اقتصادی

قدردانی از همکاری و آمادگی آذربایجان برای کمک به کشور در زمینه تجهیزات پزشکی

رئیس جمهور با تکیه بر اقدامات صورت گرفته برای مقابله با ویروس عروق کرونا ویروس در ایران ، آمادگی خود را برای به اشتراک گذاشتن تجربه در این زمینه با کشورهای همسایه و دوستانه اعلام کرد و گفت: “ما آماده هستیم تجهیزات لازم برای مبارزه با ویروس عروق کرونا ویروس را به کشور دوست ارائه دهیم.” بیایید آذربایجان بگذاریم.

به گزارش شبکه ، حسن الاسلام حاکم -مسلمان حسن روحانی روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با ایلام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان اظهار داشت: بیماری عروق کرونا ویروس در ایران رو به کاهش است.

براساس روابط دوستانه و خوب دو کشور ، همکاری های اخیر دو کشور نشان می دهد که ایران و جمهوری آذربایجان در روزهای دشوار نزدیک هستند.

آقای روحانی در ادامه با اشاره به مذاکرات بین مقامات هر دو طرف برای ایجاد زمینه برای اجرای توافق نامه ها و توسعه همکاری ها ، افزود: امیدوارم همه توافق ها بین دو طرف از جمله ساخت راه آهن رشت – آستارا خوب و اجرا شود.

در این مکالمه تلفنی رئیس جمهور با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان به دولت و مردم آذربایجان تبریک گفت و بر توسعه روابط و همکاری با کشور در همه زمینه ها تأکید کرد.

در این مکالمه تلفنی ، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با تشریح اقدامات صورت گرفته در کشور برای مقابله با تاج ویروس ، خاطرنشان کرد: “با وجود ایجاد شرایط ویژه ، مسافرت و بازدید در این کشور از مروارید ، ارتباطات و شیوع پروژه ها ممنوع است.” حمل و نقل بین دو کشور ادامه دارد.

الهام علی اف با تأکید بر اجرای توافق های دو طرف گفت: “علی رغم مشکلات ایجاد شده توسط کورون ویروس ، ما در حال بررسی پروژه راه آهن آستارا – رشت در قالب یک کنفرانس ویدئویی هستیم.”

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با اشاره به موفقیت ایران در مبارزه با کورو ویروس ، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای یک سیستم بهداشتی قوی است و ما خوشحالیم که از تجربه ایران برای مقابله با کورو ویروس استفاده می شود.

الهام علی اف همچنین ضمن تبریک فرا رسیدن روز نزدیک ماه مبارک رمضان ، به دولت و مردم ایران تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه زمینه ها ادامه یابد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا