برترین های کسب و کارعمومی

قیمت پروژه های چیتگر

در این مقاله خواهید خواند:

پروژه اسپرلوس چیتگر در منطقه ای واقع شده است که پروژه های دیگری نیز مانند پروژه رومنس وجود دارند و کلیت این پلاک ثبتی بدینصورت است که در دست اقدام برای تغییر کاربری و اخذ جواز در شهرداری میباشد و در واقع نمیتوان تاریخ دقیقی از شروع عملیات ساخت ذکر کرد و اگر هم تغییری در وضعیت یکی از پروژه ها ایجاد شود در واقع برای کلیه پروژه های محدوده میباشد و نمیتوان گفت که یک پروژه وضعیت ش با پروژه دیگری متفاوت است زیرا زمین بصورت مشاعی و دارای 1 پلاک ثبتی است .

در مورد پیش فروش امتیاز آپارتمان چیتگر باید ابتدا این توضیح را خدمتتان عرض کنم که در این منطقه سه نوع سازنده مبادرت به پیش فروش آپارتمان می نمایند که عبارتند از تعاونی های شخصی، تعاونی های دولتی و شرکتهای شخصی.

علیرغم تصور برخی افراد مبنی بر اینکه تعاونی ها به جز در موارد معدودی واحدی نمی سازند یا عرضه نمی کنند، این درست نیست و در واقع منطقه 22 را میتوان منطقه تعاونی‌ها و برج‌های تعاونی ساز نامید.

تعاونی ها به منظور تهیه زمین و ساخت مجتمع ها از ابتدا تا تحویل واحدها تشکیل میشوند و به منظور پیشرفت پروژه، اعضای تعاونی وجوهی را طبق جدولی که از قبل در تعاونی تعیین شده پرداخت میکنند.

فرق تعاونی های دولتی با تعاونی های شخصی اینست که اعضای تعاونی دولتی اغلب کارمندان سازمان دولتی مربوطه هستند و مبالغ پرداختی آنها به صورت کسر مبلغی جزئی از حقوقشان می باشد.
اما تفاوت دو نوع تعاونی که ذکر شد با این هست که قیمت واحدهای تعاونی ساز باز هست و قیمت تمام شده پروژه میباشد ولی قیمت شرکتهای شخصی قطعی است.

بحث پیش فروش چیتگر اینجا مطرح میشود که برخی از اعضای تعاونی تمایل دارند امتیاز واحد آپارتمان خود را قبل از تکمیل شدن آن توسط تعاونی بفروشند. بدین ترتیب همه پرداختی های قبلی عضو تعاونی به حساب پیش خریدار لحاظ شده و مابقی اقساط توسط خریدار امتیاز باید پرداخت شود.

طبیعتا مبلغی که پیش خریدار باید بپردازد شامل اقساطی میباشد که عضو تعاونی پرداخت کرده است.

تعاونی های مختلف در زمان تاسیس شروع به عضو گیری می کنند و اعضا به صورت رایگان به عضویت تعاونی ها درآمده و عضوی از آن شناخته می شوند. این حق عضویت تعاونی ها تحت عنوان امتیاز شناخته می شود. اعضا تعاونی ها طی انجام پروژه های مورد نظر و پیشرفت آن بسته به متراژی که بنام آنها می باشد(سهم عضو)، مبالغ اعلام شده از سوی تعاونی ها را واریز می کنند.
اگر اعضا مبالغ مربوطه را به موقع واریز کنند به عنوان عضو خوش حساب شناخته شده و بسته به خوش حسابی، امتیاز آنها رتبه بندی می شود. خوش حسابی اعضا و رتبه بالای آنها، مزایایی از جمله انتخاب واحد در طبقات بالاتر را برای آنها بهمراه خواهد داشت.

همانطور که ذکر شد رتبه بندی امتیاز تعاونی ها به خوش حسابی اعضا بستگی دارد اما میزان ارزش امتیاز تعاونی ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

پیشرفت پروژه شامل مراحل مختلفی از جمله: اخذ مجوز برای احداث بنا، تجهیز کارگاه، گودبرداری، اجرای فوندانسیون، اجرای اسکلت، اجرای سقف، اجرای دیوار چینی و یا هر عملیات عمرانی دیگر. در کل هر چه پیشرفت پروژه بیشتر باشد و به واحد آماده نزدیک تر باشد و به زمان تحویل نیز نزدیک تر باشد، قیمت امتیاز تعاونی مربوطه بالاتر خواهد بود.

بر طبق روال معمول بازار پروژه هایی با شرایط ایده آل از جنبه های مختلف، مورد تقاضای افراد بیشتری بوده و به سبب خواهان بالاتر از قیمت امتیاز بالاتری برخوردار می باشد که این مورد در پروژه هایی با شرایط پایین تر برعکس خواهد بود.

تعاونی های مسکن معمولا به ارگان های مختلف از جمله ارتش، سپاه، وزارت دفاع و … وابسته بوده و بسته به رزومه و سابقه تعاونی مورد نظر و اعتمادی که از خریدار جلب می کند امتیاز آن از قیمت بالاتری برخوردار می باشد و این امر در تعاونی هایی که رزومه خوبی ندارند بر عکس بوده قیمت کمتری دارند.

موقعیت مکانی مناسب برای پروژها از جنبه های مختلفی از جمله دسترسی به راه های ارتباطی و یا ایستگاه های مترو، آب و هوای منطقه، چشم انداز واحدها و فاصله پروژه تا مراکز تجاری و شاخص منطقه، حائز اهمیت می باشد و با دارا بودن هر کدام از موارد بالا قیمت بالاتری نیز نسبت به پروژه های مشابه خواهد داشت.

در پروژه هایی که از امکانات بیشتری از جمله استخر، مهدکودک، سالن ورزشی، هلی پد و… بهره برده و  نیاز های بیشتری از ساکنین پاسخ داده شود، قیمت امتیاز آن تعاونی بالاتر خواهد بود.

تعاونی های مسکن به ارگان و سازمان های دولتی وابسته بوده و اعضاء تعاونی معمولا از کارکنان همان ارگان می باشند. در تعاونی های مسکن خود تعاونی از ساخت و ساز هیچگونه سودی نمیبرد و تنها عملیات اجرایی پروژه را برای اعضا به عهده داشته و در نتیجه حق خرید و فروش امتیاز های تعاونی را نیز ندارد لذا خرید امتیاز باید از اعضا تعاونی مورد نظر و زیر نظر خود تعاونی صورت گیرد. نکته دیگری که در مورد امتیاز تعاونی ها می توان ذکر کرد.

در خرید امتیاز تعاونی ها شما مبلغی را تحت عنوان حق عضویت به فروشنده که از اعضاء تعاونی می باشد پرداخت می کنید که این مبلغ هیچ ربطی به اقساط مربوط به پروژه ندارد و برای خروج عضو از تعاونی و جایگزینی شما به عنوان عضو در آن پرداخت می شود که بسته به موارد بالا متغیر می باشد. اگر خرید امتیاز پیش از پرداخت اقساط تعاونی انجام شود شما تنها مبلغ مربوط به حق عضویت را خواهید پرداخت اما با پیشرفت پروژه و پرداخت اقساط علاوه بر حق عضویت، اقساط پرداخت شده را نیز به فروشنده یا همان عضو تعاونی پرداخت کرده و پس از آن بقیه اقساط مربوطه را مستقیما به خود تعاونی خواهید پرداخت.

همه این گفته ها مبنی بر این امر می باشد که پیشرفت پروژه تا قبل از انتخاب واحد توسط اعضا باشد و خرید و فروش امتیاز مربوطه، تحت عنوان پیشفروش صورت گیرد. یعنی اگر واحدهای مربوطه توسط اعضا انتخاب شده باشد دیگر لزومی به پرداخت حق عضویت نبوده و ملک مورد نظر به صورت متری و با جانمایی مشخص(طبقه و واحد) خرید و فروش می شود.

به سبب تعاونی های مختلفی که در شهرداری مشغول فعالیت اند پروژه های بسیاری را برای پیش فروش امتیاز در این منطقه شاهد هستیم. از جمله این پروژه ها که به ارگان های مختلفی وابسته هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

این مجموعه که شامل یک برج 30 طبقه می باشد در ساحل شرقی دریاچه چیتگر رو به روی بام لند قرار گرفته و عملیات اجرایی آن توسط تعاونی توسعه ابنیه همت رهبری می شود. این برج مشتمل بر 8 طبقه منفی، 1 طبقه همکف و 21 طبقه مثبت می باشد که در طبقات مختلف برج شرایط زیر را شاهد هستیم.

  • طبقه -1 تا 3: واحدهای تجاری
  • طبقه 4 تا 6: خدمات هتلینگ
  • طبقه 7 تا 21: واحدهای اداری

این پروژه در بلوار کوهک منطقه 22 قرار گرفته و توسط تعاونی مسکن شمیم رحمت در حال اجرا می باشد. پروژه نخل متعلق به هوافضای سپاه بوده و شامل 4 برج 25 طبقه با واحدهایی به متراژ 85 تا 150 متری می باشد و در مجموع از 900 واحد تشکیل شده است.

این برج ها در پهنه C شهرک چیتگر منطقه 22 تهران قرار داشته و 4 برج 40 طبقه را شامل می شود. همانطور که گفته شد این برج ها توسط نیروی زمینی ارتش که یکی از تعاونی های معتبر در منطقه بشمار می رود، در حال اجرا می باشد.

همچنین پروژه های نارنجستان که توسط در حال ساخت می باشد از جمله گزینه های مناسب برای خرید امتیاز در منطقه چیتگر می باشند.

منطقه چیتگر به خاطر مجتمع های مسکونی مدرن و خوش ساخت و برج های بلندش معروف است. بسیاری از خریداران ترجیح می دهند در این زمینه سرمایه گذاری کنند. این منطقه به دلیل وجود امکانات رفاهی و خدماتی فراوان مانند ایران مال، تهران مال، رزمال، باملند و غیره در تمام روزهای هفته مملو از گردشگران داخلی و خارجی است. اصلی ترین ویژگی که انگیزه خریداران خانه در چیتگر است، دکوراسیون بیرونی و داخلی مدرن خانه های محله است. بسیاری از سازندگان اجازه پیش فروش آپارتمان در این منطقه را قبل از اتمام پروژه می دهند.

پروژه های مسکن در منطقه چیتگر توسط پیمانکاران مختلف در حال اجراست. اما وجه مشترک همه آنها کیفیت ساخت بالا و بسیاری از امکانات داخلی در مجموعه و برج است. آپارتمان های این منطقه همگی دارای پارکینگ، انباری و آسانسور هستند. علاوه بر این، برج لوکس دارای امکاناتی مانند لابی، استخر، سونا و جکوزی، سالن اجتماعات، هلی‌پد، سالن مطالعه، سالن بدنسازی، روف گاردن، کافی شاپ، مهدکودک، سیستم سرمایشی و گرمایشی مستقل یا متمرکز، زباله می‌باشد. همچنین دارای سیستم اعلام حریق و دوربین های امنیتی هستند. خرید خانه در دریاچه چیتگر یک سرمایه گذاری سودآور برای شماست.

 

دکمه بازگشت به بالا