می شود یا دایره ناقصی دارد که قسمتی از آن را باز می گذارد و می توانید آن را از مچ باز کنید و هر وقت خواستید دوباره ببندید. دستبندهای النگو معمولا باریک تر و فشرده تر هستند. بهترین راه برای استفاده از این مدل دستبند، پوشیدن سه یا چهار دستبند و قرار دادن یک دستبند بین آنهاست.

2- انتخاب دستبند النگو بر اساس جنس آن

به طور کلی، دستبندها از طلای زرد، نقره، پلاتین یا سایر فلزات گرانبها ساخته می شوند. در بالا اشاره کردیم که اقلام بانکی می تواند یکی از دلایل شکستن دستبند باشد. بنابراین در زیر توضیح داده ایم که هر کدام از این فلزات چه تفاوتی با دیگری دارند. همچنین نحوه استفاده از هر کدام را توضیح دادیم.

– دستبند طلا

دستبندهای طلا بیشتر برای مجالس رسمی مناسب هستند. اکثر کیف های امروزی از طلا یا حداقل روکش طلا ساخته شده اند. همانطور که می دانید طلا در رنگ ها و درجه های مختلف موجود است. برای دستبند النگو، طلای 18 عیار بهترین انتخاب است، اما می توانید نمونه 22 عیار یا حتی دستبند طلای 10 یا 14 عیار را انتخاب کنید. طلای 24 عیار یعنی 100% طلای خالص. اما با این سطح از طلا نمی توان جواهرات و زیور آلات ساخت زیرا طلای خالص بسیار نرم است و قابل کوبیدن و شکل دادن نیست. سپس آن را با سایر فلزات گرانبها آلیاژ می کنند تا بتوانند از آن مصنوعات طلایی بسازند.

رایج ترین و محبوب ترین نوع طلا برای ساخت دستبند و النگو طلای زرد است. مزیت طلای زرد این است که تقریباً به هر رنگ پوستی می آید و هر خانمی می تواند از زیبایی آن برای تکمیل ظاهر خود استفاده کند. طلای زرد اغلب دوام و استحکام بیشتری دارد و گزینه مناسبی برای استفاده روزمره محسوب می شود.

– دستبند رزگلد

رزگلد یکی از جذاب ترین رنگ های طلایی است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. این رنگ از ترکیب طلای زرد با مس متالیک می آید. دستبندهای رزگلد با لباس های تابستانی رنگارنگ و یک جفت صندل شیک به بهترین شکل ست می شوند. مانند طلای زرد، دستبند رزگلد از دوام و استحکام بالایی برخوردار است، زیرا در ترکیب آن از مس استفاده شده است.

– دستبند طلای سفید

دستبندهای طلای سفید برای مهمانی ها و مجالس مناسب هستند. رنگ سفید روشن این طلا به دلیل وجود نیکل یا پالادیوم در ترکیب طلا است. تقریبا تمام طلای سفید با لایه ای از رودیوم پوشانده شده است تا سایه طلای زرد را بپوشاند و پنهان کند.

دکمه بازگشت به بالا