اقتصادی

مجوز ترخیص ۱۳ هزار تن برنج وارداتی صادر شد

به گفته مسئول فنی خدمات گمرک ایران ، طبق توافق کارگروه ستاد تنظیم بازار ، بیش از 13 هزار تن برنج ذخیره شده در گمرک ترخیص و به بازار ارسال می شود.

مهرداد جمال اروانقی در گفت وگو با شبکه ، اعلام کرد که پس از پیشنهاد گمرکی برای ترخیص 13000 تن برنج که قبل از شروع ممنوعیت فصلی به بندر رسیده بود ، با تنظیم مقررات بازار موافقت کردند ، اما قبض انبارها پس از آن صادر شد. ممنوعیت. کارمند ستاد. کارهای لازم انجام شده و پاکسازی این برنج در دستور کار قرار خواهد گرفت.

یک مقام گمرک ایران گفت: “این برنج آماده ترخیص کالا از گمرک است زیرا تمام مراحل گمرکی ترخیص کالا از گمرک به پایان رسیده است ، بنابراین به محض ورود صاحب آن ترخیص می شود.”

این داستان 13000 تنی به آغاز ممنوعیت فصلی برنج از اول اوت تا پایان اکتبر برمی گردد. این جاده قبل از ممنوعیت راهی ایران بود و ترخیص کالا از گمرک بلافاصله پس از شروع ممنوعیت امکان پذیر بود یا انتظار می رفت به زودی برسد. به دنبال آن نباشید.

گمرک ایران در ادامه گفت تعدادی از کشتی های برنج با وجود ورود قبل از 21 جولای به بندر رسیدند و برخی به دلیل ورود یا رسیدهای انبار صادر شده پس از 1 اوت نتوانستند گمرک را ترخیص کنند.

در دو نامه نگاری با وزارت جهاد و یکبار با وزارت صمت ، گمرک از مالک بار درخواست کرد که از صاحب بار درخواست کند که ورود صاحب محموله به آبهای سرزمینی کشور در فاصله 12 مایلی را ورود قانونی به عرصه سیاسی تلقی کند. انجام دادن. بنابراین ، اگر یک کشتی حامل برنج وارداتی قبل از تاریخ ممنوعیت فصلی برنج وارد کره شود و در دریا یا بندر پهلو بگیرد ، بدون توجه به زمان اعلان ورود بندر یا رسید انبار ، می توان ترخیص کالا از گمرک را انجام داد.

این بیش از 13000 تن بخشی از بیش از 80.000 تن برنج رسوبی در گمرک است ، اما نامه اخیر با مأمور فنی گمرک ایران نشان داد که ترخیص کالا از گمرک و ورود این حجم از بازار نیز تحت تأثیر قرار می گیرد. قیمت برنج

در همین حال ، قیمت برنج در ماه های اخیر بیش از 40 درصد در بازار افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا