اقتصادی

قیمت نفت کاهش یافت – شبکه

به دلیل نگرانی از تقاضای سوخت ناشی از شیوع ویروس دلتا کرونا و جاری شدن سیل در چین ، قیمت نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه سپتامبر 44 سنت (0.6 درصد) کاهش یافت و به 73 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با 45 سنت افت به 71.62 دلار رسید.

شیوع ویروس کرونا همچنان افزایش می یابد ، به طوری که برخی از کشورها گزارش می دهند که هر روز رکوردشکنی افزایش می یابد و اقدامات قرنطینه ای را افزایش می دهند که می تواند تقاضای نفت را محدود کند. چین ، بزرگترین واردکننده روغن جهان ، با افزایش سیل و طوفان در مرکز و شرق چین ، شاهد بزرگ شدن نوزدهمین آلودگی کوید بوده است.

انتظار می رود نرخ تصفیه روغن چین در نیمه دوم سال به بالاترین حد خود برسد ، اما واردات نفت خام می تواند به پایین ترین سطح در دو سال گذشته برسد ، زیرا سرکوب چین در استفاده از سهمیه واردات و تأثیر قیمت های بالای نفت رخ داده است. دهه آخر 2021 خواهد بود.

آواتار ساندو ، مدیر ارشد کالاها در فیلیپ فیوچرز در سنگاپور ، گفت که افزایش واردات خیلی زیاد نخواهد بود زیرا دلتا تاج هنوز در جریان است و چین شروع به سرکوب پالایشگاه های خصوصی کرده است. سرمایه گذاران همچنین با مشاهده نتایج جلسه سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا و آمار هفتگی ذخایر نفتی و فرآورده های نفتی این کشور ، قیمت ها را ارزیابی می کنند.

تقاضای شدید نفت آمریکا و انتظارات از کمبود قیمت تا عرضه از قیمت ها پشتیبانی می کند ، هم به بهبودی از افت 7 درصدی روز دوشنبه کمک می کند و هم به رشد هفتگی می رسد.

هووی لی ، اقتصاددان در OCBC سنگاپور ، گفت: “هنگامی که نفت برنت به زیر 70 دلار رسید ، عامل اقتصادی و تقاضای انفجار ارزان برای انرژی قوی به نظر می رسید.” تقاضا به ویژه در ایالات متحده شدید است و نگرانی ها را در مورد تأثیر Delta بر تقاضا کاهش می دهد.

انتظار می رود بازارهای جهانی علی رغم توافق اخیر اوپک و متحدانش برای افزایش تولید نفت تا پایان سال ، در تنگنا باقی بمانند. با موکول شدن مذاکرات به ماه اوت ، چشم انداز بازگشت سریع به بازار نفت خام ایران ضعیف شده است.

به گزارش رویترز ، تعداد دکل های حفاری در ایالات متحده هفته گذشته با حفظ نظم مالی برای تولید کنندگان ، کمی افزایش یافته است. بر اساس گزارش خدمات انرژی بیکر هیوز ، تعداد سکوهای نفتی طی هفته گذشته هفت مورد افزایش یافته و به 387 مورد رسیده است که بالاترین میزان از آوریل سال 2020 است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا